<bgdev />free

| |  


All tags 2023 9may ai algorithm alpha amd american api argon2 arm asm asmbb assembler attachment awareness balgaria bay888 bcrypt bender beta bgdev-next bgdev-next.👍 big.data bitchnigga bitcoin bmw boi borg brexit bug bulgaria business c cad chat cloud computer-names console crossorigin deprivation desktop dna dotnet email eupl falling feature forum foundation fp fresh fun game gcc github goats google gpl gpt gpt.3.5 gypsies happiness harvard hash improvement include investment it java javascript js kleta kleta.maqka.balg lambi language learning leftovers legend level levenshtein.dist libx license linkedlist linux m0 ma mcafee mele microsoft minimag minimalism negro net nginx nigga not.a.bug oop paradigm parler patterns perception persuasion pipe play.station politics populi pornhub pow pro programming protonmail python reba rust sci-fi scripting seks seo server shell sleep smartbeauty soft-skills sqlite srabska sse starship sugerface syntax tablet tailwindcss telegram theme thug troll80lvl tutanota typescript uacme ui uk unix untermensch upload uptime usa utilities ux vb via viber virtual.reality vox vps vulnerable war wasm weapons-grade web windows word x86 xbox xss youtube zig ziglang Übermensch БОКЕБЪЛГАРИН БЪ БЪлгария Белезниците Били Били.Белезниците БялДонор Веган Виста Възраждане ГЛУПАК Гана Глиста ЕС Казарма Копейкин Мода.и.овча.мисъ НЕКАДЪРНИК НРБ ПО-ЗЛЕ.И.ОТ.РАБИ Подкасти Разни Румен СИК СКУМ СетенЧук Скум ТИР Туче Украйна Урсула Яначков авангард аз айфонджия алгоритми амбиции анархизъм антиваксъри армения аудио аутисти бази.данни бакъп без без.пръчове безпросвета бенчмарк биготи биомаса бира боклук борисов ботев брадва булшит бъг бъгове бял ваксина вандал век венерика викинги вицове вишу война вървежен гана ганорник гей гейщина германия герои гешев глупак говеда групировка гюбек данъкоплатец двойни.стандарти дедотия демокрация дизайн дисциплина добитък докери долар донори држава дришльо дрон ебане еврогейски.съюз езици експеримент електроника електроника.s2 емиграция ендпойнт енум ерген ергономия жалкар задача затоплизъм защита здраве златен злато игри идеали идиократ идиократи идиокрация идиот избори избори.рабин изкуство икономика имбецили имейл инвестиране инокулация инструмента интервю ипад искам.да.си.реда казах камшикодържач капитализъм карабах караница картечница кино клавиатура ковид19 колайдер колям.кур комари комплексар комунизъм консолидация конспирации космонавтика кофа кофит-19 краставица криптовалути курви кучелюбци лайно лаладжия лаптоп либерастия литература лоши.практики луд лъжеучени лъжец любов майни майтапи малоумници мафия мениджмънт месо местене метавселена метафизика механика мистика мисъл мода мода.овча.мисъл модерация морал мутра мутри наука национализъм не.it негър некадърник некадърници неон нидерландия овча овчи олигофрени организация офтопик парички партия педал педераси пенджури пенсия пишока плюскане победа погромист поезия политика порно посредствен почивка празници прасе превод предалщина програмиране проект проста простотии против.правилата проф пръч пръч.дришльо пръчка психика психични.болести психология пустиняк путин путката путьо рабин рабин.е.шибан.пе работа радост разврат разни разработка расизъм резерват рейтинг реклама рекламен религия рест ризи ропче ропчета русия руски.език рутина самоковска сасипаха секира село селяндур сериали сериозно.програм сетен сеянин симулация скопяване скръм слушалки сортиране софия софтуер софтуни социализъм спектрометър спринтове сране стандарти стил стуйо стюи сушилня сцена съвет съм сън сървър сърничка таб ташаци телевизия тема територията терминология термояд технологии титли традиция тролинг тръмп туба туче тъпак тъпанари тъпня уиндоус украйна умнокрасивци фалит фантастика фашизъм фейк.акаунти физика филми форум форумни.проекти футбол хазарт хамали харабия хардуер хахаха хомофобия хостинг храна хумор цайко цайси целофан цензура цензурра циганин чалга чалгар чекии чернокраки честота чипове чнг чужбина чук шпация щайга юан яката яко ям 🔨 😂 🪓


