Хубавото на бацилите беше не толкова че човек разучава как бачка ос-а, а че го учеше на нестандартно мислене, едно къде да си завре бацила - в остатък от клъстера, в неизползвано пространство на fat-а, второ как да се пази от дебъг и прочистване, трето беше якото надлъгване с прекъсвания, функции за размер на файлове и какво ли още не. По онова време ми беше попаднал един вирусен генератор с IDE, изключително интересно нещо. Друга изключително интересна част беше деструктивната, всъщност основите за disaster recovery тогава се учеха по принуда, дори и заради ненадежния хардуер Бяха забавни времена, определено,
waldorf
Създадено на 10.05.2023, видяно: 371 пъти. #90142
512 за да се навре в диск буфер на ДОС и така да не заделя памет докато е резидентен. На флопитата сектора беше 512 байта. Освен това не заразяваше файловете като се залепва за тях ами модифицираше файловата система по точно главната директория на дискетата като насочваше всички изпълними файлове да сочат към последния сектор на дискетата а оригиналния първоначален сектор от файла го записваше в датата или в някакви неизползвани байтове. С един дир на незаразена дискета заразяваше всички файлове на нея. Красота.
Като го дебъгнах се напънах да напиша по стелт вирус но просто нямаше начин. Единствено се сетих, че мога да скрия вируса в стека на .exe файловете защото там обикновенно имаше няколкостотин байта, че и отгоре. И така нагласях всичко, че първата инструкция беше iret т.е. връщане от прекъсване 😁
BIGBUGEX
Създадено на 10.05.2023, видяно: 370 пъти. #90143
Аз съм се сблъсквал с по-късни вируси. Писал съм антивирусна за Win32/Parite. Всички мои по-стари игри го имат дезактивиран като част от ехе-то.
ДонРеба
Създадено на 10.05.2023, видяно: 366 пъти. #90151
1024 беше мисля dir2 , помня че това оставашо когато се активира разрушителната част
Dark Avenger engaged in victim blaming; he blamed "human stupidity" for the transmission of his viruses and denied that any data of value would be lost on personal computers
джонка, хванахме те!
512 за да се навре в диск буфер на ДОС и така да не заделя памет докато е резидентен. На флопитата сектора беше 512 байта. Освен това не заразяваше файловете като се залепва за тях ами модифицираше файловата система по точно главната директория на дискетата като насочваше всички изпълними файлове да сочат към последния сектор на дискетата а оригиналния първоначален сектор от файла го записваше в датата или в някакви неизползвани байтове. С един дир на незаразена дискета заразяваше всички файлове на нея. Красота.
Като го дебъгнах се напънах да напиша по стелт вирус но просто нямаше начин. Единствено се сетих, че мога да скрия вируса в стека на .exe файловете защото там обикновенно имаше няколкостотин байта, че и отгоре. И така нагласях всичко, че първата инструкция беше iret т.е. връщане от прекъсване 😁
тука казват 1024, а и имам спомен че като се активира разрушителната част всички файлове ставаха с дължина 1024
1024 беше мисля dir2 , помня че това оставашо когато се активира разрушителната част
Dark Avenger engaged in victim blaming; he blamed "human stupidity" for the transmission of his viruses and denied that any data of value would be lost on personal computers
джонка, хванахме те!
Това, че още някой е осъзнал фундаментални истини за вселената е прекрасно!
waldorf
Създадено на 10.05.2023, видяно: 355 пъти. #90161
1024 беше мисля dir2 , помня че това оставашо когато се активира разрушителната част
Dark Avenger engaged in victim blaming; he blamed "human stupidity" for the transmission of his viruses and denied that any data of value would be lost on personal computers
джонка, хванахме те!
512 за да се навре в диск буфер на ДОС и така да не заделя памет докато е резидентен. На флопитата сектора беше 512 байта. Освен това не заразяваше файловете като се залепва за тях ами модифицираше файловата система по точно главната директория на дискетата като насочваше всички изпълними файлове да сочат към последния сектор на дискетата а оригиналния първоначален сектор от файла го записваше в датата или в някакви неизползвани байтове. С един дир на незаразена дискета заразяваше всички файлове на нея. Красота.
Като го дебъгнах се напънах да напиша по стелт вирус но просто нямаше начин. Единствено се сетих, че мога да скрия вируса в стека на .exe файловете защото там обикновенно имаше няколкостотин байта, че и отгоре. И така нагласях всичко, че първата инструкция беше iret т.е. връщане от прекъсване 😁
тука казват 1024, а и имам спомен че като се активира разрушителната част всички файлове ставаха с дължина 1024
Може, може … то са 30+ години от тогава, вече не ме слуша главата та може и да бъркам степените на двойката.
