<bgdev />free

Вход Регистрация

времето на соловите играчи отмина
0

#90458 (ツ) Дон Реба
Създадено на 16.05.2023, видяно: 289 пъти.

тая мантра я слушам още от как бях ученик, не може вече сам човек да седне и да направи успешна игра или друг софтуер, както са правели Големите Майстори през 70те , дори малък екип от трима четирима не може, съвременните софтуери са огромни, а игрите имат сложна графика, трябват ти 3д екипи, яки десигнери и много много високо платени девелопри да кодят, и кодят и кодят, отделно поне 100 мазни адвокати които да те оттърват от панделата когато някой клиент земе че пукне докато играе. слушам го това години наред, и периодично бам по някой такъв. деа нечесния живот, в юбисофт се скапват от бачкане, трошат мелярди, избарват графика като сниман филм, и накрая едва си покрият тока, а тоя тип джаста праста, графика ала 1999та и бам 100М копия от воле!

#90460 (ツ) palavrov
Създадено на 16.05.2023, видяно: 281 пъти.

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор. Това си е есенцията на капитализма. То е същото като с първия дюнер или пица на парче - изведнъж всички се присещат, че то от това мноо се печелило и айде юруш да направим всяко кише машина за лесни и бързи пари. Забавното е, че същите хора преди това пък отваряха гейм зали - щото нали и там яко се печелеше.Говоря за преди 20-на години. В по модерни времена се копат биткойнти и т.н. Ври и кипи навсякъде. Всеки иска да спечели т.е. да удари джакпота и повече да не работи.

#90461 (ツ) bobyb
Създадено на 16.05.2023, видяно: 279 пъти.
palavrov

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор. Това си е есенцията на капитализма. То е същото като с първия дюнер или пица на парче - изведнъж всички се присещат, че то от това мноо се печелило и айде юруш да направим всяко кише машина за лесни и бързи пари. Забавното е, че същите хора преди това пък отваряха гейм зали - щото нали и там яко се печелеше.Говоря за преди 20-на години. В по модерни времена се копат биткойнти и т.н. Ври и кипи навсякъде. Всеки иска да спечели т.е. да удари джакпота и повече да не работи.

Мен повече ме кефи, че неудачник е руска чуждица, която няма български аналог.

#90463 (ツ) Реконструктор
Създадено на 16.05.2023, видяно: 278 пъти.

Толко ли е жега у вас бе майна, че пак ти се е сварил мозъка. rofl Разбира се, че не може сам. Тва е все едно да сложиш на шкодата нови гуми и джанти и да обявиш, че имаш нова кола. rofl Първо, енджина Unity, второ юнитито има асет стор. Това, което ти трябва да направиш е да си подредиш сцените и да ги скриптираш. Което е нищожна работа, сравнено с това, върху което си стъпил.

#90464 (ツ) Дон Реба
Създадено на 16.05.2023, видяно: 269 пъти.

ако енджина имаше значение, всички игри с юнити щяха да си приличат и да вадят сходни продажби, енджина е последното нещо от значение, долу горе колкото компилатора. това важи и за колите впрочем, ти ми направи кола с готов двигател която да се продаде в 100 милиона екземпляра и ще те призная.

графиката на тая игра е толкова ЗЛЕ, че като казах 1999та всъщност се изразих доста меко, много игри преди 1999 имат светлинни години по-добра графика (например револта). а за графиката на тая игра е достатъчен енджин тип курсова работа, и точно за това готов ширпотреба енджин е чудесно решение.

#90466 (ツ) Реконструктор
Създадено на 16.05.2023, видяно: 265 пъти.

Пак не разбирам за кво спорим. Ако ми говориш за идеи, разбира се, че повечето добри такива са дело на 1 човек. Само дето останах с впечатление, че ми говориш за самата работа.

#90472 (ツ) palavrov
Последно редактирано на 16.05.2023 от palavrov, видяно: 249 пъти.

Чудна думичка си е "неудачник". И на трето мислене не ми идва по подходяща. Прекрасен пример, че и руснаците са дали нещо на света - наудaчник ...

