Споко, всеки прави грешки. Не, че не го знаеш де. По важното е, какво правиш за да не се повтарят грешките.
Проекта беше бая сериозно преработен и разчистен от повтарящ се код.
Размера на енджина спадна от 185КБ на 153КБ (тоест с цели 20%)
А когато режеш 20% от кода, все някакви бъгове са неизбежни...
waldorf
Създадено на 16.05.2023, видяно: 496 пъти. #90487
Няма начин да не изпуснеш нещо дребно. Може би ако вкараш някакви автоматизирани юнит тестове да гарантираш, че няма бъг в основната функционалност ама не знам дали си струва за проект по който работиш основно само ти да си причиняваш тази хамалогия.
Rabin
Създадено на 17.05.2023, видяно: 454 пъти. #90538
Няма начин да не изпуснеш нещо дребно. Може би ако вкараш някакви автоматизирани юнит тестове да гарантираш, че няма бъг в основната функционалност ама не знам дали си струва за проект по който работиш основно само ти да си причиняваш тази хамалогия.
Аз си мислех, че тия лумпенотии с тестовете поне при вас ги няма, в хардуера ганорникът не е толкова плъзнал с метастазите си.
Колко пъти те е спасявал юнит тест, и колко време ти е изгубил, ако изобщо някога си писал такова?
Аз така или иначе си нямам понятие какво значи "юнит тест" и как се прави. Няколко пъти се опитвах да разбера, но всеки път ми се струваше безсмислица.
Вие по-добре дайте обратна връзка по UX-a на новия редактор. Някакви забележки, неудобства, по-добри решения...
За 30 и кусур години професионално в бранша юнит тест не съм писал, нито некакъв друг тест
Още на младини настъпах кажи речи всички мотики които може да се настъпят и ми се наби в дебелата глава как да пиша без прост код без бъгове, лесен за поддръжка. И така досега. Верно става бавно ама става железно. Но гледам тука колегите, че искат да ползват та може на дърти години да видя каква е ползата от файдата. На теория звучи добре и би трябвало да върши работа за да предпазва то леймърски бъгове. Но има риск човек да се измързеливи и да започне да пише по мърляво щото там нали теста ще гръмне ако омота нещо.
Rabin
Създадено на 17.05.2023, видяно: 432 пъти. #90551
Аз така или иначе си нямам понятие какво значи "юнит тест" и как се прави. Няколко пъти се опитвах да разбера, но всеки път ми се струваше безсмислица.
Вие по-добре дайте обратна връзка по UX-a на новия редактор. Някакви забележки, неудобства, по-добри решения...
За 30 и кусур години професионално в бранша юнит тест не съм писал, нито некакъв друг тест rofl Още на младини настъпах кажи речи всички мотики които може да се настъпят и ми се наби в дебелата глава как да пиша без прост код без бъгове, лесен за поддръжка. И така досега. Верно става бавно ама става железно. Но гледам тука колегите, че искат да ползват та може на дърти години да видя каква е ползата от файдата. На теория звучи добре и би трябвало да върши работа за да предпазва то леймърски бъгове. Но има риск човек да се измързеливи и да започне да пише по мърляво щото там нали теста ще гръмне ако омота нещо.
Щот не сте писали, затуй изобщо ги поменувате. Задължителното тестване е една от метастазите на ганорника, който ми пълни времето минимум 70%. Не една или 2 фирми унищожиха пред очите ми, тия простотии. Бягайте като дявол от тамян от всякакви такива глупости, следвайте programmingmotherfuckers, ако не искате да си търсите работа скоро!
Кво му е различното в новия редактор, на първо четене не виждам разлика. Четох първия пост и вече забравих.
Жони я пак раздуй, колко ресурси зема твоя форум, може да му измисля пазарна ниша, секи сайт да си има форум, простите лели да се фалят, че са администраторки. Нещо спомена 512 мегабайта, и не ми се връзват с килобайтите, дето спомена.
Rabin
Последно редактирано на 17.05.2023 от Rabin, видяно: 430 пъти. #90552
Ше напиша моя опит с тестването. Пръво ниво е юнит тест, секи клас и функция да се изтестват с mock данни. Зема да речем нови 30% от времето за писане на кодеца.
