Delegate
Създадено на 08.01.2023, видяно: 643 пъти. #83965
Ти нали пак си се цанил ремоте да бараш кодец, но единствено те спасява АЙ да не ти вземе работата е, че си синиър, а терминатора тая година ще ебава само на джунките местата.
Бамбо може и до държавна работа да го докара, сектора не спи - https://www.iasrj.eu/news/295-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%B2-%D1%80%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B5
Rabin
Създадено на 16.01.2023, видяно: 548 пъти. #84239
Дано ми се удаде да прескоча ученето на JS в тоя живот, както ни беше пощадено поколението, от учене на латински.
waldorf
Създадено на 16.01.2023, видяно: 542 пъти. #84247
Съмнително да ти се размине. Преди 10+ години реших да се махам от .net/c# и след доста чудене накрая реших, че най си струва да науча JS - верно е супер омотан език обаче правиш ли нещо в интернет по един или друг начин ще се наложи да го ползваш => налага се да го знаеш => тъй като node/JS покрива почти всичко къде нямаш ограничения (там най добре C) няма смисъл да учиш друго. С времето свикнах и с TypeScript но не е задължителен, щото пречи да си простреляш крака. Но това, че работи при мен не значи, че трябва при всеки да е така ...
Rabin
Създадено на 16.01.2023, видяно: 539 пъти. #84249
Имах предвид, че се очакват крос компилатори за браузър. Да си пишеш на лачен жаварник/Котлин, както жава аплетите навремето. Браузърите почват да поемат машинен кодец, подобно на ОС. Не си обвързан от най-типия програмен език в историята - JS.
Евлампи
Създадено на 16.01.2023, видяно: 534 пъти. #84251
Не си обвързан от най-типия програмен език в историята - JS.
JS e шедъовър, спритуал наследникът на Це (без плюсовете). Впрочем ти точно би трябвало да си му фен понеже не се кефиш на тлъстите корпорации, е, джс е един от малкото значими езици на които некъв сравнително неизвестен гений може да направи пълноценна имплементация (сигурно е случайно но същият има и пълноценна Це без плюсове имплементация).
Важно качество на езика е да се събира в ЕДНА ГЛАВА, колкото и по-умна да е от наще, щом се събира в една глава е окей, днес повечето не се събират и съответно никой реално не ги знае както ти не знаеш джавата :)
Rabin
Създадено на 16.01.2023, видяно: 527 пъти. #84253
Не си обвързан от най-типия програмен език в историята - JS.
JS e шедъовър, спритуал наследникът на Це (без плюсовете). Впрочем ти точно би трябвало да си му фен понеже не се кефиш на тлъстите корпорации, е, джс е един от малкото значими езици на които некъв сравнително неизвестен гений може да направи пълноценна имплементация (сигурно е случайно но същият има и пълноценна Це без плюсове имплементация).
Важно качество на езика е да се събира в ЕДНА ГЛАВА, колкото и по-умна да е от наще, щом се събира в една глава е окей, днес повечето не се събират и съответно никой реално не ги знае както ти не знаеш джавата :)
Писал съм на над 10 вида езици, таман наскоро научих нов. JS е в пъти по-зле, от следващия злетак в класацията - PHP. Дори презрения С# е като луксозна яхта до бамбуков сал.
Туй, че не знам жавата, и цял живот си вадя хляба с кодене, е някакъв вселенски оксиморон. Успял съм да заблудя сигур вече петнаесета фирма, да ми плащат за нещо, дето го не знам. Беш ли му мамата, що ми плащат, и що нещата връвят.
Delegate
Създадено на 16.01.2023, видяно: 524 пъти. #84257
Писал съм на над 10 вида езици, таман наскоро научих нов.
Това, че си нацелил командата как се преименува потребител в кондзолата на сялите не значи, че си го научил бе Рамбич.
waldorf
Създадено на 16.01.2023, видяно: 523 пъти. #84258
Транспилери до JS има открай време, не ти трябва WebAssembly за това. За мен по си струва да знаеш 2 езика като хората отколкото 10 повърхностно т.е. ти езика ще го научиш като синтаксис и концепция но цялата екосистема около него не се учи лесно и се повтаря във всеки от другите 9 езика като функционалност.
