Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.
johnfound
Създадено на 03.11.24 12:10, видяно: 205 пъти. #125453
Кви 3 клика, вече не разбирам. Картинките ме мързи да ги точа на диска. Преди си беше добре.
Цъкни върху някоя картинка, която изглежда малка и не можеш да я разгледаш.
ДонРеба
Създадено на 03.11.24 12:45, видяно: 197 пъти. #125455
И аз така, поради което 3дс мах рулз 😁
3д макс е отврат за механични детайли
Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.
ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се
johnfound
Създадено на 03.11.24 13:18, видяно: 190 пъти. #125457
ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се
Това на OpenSCAD става за 2 минути, ако работиш с фиксирани числа и за 5 ако ти трябва да може да се параметрира:
$fn=200;
d1 = 50; // външен диаметър.
d2 = 46; // вътрешен диаметър.
d3 = 30; // диаметър на стъпенката на вътрешния отвор.
h = 10; // обща височина на детайла.
h1 = 4; // дебелина на дъното.
h2 = 2; // втора стъпенка.
color("#a0ffa0") difference(){
linear_extrude(h) circle(d=d1);
translate([0, 0, h1]) linear_extrude(2*h) circle(d=d2);
translate([0, 0, h1-h2]) linear_extrude(2*h) circle(d=d3);
translate([0, 0, -1]) linear_extrude(2*h) circle(d=d3-2*h2);
}
waldorf
Създадено на 03.11.24 13:21, видяно: 189 пъти. #125458
Кви 3 клика, вече не разбирам.
Пак ли? Или не си разбрал или не си можал …
|
Създадено на 03.11.24 13:33, видяно: 185 пъти. #125460
Най-големият проблем с отворения код е, че е писан от програмисти, а програмистите си нямат никаква идея какво е добър UI. Ако са малко по-умни може да различават добър от лош, но е абсурд да успеят на направят такъв.
Не се сещам за нито един GUI отворен софтуер, който да става за използване.
CAD системите всичките са с доста неприятен интерфейс, защото са писани за инженери, но според мен всички са по-добре от интерфейс само с писане на код. Спомням си, че TinkerCAD като започваха техния проект целта беше да направят CAD за обикновени хора. Не знам доколко успяха, на мен техния интерфейс ми харесва, но пък и съм пристрастен понеже имам приятели които работеха за тях преди да ги купят Аутодеск.
johnfound
Създадено на 03.11.24 13:39, видяно: 180 пъти. #125463
Най-големият проблем с отворения код е, че е писан от програмисти, а програмистите си нямат никаква идея какво е добър UI. Ако са малко по-умни може да различават добър от лош, но е абсурд да успеят на направят такъв.
Не се сещам за нито един GUI отворен софтуер, който да става за използване.
CAD системите всичките са с доста неприятен интерфейс, защото са писани за инженери, но според мен всички са по-добре от интерфейс само с писане на код. Спомням си, че TinkerCAD като започваха техния проект целта беше да направят CAD за обикновени хора. Не знам доколко успяха, на мен техния интерфейс ми харесва, но пък и съм пристрастен понеже имам приятели които работеха за тях преди да ги купят Аутодеск.
Тоест, критериите ти за хубав/лош GUI интерфейс се базират на това, че са го правили твои приятели? Страшно компетентно и обективно, няма спор.
Впрочем проблемът на механичните CAD системи тръгва съвсем не от проектите с отворен код, а именно от проектите на Autodesk и техния смотан интерфейс с потребителя. И разбира се механичните инженери, които са "едно си баба знае, едно си баба бае".
|
Създадено на 03.11.24 13:44, видяно: 174 пъти. #125465
Тоест, критериите ти за хубав/лош GUI интерфейс се базират на това, че са го правили твои приятели? Страшно компетентно и обективно, няма спор.
Сега, не знам как е при резерватниците, но аз когато разговарям дълго с други хора, понякога си променям мнението. И, след като някои хора са ми приятели, нормално е да съм говорил много с тях, и съответно има вероятност да съм си променил предпочитанията.
Затова и го споменавам като предупреждение.
Rabin
Създадено на 03.11.24 14:51, видяно: 165 пъти. #125476
Кви 3 клика, вече не разбирам.
Пак ли? Или не си разбрал или не си можал …
Макяти фостенцата кирливи!
waldorf
Създадено на 03.11.24 16:20, видяно: 153 пъти. #125488
Брат ми по едно време работеше като чертожник на компютър и най много харесваше аутокад защото можеш да работиш без мишка само от клавиатурата. Сигурно е адски дървен интерфейса за гуи нацитата но пък про-тата си ценят времето и правят разлика кога трябва да нацелиш крив размер с мишката вместо от командния ред да напишеш съответния размер.