1024 беше мисля dir2 , помня че това оставашо когато се активира разрушителната част
Dark Avenger engaged in victim blaming; he blamed "human stupidity" for the transmission of his viruses and denied that any data of value would be lost on personal computers
джонка, хванахме те!
512 за да се навре в диск буфер на ДОС и така да не заделя памет докато е резидентен. На флопитата сектора беше 512 байта. Освен това не заразяваше файловете като се залепва за тях ами модифицираше файловата система по точно главната директория на дискетата като насочваше всички изпълними файлове да сочат към последния сектор на дискетата а оригиналния първоначален сектор от файла го записваше в датата или в някакви неизползвани байтове. С един дир на незаразена дискета заразяваше всички файлове на нея. Красота.
Като го дебъгнах се напънах да напиша по стелт вирус но просто нямаше начин. Единствено се сетих, че мога да скрия вируса в стека на .exe файловете защото там обикновенно имаше няколкостотин байта, че и отгоре. И така нагласях всичко, че първата инструкция беше iret т.е. връщане от прекъсване 😁
Конкретно вече не се сещам при кой точно бацил беше но главната идея на най-красивото скриване беше че един клъстер беше примерно 2к (4 сектора по 512 байта да кажем) и файла да кажем е 5к то ДОС-а заделя 3 клъстера - 6к - и ти остава 1к празно място където да се завреш, тогава се заразяваха само тия файлове дето отговаряха на това условие, са вариации колкото искаш
Иначе за стелта е друга интересна тема, първо куцо и сакато преправяше векторите на прекъсванията. после хитреците пипаха началото на кода на оригиналното прекъсване, нещата се израждаха в серия надлъгвания между антибацилозите и бацилите кой кого и къде да преебе но така се учеше самомодифициращ се код, не сега като на Жонката форума
waldorf
Създадено на 10.05.2023, видяно: 343 пъти. #90164
То само това да беше. Освен вирусите другата страст бяха игрите - да им махнеш защитата, да се направиш безсмъртен, че да я превъртиш по лесно, да изкормиш графиката, анимациите, музиката ... по едно време нямаше читав стелт дебъгер та седнах и си написах сам - по подобие на AFD но с поддръжка на 32 битови инструкции + дебъгване без да се ползва INT1 или INT3 + добавяне на имена на процедури, че да не помни човек хиляди хекс адреси - записвах ги във външен .мап файл ако са създадени на ръка или пък импортвах .мап файла от на борланд ц/тасм компилатора, че и за дебъгване на графика бях направил почти 100% запазване на регистрите на VGA-то ... и ... после се ожених и веселбата приключи :D ... дискетите на които имах някакви архиви вече не ги знам къде са, а през години няколко пъти ми се скапваха дисковете на работните машини и вече не ми е останал никакъв сорс от онова време - само едно ГУИ на Ц++ с btree база данни което тръгваше в 640кб и до пиксел имитираше Win95 - бях го спретнал още преди официалния релийз от един рекламен скрийншот ...
То само това да беше. Освен вирусите другата страст бяха игрите - да им махнеш защитата, да се направиш безсмъртен, че да я превъртиш по лесно, да изкормиш графиката, анимациите, музиката ... по едно време нямаше читав стелт дебъгер та седнах и си написах сам - по подобие на AFD но с поддръжка на 32 битови инструкции + дебъгване без да се ползва INT1 или INT3 + добавяне на имена на процедури, че да не помни човек хиляди хекс адреси - записвах ги във външен .мап файл ако са създадени на ръка или пък импортвах .мап файла от на борланд ц/тасм компилатора, че и за дебъгване на графика бях направил почти 100% запазване на регистрите на VGA-то ... и ... после се ожених и веселбата приключи :D ... дискетите на които имах някакви архиви вече не ги знам къде са, а през години няколко пъти ми се скапваха дисковете на работните машини и вече не ми е останал никакъв сорс от онова време - само едно ГУИ на Ц++ с btree база данни което тръгваше в 640кб и до пиксел имитираше Win95 - бях го спретнал още преди официалния релийз от един рекламен скрийншот ...
Това си беше държавна политика, имаше си официална програма за превод на западен софтуер - тогава текстовете си бяха вкарани в ехетата и софтуерчето беше относително интелигентно - маскираше незначещите за превода символи с интервали или точки така че да се фокусираш само да бараш превода.
Жените инак са по-лоши от антибацилоза за тия неща, да
Rabin
Последно редактирано на 17.05.2023 от Rabin, видяно: 284 пъти. #90563
Язе именно от бацилите се зарибих истински по компютрите. Нищо, че бях ИТ специалност. 90% от времето учехме чертане с молив, икономика математика и съпромат.