времето на соловите играчи отмина

  


  Дон Реба  Създадено на 16.05.2023, видяно: 448 пъти. #90458

тая мантра я слушам още от как бях ученик, не може вече сам човек да седне и да направи успешна игра или друг софтуер, както са правели Големите Майстори през 70те , дори малък екип от трима четирима не може, съвременните софтуери са огромни, а игрите имат сложна графика, трябват ти 3д екипи, яки десигнери и много много високо платени девелопри да кодят, и кодят и кодят, отделно поне 100 мазни адвокати които да те оттърват от панделата когато някой клиент земе че пукне докато играе. слушам го това години наред, и периодично бам по някой такъв. деа нечесния живот, в юбисофт се скапват от бачкане, трошат мелярди, избарват графика като сниман филм, и накрая едва си покрият тока, а тоя тип джаста праста, графика ала 1999та и бам 100М копия от воле!



  waldorf  Създадено на 16.05.2023, видяно: 440 пъти. #90460

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор. Това си е есенцията на капитализма. То е същото като с първия дюнер или пица на парче - изведнъж всички се присещат, че то от това мноо се печелило и айде юруш да направим всяко кише машина за лесни и бързи пари. Забавното е, че същите хора преди това пък отваряха гейм зали - щото нали и там яко се печелеше.Говоря за преди 20-на години. В по модерни времена се копат биткойнти и т.н. Ври и кипи навсякъде. Всеки иска да спечели т.е. да удари джакпота и повече да не работи.



  bobyb  Създадено на 16.05.2023, видяно: 438 пъти. #90461
palavrov

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор. Това си е есенцията на капитализма. То е същото като с първия дюнер или пица на парче - изведнъж всички се присещат, че то от това мноо се печелило и айде юруш да направим всяко кише машина за лесни и бързи пари. Забавното е, че същите хора преди това пък отваряха гейм зали - щото нали и там яко се печелеше.Говоря за преди 20-на години. В по модерни времена се копат биткойнти и т.н. Ври и кипи навсякъде. Всеки иска да спечели т.е. да удари джакпота и повече да не работи.

Мен повече ме кефи, че неудачник е руска чуждица, която няма български аналог.



  Реконструктор  Създадено на 16.05.2023, видяно: 437 пъти. #90463

Толко ли е жега у вас бе майна, че пак ти се е сварил мозъка. rofl Разбира се, че не може сам. Тва е все едно да сложиш на шкодата нови гуми и джанти и да обявиш, че имаш нова кола. rofl Първо, енджина Unity, второ юнитито има асет стор. Това, което ти трябва да направиш е да си подредиш сцените и да ги скриптираш. Което е нищожна работа, сравнено с това, върху което си стъпил.



  Дон Реба  Създадено на 16.05.2023, видяно: 428 пъти. #90464

ако енджина имаше значение, всички игри с юнити щяха да си приличат и да вадят сходни продажби, енджина е последното нещо от значение, долу горе колкото компилатора. това важи и за колите впрочем, ти ми направи кола с готов двигател която да се продаде в 100 милиона екземпляра и ще те призная.

графиката на тая игра е толкова ЗЛЕ, че като казах 1999та всъщност се изразих доста меко, много игри преди 1999 имат светлинни години по-добра графика (например револта). а за графиката на тая игра е достатъчен енджин тип курсова работа, и точно за това готов ширпотреба енджин е чудесно решение.



  Реконструктор  Създадено на 16.05.2023, видяно: 424 пъти. #90466

Пак не разбирам за кво спорим. Ако ми говориш за идеи, разбира се, че повечето добри такива са дело на 1 човек. Само дето останах с впечатление, че ми говориш за самата работа.



  waldorf  Последно редактирано на 16.05.2023 от waldorf, видяно: 408 пъти. #90472

Чудна думичка си е "неудачник". И на трето мислене не ми идва по подходяща. Прекрасен пример, че и руснаците са дали нещо на света - наудaчник ...



  johnfound  Създадено на 16.05.2023, видяно: 403 пъти. #90483
Дон Реба

тая мантра я слушам още от как бях ученик, не може вече сам човек да седне и да направи успешна игра или друг софтуер, както са правели Големите Майстори през 70те , дори малък екип от трима четирима не може, съвременните софтуери са огромни, а игрите имат сложна графика, трябват ти 3д екипи, яки десигнери и много много високо платени девелопри да кодят, и кодят и кодят, отделно поне 100 мазни адвокати които да те оттърват от панделата когато някой клиент земе че пукне докато играе. слушам го това години наред, и периодично бам по някой такъв. деа нечесния живот, в юбисофт се скапват от бачкане, трошат мелярди, избарват графика като сниман филм, и накрая едва си покрият тока, а тоя тип джаста праста, графика ала 1999та и бам 100М копия от воле!