#90483 (ツ) johnfound
Създадено на 16.05.2023, видяно: 244 пъти.
Дон Реба

тая мантра я слушам още от как бях ученик, не може вече сам човек да седне и да направи успешна игра или друг софтуер, както са правели Големите Майстори през 70те , дори малък екип от трима четирима не може, съвременните софтуери са огромни, а игрите имат сложна графика, трябват ти 3д екипи, яки десигнери и много много високо платени девелопри да кодят, и кодят и кодят, отделно поне 100 мазни адвокати които да те оттърват от панделата когато някой клиент земе че пукне докато играе. слушам го това години наред, и периодично бам по някой такъв. деа нечесния живот, в юбисофт се скапват от бачкане, трошат мелярди, избарват графика като сниман филм, и накрая едва си покрият тока, а тоя тип джаста праста, графика ала 1999та и бам 100М копия от воле!

Това не е вярно и никога не е било вярно. Въобще не разбирам хората, които повтарят тази мантра, при наличието на купчина върховен софтуер, написан от един човек.

Истината е, че има задачи с които един човек или много малък екип се справя по-добре. Но има задачи за които си трябва голям екип, просто защото са обемисти и един човек не може да се справи.

В това е разликата.

Впрочем, това важи не само за програмирането. В науката е същото. Даже в строителството и промишлеността е същото. Има задачи, подходящи за малък екип. Има задачи възможни само за голям екип. Има задачи, които по различен начин могат да се решат и така и така.

#90486 (ツ) palavrov
Последно редактирано на 16.05.2023 от palavrov, видяно: 237 пъти.

В нашия бранш има две срещуположни сили които определят оптималната големина на екип:

- ефективност - По малък екип е по ефективен. Основно защото в големия екип се губи много време в излишна бюрокрация, дискусии. Това го е формулирал навремето Филип Кан - та му носи и името. Аритметична ли беше, геометрична ли прогресия за броя на информационни канали в екипа спрямо големината му.

- know how protection - колкото по голям е екипа, толкова по малък е риска от загуба на опит като по някаква причина някой се махне. Бизнеса обича да намаля риска.

Златната среда е някъде между 4-6 човека за екип. Толкова горе долу е и капацитета за управление на тийм лийд. Само, че много рядко съм попадал на проекти в които се спазват тези правила. Последния ми клиент беше с екип от 20 човека - половината в белгия, другите в армения. И всеки ден имаше стендъп с всички и винаги има някой лаладжия който да се отплесне и да отиде къмто час и нещо тези 20 човека да слушат неща които не ги засягат.

#90488 (ツ) Golden Gega
Създадено на 16.05.2023, видяно: 232 пъти.
palavrov

В нашия бранш има две срещуположни сили които определят оптималната големина на екип:

- ефективност - По малък екип е по ефективен. Основно защото в големия екип се губи много време в излишна бюрокрация, дискусии. Това го е формулирал навремето Филип Кан - та му носи и името. Аритметична ли беше, геометрична ли прогресия за броя на информационни канали в екипа спрямо големината му.

- know how protection - колкото по голям е екипа, толкова по малък е риска от загуба на опит като по някаква причина някой се махне. Бизнеса обича да намаля риска.

Златната среда е някъде между 4-6 човека за екип. Толкова горе долу е и капацитета за управление на тийм лийд. Само, че много рядко съм попадал на проекти в които се спазват тези правила. Последния ми клиент беше с екип от 20 човека - половината в белгия, другите в армения. И всеки ден имаше стендъп с всички и винаги има някой лаладжия който да се отплесне и да отиде къмто час и нещо тези 20 човека да слушат неща които не ги засягат.

Тук може доста да се поспори, ефективността е в пряка зависимост от качеството на отделните индивиди и изградената система за работа (най-вече точно разпределените отговорности), точно планираната работа - да има по-малко дупки и изчаквания и т.н. Практически тоя закон като повечето закони може да е точен в един определен отрязък от гаусовото разпределение, т.е. практически е безполезен.

#90493 (ツ) palavrov
Последно редактирано на 16.05.2023 от palavrov, видяно: 226 пъти.