Точно на dark аvenger бяхме изпринтили оригиналния сорс с коментарите, и го разучавахме по общежитията.
waldorf
Създадено на 17.05.2023, видяно: 267 пъти. #90577
Язе именно от бацилите се зарибих истински по компютрите. Нищо, че бях ИТ специалност. 90% от времето учехме чертане с молив, икономика математика и съпромат.
Точно на dark аvenger бяхме изпринтили оригиналния сорс с коментарите, и го разучавахме по общежитията.
С оригиналния сорс вътре с имена и коментари и баба знае. Майсторлъка беше с AFD да го дебъгнеш, да го разбереш и да напишеш по хубав.
Язе именно от бацилите се зарибих истински по компютрите. Нищо, че бях ИТ специалност. 90% от времето учехме чертане с молив, икономика математика и съпромат.
Точно на dark аvenger бяхме изпринтили оригиналния сорс с коментарите, и го разучавахме по общежитията.
С оригиналния сорс вътре с имена и коментари и баба знае. Майсторлъка беше с AFD да го дебъгнеш, да го разбереш и да напишеш по хубав.
Rabin
Последно редактирано на 17.05.2023 от Rabin, видяно: 258 пъти. #90586
Язе именно от бацилите се зарибих истински по компютрите. Нищо, че бях ИТ специалност. 90% от времето учехме чертане с молив, икономика математика и съпромат.
Точно на dark аvenger бяхме изпринтили оригиналния сорс с коментарите, и го разучавахме по общежитията.
С оригиналния сорс вътре с имена и коментари и баба знае. Майсторлъка беше с AFD да го дебъгнеш, да го разбереш и да напишеш по хубав.
Ко са прайти ва чички, към 2 килобайта беше сорса, по спомен, 15-найстина страници разпечатан, на асемблер.
И 20-тина байтови вируси разучавахме.
Спрели сте на миналия век, само са пазете да не ви налазят СКУМ-аджиите като Единия, че вече колко фирми фалирахме с такова, мързи ме да ги броя. Само преди месец погребвахме поредната, на косъм са в момента. Може и да възкръсне. Може и да не.
waldorf
Създадено на 17.05.2023, видяно: 253 пъти. #90592
Язе именно от бацилите се зарибих истински по компютрите. Нищо, че бях ИТ специалност. 90% от времето учехме чертане с молив, икономика математика и съпромат.
Точно на dark аvenger бяхме изпринтили оригиналния сорс с коментарите, и го разучавахме по общежитията.
С оригиналния сорс вътре с имена и коментари и баба знае. Майсторлъка беше с AFD да го дебъгнеш, да го разбереш и да напишеш по хубав.
Като споменаваш космичните лъчи та се сетих за един антивъпрос за интервю:
- Знаете ли кой е най бързия алгоротъм за сортиране?
- Знам. А вие знаете ли кой е най бавния?
- Не, кой?
- Метода на космическите лъчи - седиш и чакаш масива да се сортира сам ...
Не помня на кое интервю се бях изгъбаркал и дали ме взеха след това
Rabin
Създадено на 17.05.2023, видяно: 251 пъти. #90597
- Знаете ли кой е най бързия алгоротъм за сортиране?
Няма такъв. На някво интервю ме питаха нещо подобно, викам им към 10-тина вида алгоритми са, всеки специализиран за конкретна задача. После се лигавих и си заминах. Гаражна фирмичка до Орлов мост, нямаше дори табелка на вратата.
Ако се познаят да си го врат у дупе.
waldorf
Създадено на 17.05.2023, видяно: 238 пъти. #90606
- Знаете ли кой е най бързия алгоротъм за сортиране?
Няма такъв. На някво интервю ме питаха нещо подобно, викам им към 10-тина вида алгоритми са, всеки специализиран за конкретна задача. После се лигавих и си заминах. Гаражна фирмичка до Орлов мост, нямаше дори табелка на вратата.
Ако се познаят да си го врат у дупе.
Това което повечето такива надъхани интервюджии забравят е, че едно е да сортираш в паметта и съвсем друго когато сортираш на диск данни които са по големи от наличната памет - тогава нещата се обръщат и единствения алгоритъм който върши някаква работа е четене на елементите един по един и вкарване в сортирано btree - така като работят всички бози данни ... ама иди го обяснявай на учЕни ...
- Метода на космическите лъчи - седиш и чакаш масива да се сортира сам ...
Ами не, това не работи. Компютърът при всички случаи ще забие преди да се сортира масива. При това, ще трябва да дефинираш стоп критерий – как ще разбереш, че масивът се е сортирал и съдържа именно началните стойности, но сортирани?