<bgdev />free

| |  


All tags 2023 9may ai algorithm alpha amd american api argon2 arm asm asmbb assembler attachment awareness balgaria bay888 bcrypt bender beta bgdev-next bgdev-next.👍 big.data bitchnigga bitcoin bmw boi borg brexit bug bulgaria business c cad chat cloud computer-names console crossorigin deprivation desktop dna dotnet email eupl falling feature forum foundation fp fresh fun game gcc github goats google gpl gpt gpt.3.5 gypsies happiness harvard hash improvement include investment it java javascript js kleta kleta.maqka.balg lambi language learning leftovers legend level levenshtein.dist libx license linkedlist linux m0 ma mcafee mele microsoft minimag minimalism negro net nginx nigga not.a.bug oop paradigm parler patterns perception persuasion pipe play.station politics populi pornhub pow pro programming protonmail python reba rust sci-fi scripting seks seo server shell sleep smartbeauty soft-skills sqlite srabska sse starship sugerface syntax tablet tailwindcss telegram theme thug troll80lvl tutanota typescript uacme ui uk unix untermensch upload uptime usa utilities ux vb via viber virtual.reality vox vps vulnerable war wasm weapons-grade web windows word x86 xbox xss youtube zig ziglang Übermensch БОКЕБЪЛГАРИН БЪ БЪлгария Белезниците Били Били.Белезниците БялДонор Веган Виста Възраждане ГЛУПАК Гана Глиста ЕС Казарма Копейкин Мода.и.овча.мисъ НЕКАДЪРНИК НРБ ПО-ЗЛЕ.И.ОТ.РАБИ Подкасти Разни Румен СИК СКУМ СетенЧук Скум ТИР Туче Украйна Урсула Яначков авангард аз айфонджия алгоритми амбиции анархизъм антиваксъри армения аудио аутисти бази.данни бакъп без без.пръчове безпросвета бенчмарк биготи биомаса бира боклук борисов ботев брадва булшит бъг бъгове бял ваксина вандал век венерика викинги вицове вишу война вървежен гана ганорник гей гейщина германия герои гешев глупак говеда групировка гюбек данъкоплатец двойни.стандарти дедотия демокрация дизайн дисциплина добитък докери долар донори држава дришльо дрон ебане еврогейски.съюз езици експеримент електроника електроника.s2 емиграция ендпойнт енум ерген ергономия жалкар задача затоплизъм защита здраве златен злато игри идеали идиократ идиократи идиокрация идиот избори избори.рабин изкуство икономика имбецили имейл инвестиране инокулация инструмента интервю ипад искам.да.си.реда казах камшикодържач капитализъм карабах караница картечница кино клавиатура ковид19 колайдер колям.кур комари комплексар комунизъм консолидация конспирации космонавтика кофа кофит-19 краставица криптовалути курви кучелюбци лайно лаладжия лаптоп либерастия литература лоши.практики луд лъжеучени лъжец любов майни майтапи малоумници мафия мениджмънт месо местене метавселена метафизика механика мистика мисъл мода мода.овча.мисъл модерация морал мутра мутри наука национализъм не.it негър некадърник некадърници неон нидерландия овча овчи олигофрени организация офтопик парички партия педал педераси пенджури пенсия пишока плюскане победа погромист поезия политика порно посредствен почивка празници прасе превод предалщина програмиране проект проста простотии против.правилата проф пръч пръч.дришльо пръчка психика психични.болести психология пустиняк путин путката путьо рабин рабин.е.шибан.пе работа радост разврат разни разработка расизъм резерват рейтинг реклама рекламен религия рест ризи ропче ропчета русия руски.език рутина самоковска сасипаха секира село селяндур сериали сериозно.програм сетен сеянин симулация скопяване скръм слушалки сортиране софия софтуер софтуни социализъм спектрометър спринтове сране стандарти стил стуйо стюи сушилня сцена съвет съм сън сървър сърничка таб ташаци телевизия тема територията терминология термояд технологии титли традиция тролинг тръмп туба туче тъпак тъпанари тъпня уиндоус украйна умнокрасивци фалит фантастика фашизъм фейк.акаунти физика филми форум форумни.проекти футбол хазарт хамали харабия хардуер хахаха хомофобия хостинг храна хумор цайко цайси целофан цензура цензурра циганин чалга чалгар чекии чернокраки честота чипове чнг чужбина чук шпация щайга юан яката яко ям 🔨 😂 🪓