Е, то ясно, че всичко е относително. Но общо взето предполагам всеки е забелязал, че по големия екип работи по тромаво - и броя на комуникационните канали е добро обяснение. Разбира се един лаладжия може да утрепе и малък екип. Не е като да не съм го правил rofl

#90494 (ツ) Stilgar
Създадено на 16.05.2023, видяно: 224 пъти.
Дон Реба

тая мантра я слушам още от как бях ученик, не може вече сам човек да седне и да направи успешна игра или друг софтуер, както са правели Големите Майстори през 70те , дори малък екип от трима четирима не може, съвременните софтуери са огромни, а игрите имат сложна графика, трябват ти 3д екипи, яки десигнери и много много високо платени девелопри да кодят, и кодят и кодят, отделно поне 100 мазни адвокати които да те оттърват от панделата когато някой клиент земе че пукне докато играе. слушам го това години наред, и периодично бам по някой такъв. деа нечесния живот, в юбисофт се скапват от бачкане, трошат мелярди, избарват графика като сниман филм, и накрая едва си покрият тока, а тоя тип джаста праста, графика ала 1999та и бам 100М копия от воле!

Minecraft става хит докато още е правен от 1 човек :)

#90519 (ツ) Евлампи
Създадено на 16.05.2023, видяно: 192 пъти.
palavrov

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор

Не е точно така, тълпата търсачи на 'сигурна рецепта' е очевидна но опитвачите на НАЩО НЕЩО последното което ни мотивира е 'успеха', реално тая тръпка е като пушенето, хазарта и наркотиците, съответно по-често води до провал отколкото до 'успех', само дето не е пушене, хазарт или наркотици, не знам дали успявам да го разкажа разбираемо понеже ако човек не е така трудно може да му бъде разказано :)

#90524 (ツ) palavrov
Последно редактирано на 16.05.2023 от palavrov, видяно: 184 пъти.
Евлампи
palavrov

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор

Не е точно така, тълпата търсачи на 'сигурна рецепта' е очевидна но опитвачите на НАЩО НЕЩО последното което ни мотивира е 'успеха', реално тая тръпка е като пушенето, хазарта и наркотиците, съответно по-често води до провал отколкото до 'успех', само дето не е пушене, хазарт или наркотици, не знам дали успявам да го разкажа разбираемо понеже ако човек не е така трудно може да му бъде разказано :)

Абе така е ама с времето човек се уморява и започва все по цинично да гледа на този успех. Къде бях на 20, къде съм на 50 ... ако можеше с тоя акъл да се върна обратно ама не може ...

#90532 (ツ) Евлампи
Създадено на 16.05.2023, видяно: 177 пъти.
palavrov

Абе така е ама с времето човек се уморява и започва все по цинично да гледа на този успех. Къде бях на 20, къде съм на 50 ... ако можеше с тоя акъл да се върна обратно ама не може ...

Боже, аз съм некъв нечестен късметлия откъм неработещи цели парчета в мозъка като на нормалните хора - никога не съм искал да бъда кухата лейка версия декремент откъм години на себе си, не че версия сега е неква кой знае колко пълна лейка но предните ми изглеждат разплакващо кухи :)

#90533 (ツ) Дон Реба
Създадено на 17.05.2023, видяно: 160 пъти.
Stilgar

Minecraft става хит докато още е правен от 1 човек :)

виж ти, не знаех. минекрафт не иска ли тежка инфраструктура отзад, все пак е мрежова игра, сървъри трябва това онова

#90543 (ツ) palavrov
Създадено на 17.05.2023, видяно: 139 пъти.
Евлампи
palavrov

Абе така е ама с времето човек се уморява и започва все по цинично да гледа на този успех. Къде бях на 20, къде съм на 50 ... ако можеше с тоя акъл да се върна обратно ама не може ...

Боже, аз съм некъв нечестен късметлия откъм неработещи цели парчета в мозъка като на нормалните хора - никога не съм искал да бъда кухата лейка версия декремент откъм години на себе си, не че версия сега е неква кой знае колко пълна лейка но предните ми изглеждат разплакващо кухи :)

Всички сме така ... или поне би трябвало да сме като отмине младежкия ентусиазъм и безсмъртие.

#90637 (ツ) Stilgar
Създадено на 17.05.2023, видяно: 111 пъти.
Дон Реба
Stilgar

Minecraft става хит докато още е правен от 1 човек :)

виж ти, не знаех. минекрафт не иска ли тежка инфраструктура отзад, все пак е мрежова игра, сървъри трябва това онова

Останал съм с впечатлението, че сървърите са като на Quake - всеки мже да си свали софтуера и да си пусне такъв

времето на соловите играчи отмина
0

AsmBB v3.0 (check-in: a316dab8b98d07d9); SQLite v3.42.0 (check-in: 831d0fb2836b71c9);
©2016..2023 John Found; Licensed under EUPL. Powered by Assembly language Created with Fresh IDE