А да наречеш Fabrice Bellard неизвестен гений си е наглост - където трябва си е известен. Аз лично го знам още от lzexe (много обичах да ревърсвам всичко което не го знам как работи ония години) т.е. не знаех, че е той де - чак след 10-на години като нашумя с ffmpeg, qemu, tcc и т.н. навързах кой е.
Rabin
Създадено на 16.01.2023, видяно: 520 пъти. #84259
Писал съм на над 10 вида езици, таман наскоро научих нов.
Това, че си нацелил командата как се преименува потребител в кондзолата на сялите не значи, че си го научил бе Рамбич.
Бе добре, че е безхаберник като мене, да нацели командата, да има де да пишеш, неблагодарник. Инак щяхте да си гукате у Дискорд, скрита гей групичка. Стую дори беше почнал да ви се подиграва, по въпроса.
Rabin
Създадено на 16.01.2023, видяно: 518 пъти. #84260
Транспилери до JS има открай време, не ти трябва WebAssembly за това. За мен по си струва да знаеш 2 езика като хората отколкото 10 повърхностно т.е. ти езика ще го научиш като синтаксис и концепция но цялата екосистема около него не се учи лесно и се повтаря във всеки от другите 9 езика като функционалност.
А да наречеш Fabrice Bellard неизвестен гений си е наглост - където трябва си е известен. Аз лично го знам още от lzexe (много обичах да ревърсвам всичко което не го знам как работи ония години) т.е. не знаех, че е той де - чак след 10-на години като нашумя с ffmpeg, qemu, tcc и т.н. навързах кой е.
Ем кат ми кажат у таа фирма бачкаме на тоа език - уча го, не ги убеждавам колко всъщност би ги ощастливил някой от тия дето съм ги научил стойностно. Особено в индустрията учех нов език за всеки проект. Не, че ми признаха усилията, отрепките.
waldorf
Създадено на 16.01.2023, видяно: 511 пъти. #84263
Споко, всички сме така. Аз мразя питоня ама като трябва го ползвам. И ОО езиците не ги обичам ама ги знам. Преди 20-на години прочетох една книга която ми отвори очите за ОО - object oriented assembly language - в резюме OO e syntax sugar - кръщаваш всичко съществително_глагол и вече си обектно ориентиран и без да ползваш език от много високо ниво. Евала на автора как от това беше успял цяла книга да напише.
Евлампи
Създадено на 16.01.2023, видяно: 501 пъти. #84266
Транспилери до JS има открай време, не ти трябва WebAssembly за това. За мен по си струва да знаеш 2 езика като хората отколкото 10 повърхностно т.е. ти езика ще го научиш като синтаксис и концепция но цялата екосистема около него не се учи лесно и се повтаря във всеки от другите 9 езика като функционалност.
А да наречеш Fabrice Bellard неизвестен гений си е наглост - където трябва си е известен. Аз лично го знам още от lzexe (много обичах да ревърсвам всичко което не го знам как работи ония години) т.е. не знаех, че е той де - чак след 10-на години като нашумя с ffmpeg, qemu, tcc и т.н. навързах кой е.
Bellard е луд с картечница, има надежда за човечеството :)
Rabin
Създадено на 16.01.2023, видяно: 497 пъти. #84272
Преди 20-на години прочетох една книга която ми отвори очите за ОО - object oriented assembly language - в резюме OO e syntax sugar - кръщаваш всичко съществително_глагол и вече си обектно ориентиран и без да ползваш език от много високо ниво. Евала на автора как от това беше успял цяла книга да напише.
Земете се с Жонката, таман търси някой да му пълни адреси и регистри. Цял живот ключове ли ще подаваш?