Неволно фиксване на бъг...

  


  johnfound  Създадено на 09.03.2023, видяно: 471 пъти. #86851

Весело е, като репортнеш бъг, а после се окаже, че са го фикснали без да искат, но все пак след като е репортнат.

Интересното е, че някак си по случайност, бъгавият код е бил оправен поради съвършено други съображения, без връзка с конкретния бъг репорт.

Преди много време, бях чел за една псевдонаучна теория, че всяко нещо което се случва за първи път, става много по-трудно отколкото когато се случва за втори път. Например, ако в една лаборатория проведат някаква капризна химична реакция за пръв път. Втора лаборатория ще получи по-лесно същият резултат, даже без да знае за опитите на първата лаборатория.

Та възниква въпросът, дали и тука няма нещо подобно – репортването на бъг увеличава вероятността той да бъде фикснат даже и никой да не му обърне внимание.

При това говорим за доста голям проект. Вероятността случайно да променят точно тия редове клони към нула.



  Евлампи  Създадено на 09.03.2023, видяно: 463 пъти. #86852
johnfound

Преди много време, бях чел за една псевдонаучна теория, че всяко нещо което се случва за първи път, става много по-трудно отколкото когато се случва за втори път. Например, ако в една лаборатория проведат някаква капризна химична реакция за пръв път. Втора лаборатория ще получи по-лесно същият резултат, даже без да знае за опитите на първата лаборатория.

Няма гаранция че първата и втората лаборатория са именно първата и втората, тея неща Мада Нейча си ги движи у голема картинка и което наистина и требе бива създадено. От наша гледна точка най-доброто е да ги експлойтваме в наща нишова част от пейзажа и наш интерес като падне сгодица, а именно да претендираме че ние сме първата лаборатория :)



  Golden Gega  Създадено на 09.03.2023, видяно: 456 пъти. #86854
johnfound

Весело е, като репортнеш бъг, а после се окаже, че са го фикснали без да искат, но все пак след като е репортнат.

Интересното е, че някак си по случайност, бъгавият код е бил оправен поради съвършено други съображения, без връзка с конкретния бъг репорт.

Преди много време, бях чел за една псевдонаучна теория, че всяко нещо което се случва за първи път, става много по-трудно отколкото когато се случва за втори път. Например, ако в една лаборатория проведат някаква капризна химична реакция за пръв път. Втора лаборатория ще получи по-лесно същият резултат, даже без да знае за опитите на първата лаборатория.

Та възниква въпросът, дали и тука няма нещо подобно – репортването на бъг увеличава вероятността той да бъде фикснат даже и никой да не му обърне внимание.

При това говорим за доста голям проект. Вероятността случайно да променят точно тия редове клони към нула.

Тук навлизаме в загадките на статистиката, репорт на бъг е просто индикатор че бъг има и е от такова ниво че на някой му пречи сериозно та си е направил труда да писне. Това ако го сравним с друга контролна група където бъг има ма никой не го репортва, демек нивото му е по-ниско, означава просто че по-често оправят по-сериозните бъгове, което е ... ми нормално не само за професията а и по принцип, са ако Гинка на Бамбо мечи щото е гладна а Генка само мляска се сещай на коя ще даде първо



  johnfound  Последно редактирано на 09.03.2023 от johnfound, видяно: 449 пъти. #86856
Golden Gega

репорт на бъг е просто индикатор че бъг има и е от такова ниво че на някой му пречи сериозно та си е направил труда да писне.