Това не е вярно и никога не е било вярно. Въобще не разбирам хората, които повтарят тази мантра, при наличието на купчина върховен софтуер, написан от един човек.

Истината е, че има задачи с които един човек или много малък екип се справя по-добре. Но има задачи за които си трябва голям екип, просто защото са обемисти и един човек не може да се справи.

В това е разликата.

Впрочем, това важи не само за програмирането. В науката е същото. Даже в строителството и промишлеността е същото. Има задачи, подходящи за малък екип. Има задачи възможни само за голям екип. Има задачи, които по различен начин могат да се решат и така и така.



  waldorf  Последно редактирано на 16.05.2023 от waldorf, видяно: 396 пъти. #90486

В нашия бранш има две срещуположни сили които определят оптималната големина на екип:

- ефективност - По малък екип е по ефективен. Основно защото в големия екип се губи много време в излишна бюрокрация, дискусии. Това го е формулирал навремето Филип Кан - та му носи и името. Аритметична ли беше, геометрична ли прогресия за броя на информационни канали в екипа спрямо големината му.

- know how protection - колкото по голям е екипа, толкова по малък е риска от загуба на опит като по някаква причина някой се махне. Бизнеса обича да намаля риска.

Златната среда е някъде между 4-6 човека за екип. Толкова горе долу е и капацитета за управление на тийм лийд. Само, че много рядко съм попадал на проекти в които се спазват тези правила. Последния ми клиент беше с екип от 20 човека - половината в белгия, другите в армения. И всеки ден имаше стендъп с всички и винаги има някой лаладжия който да се отплесне и да отиде къмто час и нещо тези 20 човека да слушат неща които не ги засягат.



  Golden Gega  Създадено на 16.05.2023, видяно: 391 пъти. #90488
palavrov

В нашия бранш има две срещуположни сили които определят оптималната големина на екип:

- ефективност - По малък екип е по ефективен. Основно защото в големия екип се губи много време в излишна бюрокрация, дискусии. Това го е формулирал навремето Филип Кан - та му носи и името. Аритметична ли беше, геометрична ли прогресия за броя на информационни канали в екипа спрямо големината му.

- know how protection - колкото по голям е екипа, толкова по малък е риска от загуба на опит като по някаква причина някой се махне. Бизнеса обича да намаля риска.

Златната среда е някъде между 4-6 човека за екип. Толкова горе долу е и капацитета за управление на тийм лийд. Само, че много рядко съм попадал на проекти в които се спазват тези правила. Последния ми клиент беше с екип от 20 човека - половината в белгия, другите в армения. И всеки ден имаше стендъп с всички и винаги има някой лаладжия който да се отплесне и да отиде къмто час и нещо тези 20 човека да слушат неща които не ги засягат.

Тук може доста да се поспори, ефективността е в пряка зависимост от качеството на отделните индивиди и изградената система за работа (най-вече точно разпределените отговорности), точно планираната работа - да има по-малко дупки и изчаквания и т.н. Практически тоя закон като повечето закони може да е точен в един определен отрязък от гаусовото разпределение, т.е. практически е безполезен.



  waldorf  Последно редактирано на 16.05.2023 от waldorf, видяно: 385 пъти. #90493

Е, то ясно, че всичко е относително. Но общо взето предполагам всеки е забелязал, че по големия екип работи по тромаво - и броя на комуникационните канали е добро обяснение. Разбира се един лаладжия може да утрепе и малък екип. Не е като да не съм го правил rofl



  Stilgar  Създадено на 16.05.2023, видяно: 383 пъти. #90494
Дон Реба

тая мантра я слушам още от как бях ученик, не може вече сам човек да седне и да направи успешна игра или друг софтуер, както са правели Големите Майстори през 70те , дори малък екип от трима четирима не може, съвременните софтуери са огромни, а игрите имат сложна графика, трябват ти 3д екипи, яки десигнери и много много високо платени девелопри да кодят, и кодят и кодят, отделно поне 100 мазни адвокати които да те оттърват от панделата когато някой клиент земе че пукне докато играе. слушам го това години наред, и периодично бам по някой такъв. деа нечесния живот, в юбисофт се скапват от бачкане, трошат мелярди, избарват графика като сниман филм, и накрая едва си покрият тока, а тоя тип джаста праста, графика ала 1999та и бам 100М копия от воле!