Същото съм го забелязал в банковия софтуер - лелите на гишето се оправят много по пъргаво като софтуера им е през телнет отколкото като завлачат с мишката. САП също има дървен но удобен интерфейс с разни кодове за бърз достъп навътре.
Rabin
Последно редактирано на 03.11.24 16:35 от Rabin, видяно: 150 пъти. #125490
Същото съм го забелязал в банковия софтуер - лелите на гишето се оправят много по пъргаво като софтуера им е през телнет отколкото като завлачат с мишката.
В ДСК ползват изчадни сървъри. Като цяло съм доволен. През браузър е всичко, едва наскоро изкараха за Андроид.
Ако е въпросът лично видях как се пращаха пощенски записи през РОБОТРОН. Преди 15 г. В БГ Пощи.
В КАТ последно бяха на 486 с ч/б монитори и тия полутъмните оловни филтри отпред.
САП също има дървен но удобен интерфейс с разни кодове за бърз достъп навътре.
Не познавам някой да не ги плюе. Аз само като интерфейс, супер неудобно нещо, таймшийта им. Най-неудобния софт евър, чак на второ място е Гейбука.
ДонРеба
Създадено на 03.11.24 17:28, видяно: 138 пъти. #125499
да нацелиш крив размер с мишката вместо от командния ред да напишеш съответния размер.
всички кад системи имат въвеждане на стойности, но да и аз съм забелязал че мишката е много коварно "удобство"
waldorf
Последно редактирано на 03.11.24 17:36 от waldorf, видяно: 134 пъти. #125503
да нацелиш крив размер с мишката вместо от командния ред да напишеш съответния размер.
всички кад системи имат въвеждане на стойности, но да и аз съм забелязал че мишката е много коварно "удобство"
Проблема е, че цъкаш върху размера на чертежа. После местиш върху някой текст бокс, пишеш, после местиш и кликаш върху ОК … повтаряш за следващия размер.
Брат ми в аутокад - цъка с мишката на размера, вкарва от клавиатурата новия размер+ентер, цъка на следващия размер, вкарва размер+ентер и т.н. Т.е. няколко пъти по бръзо.
А наш Рабин се фали, че кълве и във форума с мишката, завалийката …
Rabin
Последно редактирано на 03.11.24 18:12 от Rabin, видяно: 121 пъти. #125510
А наш Рабин се фали, че кълве и във форума с мишката, завалийката …
Слизам от колайдера като пребит. Ена грешка и си чупя врата.
Вече си начупих кост, по други причини. 1 година ме дръпна назад.
Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.
ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се
Тва се прави елементарно и бързо, утре ще ти направя клипче за два метода
Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.
ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се
Тва се прави елементарно и бързо, утре ще ти направя клипче за два метода
така, а забелязваш ли че като пикваш обект в булевия модификатор, старите вече са се стопили? ей това е основния проблем с булевия на макса - работи "инплейс", не създава нов обект е модифицира базовия, като операнда изчезва. много често се правят няколко итерации и се налага да се променят размери, ако се стъпи на макса трябва да пазиш сцена със всички участници и да правиш рязането на края. всъщност точно това правят кад софтуерите, и моя. това е "компилацията на кода", само че в макса вероятно трябва да си пишеш скрипт.
ето как изглежда при мене, ползвам някакъв скапан онлайн рекордер и е насечено, но се вижда добре.
така, а забелязваш ли че като пикваш обект в булевия модификатор, старите вече са се стопили? ей това е основния проблем с булевия на макса - работи "инплейс", не създава нов обект е модифицира базовия, като операнда изчезва. много често се правят няколко итерации и се налага да се променят размери, ако се стъпи на макса трябва да пазиш сцена със всички участници и да правиш рязането на края. всъщност точно това правят кад софтуерите, и моя. това е "компилацията на кода", само че в макса вероятно трябва да си пишеш скрипт.
ето как изглежда при мене, ползвам някакъв скапан онлайн рекордер и е насечено, но се вижда добре.
Малко тъпо е, че пази само последната операция, но така или иначе не виждам проблем - аз обикновено си нагласям всичко и чак тогава почвам да режа - върху копие. Ако трябва да се променя нещо, триеш копието, нагласяш каквото ти трябва, пак копие и така.
Иначе и тоя метод го има в макса, ама нещо не ми харесва резултата, обикновено.
нямат голям избор, рязането е бавно и ако пазят целия стек (както нормално правят при другите модификатори), пипнеш ли нещо ще мисли 100 часа, губиш цялата интерактивност. изобщо в макса всичко трябва да правиш с булеви операции, няма екструдване и революция, които са базови инструменти на всеки кад. също нямаш клониране с аранжимент, трябва да го правиш със скрипт, което е мъка. тоя детайл е долу горе лесен, но я пробвай някаква зъбчатка или планка с няколко десетки дупки за вентилация