Ами не. Работата е там, че точно този бъг на никой не пречи, защото условията за активирането му са много екзотични. Аз го открих след моя грешка в кода, която водеше до такива условия и това се получи само защото се занимавам на много ниско ниво с X11 протокола.

Аз затова си направих труда да го репортна, защото иначе шансът някой друг да го срещне и репортне е практически равен на нула. Но и на мене този бъг не ми пречи, защото никога не се активира.

Друг подобен бъг е този: The system hangs, но реалният проблем е зарит много дълбоко в xorg сървъра и не съм сигурен, че въобще някога ще го фикснат. Още повече, че и той на никой не пречи.

Ако на някой му е интересно как да зависне GUI-то на Linux, да чете по връзките. rofl



  Golden Gega  Създадено на 09.03.2023, видяно: 445 пъти. #86858
johnfound
Golden Gega

репорт на бъг е просто индикатор че бъг има и е от такова ниво че на някой му пречи сериозно та си е направил труда да писне.

Ами не. Работата е там, че точно този бъг на никой не пречи, защото условията за активирането му са много екзотични. Аз го открих след моя грешка в кода, която водеше до такива условия и това се получи само защото се занимавам на много ниско ниво с X11 протокола.

Аз затова си направих труда да го репортна, защото иначе шансът някой друг да го срещне и репортне е практически равен на нула. Но и на мене този бъг не ми пречи, защото никога не се активира.

Друг подобен бъг е този: The system hangs, но реалният проблем е зарит много дълбоко в xorg сървъра и не съм сигурен, че въобще някога ще го фикснат. Още повече, че и той на никой не пречи.

Ако на някой му е интересно как да зависне GUI-то на Linux, да чете по връзките. rofl

Ти виждаш ли някакво логическо противоречие тук:

"някак си по случайност, бъгавият код е бил оправен поради съвършено други съображения, без връзка с конкретния бъг репорт"

"Работата е там, че точно този бъг на никой не пречи, защото условията за активирането му са много екзотични"

По бръснача на Окам точно тоя бъг на някой му възникнал и са го оправили, сега вече дали му е попречил като вземе жената боб ще хвърля и ще дам аргументирано мнение. А това дали "на никой не пречи" е същото като "асемблера е най-добър за всичко" - твое мнение и покриващо твоята визия, нали.



  slow_user  Създадено на 09.03.2023, видяно: 444 пъти. #86860

Така ли се оправят бъгове в Линукс - като се премахнат функционалности защото евентуално може да са бъгави( drop shadows в случай)?



  johnfound  Създадено на 09.03.2023, видяно: 439 пъти. #86863
slow_user

Така ли се оправят бъгове в Линукс - като се премахнат функционалности защото евентуално може да са бъгави( drop shadows в случай)?

Доколкото се ориентирам, нищо такова няма. Сенките могат да се рисуват само в композитен режим на екрана. Може би нещо такова са оправяли. Във всеки случай, никакви функционалности не са махани.



  Евлампи  Създадено на 09.03.2023, видяно: 431 пъти. #86865
johnfound

Ако на някой му е интересно как да зависне GUI-то на Linux, да чете по връзките. rofl

ГУЯ на луникс (и там джамци, ябълки) е история, веба пък е безформена чекия, така управлява Мада Нейча, се не уйдисва :)



  johnfound  Създадено на 09.03.2023, видяно: 424 пъти. #86872
Евлампи

ГУЯ на луникс (и там джамци, ябълки) е история

М-м-м-много спорно твърдение. Толкова спорно, че чак лъжливо.

А за уеб интерфейса май ще се съглася...



  Евлампи  Създадено на 09.03.2023, видяно: 414 пъти. #86875
johnfound

М-м-м-много спорно твърдение. Толкова спорно, че чак лъжливо.