Minecraft става хит докато още е правен от 1 човек :)



  Евлампи  Създадено на 16.05.2023, видяно: 351 пъти. #90519
palavrov

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор

Не е точно така, тълпата търсачи на 'сигурна рецепта' е очевидна но опитвачите на НАЩО НЕЩО последното което ни мотивира е 'успеха', реално тая тръпка е като пушенето, хазарта и наркотиците, съответно по-често води до провал отколкото до 'успех', само дето не е пушене, хазарт или наркотици, не знам дали успявам да го разкажа разбираемо понеже ако човек не е така трудно може да му бъде разказано :)



  waldorf  Последно редактирано на 16.05.2023 от waldorf, видяно: 343 пъти. #90524
Евлампи
palavrov

Е, че какво толкова, това периодично си се случва. На хиляди неудачници все се пада по един удачник. Ако нямаше такъв да ги мотивира, че и те ще успеят (metoo синдром) никой нямаше да си дава зор

Не е точно така, тълпата търсачи на 'сигурна рецепта' е очевидна но опитвачите на НАЩО НЕЩО последното което ни мотивира е 'успеха', реално тая тръпка е като пушенето, хазарта и наркотиците, съответно по-често води до провал отколкото до 'успех', само дето не е пушене, хазарт или наркотици, не знам дали успявам да го разкажа разбираемо понеже ако човек не е така трудно може да му бъде разказано :)

Абе така е ама с времето човек се уморява и започва все по цинично да гледа на този успех. Къде бях на 20, къде съм на 50 ... ако можеше с тоя акъл да се върна обратно ама не може ...



  Евлампи  Създадено на 16.05.2023, видяно: 336 пъти. #90532
palavrov

Абе така е ама с времето човек се уморява и започва все по цинично да гледа на този успех. Къде бях на 20, къде съм на 50 ... ако можеше с тоя акъл да се върна обратно ама не може ...

Боже, аз съм некъв нечестен късметлия откъм неработещи цели парчета в мозъка като на нормалните хора - никога не съм искал да бъда кухата лейка версия декремент откъм години на себе си, не че версия сега е неква кой знае колко пълна лейка но предните ми изглеждат разплакващо кухи :)



  Дон Реба  Създадено на 17.05.2023, видяно: 319 пъти. #90533
Stilgar

Minecraft става хит докато още е правен от 1 човек :)

виж ти, не знаех. минекрафт не иска ли тежка инфраструктура отзад, все пак е мрежова игра, сървъри трябва това онова



  waldorf  Създадено на 17.05.2023, видяно: 298 пъти. #90543
Евлампи
palavrov

Абе така е ама с времето човек се уморява и започва все по цинично да гледа на този успех. Къде бях на 20, къде съм на 50 ... ако можеше с тоя акъл да се върна обратно ама не може ...

Боже, аз съм некъв нечестен късметлия откъм неработещи цели парчета в мозъка като на нормалните хора - никога не съм искал да бъда кухата лейка версия декремент откъм години на себе си, не че версия сега е неква кой знае колко пълна лейка но предните ми изглеждат разплакващо кухи :)

Всички сме така ... или поне би трябвало да сме като отмине младежкия ентусиазъм и безсмъртие.



  Stilgar  Създадено на 17.05.2023, видяно: 270 пъти. #90637
Дон Реба
Stilgar

Minecraft става хит докато още е правен от 1 човек :)

виж ти, не знаех. минекрафт не иска ли тежка инфраструктура отзад, все пак е мрежова игра, сървъри трябва това онова

Останал съм с впечатлението, че сървърите са като на Quake - всеки мже да си свали софтуера и да си пусне такъв



времето на соловите играчи отмина

  



AsmBB v3.0 (check-in: 7544654b24928b93); SQLite v3.47.0 (check-in: 03a9703e27c44437);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL; Powered by Assembly language Created with Fresh IDE