Много хамалогия на асемблер да пишеш нещо което няма ограничения за цикли/памет - там JS си е чуден. От друга страна модерните C компилатори оптимизират достатъчно добре, че да не се налага да си гърча гънките на мозъка аз да оптимизирам. И не на последно място бавното място в модерните компютри не е процесора и броя инструкции а достъпа до паметта. Има идея да правиш някои неща но там инлайн асемблера на GCC се оправя чудесно. Отделно x86 с толкова малко регистри е мъка да се пише. х64 е по добре ама откак пипнах ARM (не Thumb) не ми се пипа друго, това с условното изпълнение на коя да е инструкция просто кърти. Бях се заиграл да пиша РТОС преди време и бях докарал контекст свитча да става с 1-2 инструкции - елегантна архитектура. Ама като никой не ми плаща за такива неща правя квота ми се плаща. Въпреки, че при последния клиент хванах бъгава инструкция точно на тоя загубен Thumb заради която условното изпълнение на инструкции се преебаваше и в един if-then-else изпълняваше и then и else инструкциите - от там бозата беше тотална и банковия терминал спираше да приема кредитни карти ... :D
Rabin
Последно редактирано на 16.01.2023 от Rabin, видяно: 477 пъти. #84276
Много хамалогия на асемблер да пишеш нещо което няма ограничения за цикли/памет - там JS си е чуден. От друга страна модерните C компилатори оптимизират достатъчно добре, че да не се налага да си гърча гънките на мозъка аз да оптимизирам. И не на последно място бавното място в модерните компютри не е процесора и броя инструкции а достъпа до паметта.
Разправях му аз на Жони, хората дори за най-мизерните контролери, Ардуино, бичат със С++ компилатора, и си барат дедовеца. Последно у студенцията видох колко по-оптимален код пишат, отколкото си представях. Израстването кат видях кво нещо е елементарна програма на С беше сеено като видох за пръв път SMD плейсър как монтира компонентите.
Нищо де, и по-безсмислени неща има, като да седиш дневален, или на СКУМ. Просто щото някой казал, тоя някой може никой вече да не го помни, или да е умрял.
Падналият венец има склонността да изпълнява, без да мисли. Де вика Учител Тео Теодосиев - Господ ни дал най-скъпия дар, разумът. Ние го хвърляме в калта. Обиждаме и Твореца, и творението Му.
За микроконтролери най голямото безумие което ми е попадало е C компилатор за 8-битовите PIC-льовци. Това си е архитектура правена за писане на асемблер не за компилатор - няма стек, няма регистри и все пак някой се е сетил, че локалните променливи може да не са в стека ами да са като глобалните и ако забраниш рекурсиите нещата се натъкмяват. Но си е безумие. Ама ако не ти трябва да цепиш тактовете не е проблем и логиката става по лесна за четена.
Rabin
Последно редактирано на 17.01.2023 от Rabin, видяно: 443 пъти. #84281
За микроконтролери най голямото безумие което ми е попадало е C компилатор за 8-битовите PIC-льовци. Това си е архитектура правена за писане на асемблер не за компилатор - няма стек, няма регистри и все пак някой се е сетил, че локалните променливи може да не са в стека ами да са като глобалните и ако забраниш рекурсиите нещата се натъкмяват. Но си е безумие. Ама ако не ти трябва да цепиш тактовете не е проблем и логиката става по лесна за четена.
Мани тия пръвите PIC-ове, никога не съм ги харесвал, с тоя хардуерно накования стек. Визирам AtMega, AtTiny и подобни, тука имаше един спор с Ребата, не вярвах, че ползват баш истинския С++ компилатор за тях. Оказа се вярно, лично го пробвах, в контролер с 2 килобайта RAM може да загньетиш наследяване, ако те влече. Тия старите на ATMEL, дето са на 8051 архитектура, също се стиковат рахат със С компилатор, пръвия който пипнах беше на производител IAR, демонстрираха ми, че пише толкова оптимизирано, колко язе на asm. Казусът с асемблера го приключих още миналия век. 1000 пъти по-четимо е на С, при все толкова байткод.
М-м-м да-а-а-а! Рабина го изби на религия... :'-(
Не, ползвам възможно най-цветистите препратки и доказателства, колко ниско е паднал белия роп.
waldorf
Създадено на 17.01.2023, видяно: 431 пъти. #84293
Е точно за тези скопени пик-льовци има и скопен C компилатор. Отгоре на всичко оптимизациите му се плащаха допълнително - абе извращение.