А за уеб интерфейса май ще се съглася...

ГУИ интерфейсите в момента са или барокови апендикси от времената когато компютъра беше на маса или недоклатени вебаджийски чекии или още по-недоклатени мобайл чекии. Разкошни времена общо взето, квото и да направи човек нема как да е в грешка спрямо генерално насрания голям пейзаж :)



  johnfound  Създадено на 09.03.2023, видяно: 411 пъти. #86876
Евлампи
johnfound

М-м-м-много спорно твърдение. Толкова спорно, че чак лъжливо.

А за уеб интерфейса май ще се съглася...

ГУИ интерфейсите в момента са или барокови апендикси от времената когато компютъра беше на маса или недоклатени вебаджийски чекии или още по-недоклатени мобайл чекии. Разкошни времена общо взето, квото и да направи човек нема как да е в грешка спрямо генерално насрания голям пейзаж :)

Факта, че chromeos реално се провали, както и firefox os доказва, че не си прав. Когато една концепция се докара до крайност, резултата рядко е много добър.



  Евлампи  Създадено на 09.03.2023, видяно: 407 пъти. #86877
johnfound

Факта, че chromeos реално се провали, както и firefox os доказва, че не си прав. Когато една концепция се докара до крайност, резултата рядко е много добър.

Поначало идеята че конете на големите играчи дефинитивно показват кво се случва в кушията е измамна, те самите големи сега играчи някога са били underdogs :)



  waldorf  Създадено на 10.03.2023, видяно: 382 пъти. #86938

От моята практика последните няколко години най насраните бъгове с които съм се борил са:

- хардуерен бъг в един секюрнат Broadcom ARM cortex A7 който си осираше контекста при прекъсване и смяна на нишка по време на ITE (if-then-else) инструкция - резултата беше, че изпълняваше и then и else инструкциите което водеше до случайни грешки при array bounds checks след което си крашваше юнашки в произволен момент толкова рядко, че се репродуцира с дни. Ама пък при хиляди устройства без човешко наблюдение по разни вендинг машини това беше на ден-два да има рапорт за краш някъде из европата. Който е дебъгвал на толкова ниско ниво предполагам може да си представи какъв ад е да се излови и фиксне подобен бъг.

- едновременно полиране и ползване на прекъсвания на УАРТ 16550 който по дизайн има недомислие, че щом прочетеш статуса при полиране изчиства заявката за прекъсване т.е. при едновременно ползване нишката която ползва полиране изчиства прекъсването на другата нишка която пък работи с прекъсвания т.е. никога не идва прекъсване, че буфера е празен и трябва да се прати следващия символ. И тъй като това беше в лог кода беше защитен с един семафор за да не се бият няколко нишки и да си омазват логовете. И тъй като нямаше таймаут нито хардуерно лаещо куче защото нали хардуера няма как да се бърне и да не работи една по една всички нишки които логват увисваха на опашката на неосвободения семафор в резултат на практика забиваше целия терминал също горния случай. Да ама като е защитен процесора не може и да го дебъгва човек - няма jtag единствено пишеш в лога който пък забива заради семафора т.е. кошмар за дебъгване на проблем който става изключително рядко. И цялата работа защото са спестили няколко цента за едно лаещо куче да рестартира всичко.



  Rabin  Последно редактирано на 10.03.2023 от Rabin, видяно: 374 пъти. #86943
Евлампи

ГУЯ на луникс (и там джамци, ябълки) е история,

Ае оу, голия, кви ги дрънкаш пак бе! Като няма ГУЙ после как ще пускаш семплера на йониката, да меташ пишока?



Неволно фиксване на бъг...

  



AsmBB v3.0 (check-in: 7544654b24928b93); SQLite v3.47.0 (check-in: 03a9703e27c44437);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL; Powered by Assembly language Created with Fresh IDE