После компонентни тестове, за да си качиш кода тряя да му направиш функционален тест, само през фасадата на бакендската част. Системата сонаркюб следи да си тествал на 90% кода си, вкл. отработването на грешките. Пишеш си тъй кода, не ти пука дали ще бачка, ами гониш дедлайна и се чудиш как да го притикаш през тестването.
После минава код ревю, колегите се чудят за кво да се фанат, сепак тряя да качат неко тикет, обикновено се фащат за дреболии, като коментари и имена на променливи не по канон. После всичко наново, пак тикети на тикетите, пишеш по тайни канали с колегите, как да избуташ всичко това.
Нулево ниво е TDD, пръво пишеш юнит тестовете, и после пълниш кода.
Общото е, че ако искаш да направиш промяна в архитектурата, дори дребна, смяташ времето за писане на кода поне по 3-4. От което ти се отщява, кърпиш кръпките като пътищарите, и чакаш пенсия. После фирмата фалира, и си търсиш нова. Последните дето бях при тях, изгубиха клиент мастодонт който ги хранеше с години, само за 4 месеца докат бях при тях. Държа връзка с кодерите, още повече им натегнали работния workflow. Гасят пожара с повече бензин.
Бягайте далеч от тая зараза, ако вече не ви е напълзяла. Като бръшлян унищожава всичко, до което се докопа. Обикновено си наемат СКУМ мастер да следи дали се спазват ритуалите, щото ти е малко автоматичните чекове.
Жони я пак раздуй, колко ресурси зема твоя форум, може да му измисля пазарна ниша, секи сайт да си има форум, простите лели да се фалят, че са администраторки. Нещо спомена 512 мегабайта, и не ми се връзват с килобайтите, дето спомена.
Ами трябва да кажеш за какви ресурси иде реч.
В момента този форум (и още няколко сайта) работят на сървър 1 CPU ядро, 1ГБ RAM (ще работи и на 512МБ).
Базата данни зависи от активността. В момента е около 800МБ.
Изпълнимите файлове са примерно: 153КБ енджина и 1МБ библиотеки. Темплейтите в момента са примерно 300КБ на скин.
Трябва да има и работещ web сървър (nginx в моя случай) който поддържа FastCGI.
Rabin
Последно редактирано на 17.05.2023 от Rabin, видяно: 420 пъти. #90558
Ами трябва да кажеш за какви ресурси иде реч.
В момента този форум (и още няколко сайта) работят на сървър 1 CPU ядро, 1ГБ RAM (ще работи и на 512МБ).
Базата данни зависи от активността. В момента е около 800МБ.
Изпълнимите файлове са примерно: 153КБ енджина и 1МБ библиотеки. Темплейтите в момента са примерно 300КБ на скин.
Трябва да има и работещ web сървър (nginx в моя случай) който поддържа FastCGI.
Интересува ме колко RAM дърпа, точно туй питАх. Да сравня с php форумите и wordpress. Безумно бавни са, ама интерпретаторите са икономични откъм RAM.
Явно няма да го натъпча до електрически магазин, на една виртуалка с 512 мегабайта RAM. Проста буля иска с 5$ месечно да мачка Амазон. Последното не е шега, плочкаджии и една комшийка с партамент под наем искат да излизат на пръво място в Гугължийницата.
Кое ти пълни толкоз памет, от 153 килобайта до 500 мегабайта са разлика 300 000 пъти.
В момента този форум (и още няколко сайта) работят на сървър 1 CPU ядро, 1ГБ RAM (ще работи и на 512МБ).
Базата данни зависи от активността. В момента е около 800МБ.
Изпълнимите файлове са примерно: 153КБ енджина и 1МБ библиотеки. Темплейтите в момента са примерно 300КБ на скин.
Трябва да има и работещ web сървър (nginx в моя случай) който поддържа FastCGI.
Интересува ме колко RAM дърпа, точно туй питАх. Да сравня с php форумите и wordpress. Безумно бавни са, ама интерпретаторите са икономични откъм RAM.
Явно няма да го натъпча до електрически магазин, на една виртуалка с 512 мегабайта RAM. Проста буля иска с 5$ месечно да мачка Амазон. Последното не е шега, плочкаджии и една комшийка с партамент под наем искат да излизат на пръво място в Гугължийницата.
Кое ти пълни толкоз памет, от 153 килобайта до 500 мегабайта са разлика 300 000 пъти.