<bgdev />free

| |  


All tags 2023 9may ai algorithm alpha amd american api argon2 arm asm asmbb assembler attachment awareness balgaria bay888 bcrypt bender beta bgdev-next bgdev-next.👍 big.data bitchnigga bitcoin bmw boi borg brexit bug bulgaria business c cad chat cloud computer-names console crossorigin deprivation desktop dna dotnet email eupl falling feature forum foundation fp fresh fun game gcc github goats google gpl gpt gpt.3.5 gypsies happiness harvard hash improvement include investment it java javascript js kleta kleta.maqka.balg lambi language learning leftovers legend level levenshtein.dist libx license linkedlist linux m0 ma mcafee mele microsoft minimag minimalism negro net nginx nigga not.a.bug oop paradigm parler patterns perception persuasion pipe play.station politics populi pornhub pow pro programming protonmail python reba rust sci-fi scripting seks seo server shell sleep smartbeauty soft-skills sqlite srabska sse starship sugerface syntax tablet tailwindcss telegram theme thug troll80lvl tutanota typescript uacme ui uk unix untermensch upload uptime usa utilities ux vb via viber virtual.reality vox vps vulnerable war wasm weapons-grade web windows word x86 xbox xss youtube zig ziglang Übermensch БОКЕБЪЛГАРИН БЪ БЪлгария Белезниците Били Били.Белезниците БялДонор Веган Виста Възраждане ГЛУПАК Гана Глиста ЕС Казарма Копейкин Мода.и.овча.мисъ НЕКАДЪРНИК НРБ ПО-ЗЛЕ.И.ОТ.РАБИ Подкасти Разни Румен СИК СКУМ СетенЧук Скум ТИР Туче Украйна Урсула Яначков авангард аз айфонджия алгоритми амбиции анархизъм антиваксъри армения аудио аутисти бази.данни бакъп без без.пръчове безпросвета бенчмарк биготи биомаса бира боклук борисов ботев брадва булшит бъг бъгове бял ваксина вандал век венерика викинги вицове вишу война вървежен гана ганорник гей гейщина германия герои гешев глупак говеда групировка гюбек данъкоплатец двойни.стандарти дедотия демокрация дизайн дисциплина добитък докери долар донори држава дришльо дрон ебане еврогейски.съюз езици експеримент електроника електроника.s2 емиграция ендпойнт енум ерген ергономия жалкар задача затоплизъм защита здраве златен злато игри идеали идиократ идиократи идиокрация идиот избори избори.рабин изкуство икономика имбецили имейл инвестиране инокулация инструмента интервю ипад искам.да.си.реда казах камшикодържач капитализъм карабах караница картечница кино клавиатура ковид19 колайдер колям.кур комари комплексар комунизъм консолидация конспирации космонавтика кофа кофит-19 краставица криптовалути курви кучелюбци лайно лаладжия лаптоп либерастия литература лоши.практики луд лъжеучени лъжец любов майни майтапи малоумници мафия мениджмънт месо местене метавселена метафизика механика мистика мисъл мода мода.овча.мисъл модерация морал мутра мутри наука национализъм не.it негър некадърник некадърници неон нидерландия овча овчи олигофрени организация офтопик парички партия педал пенджури пенсия пишока плюскане победа погромист поезия политика порно посредствен почивка празници прасе превод предалщина програмиране проект проста простотии против.правилата проф пръч пръч.дришльо пръчка психика психични.болести психология пустиняк путин путката путьо рабин рабин.е.шибан.пе работа радост разврат разни разработка расизъм резерват рейтинг реклама рекламен религия рест ризи ропче ропчета русия руски.език рутина самоковска сасипаха секира село селяндур сериали сериозно.програм сетен сеянин симулация скопяване скръм слушалки сортиране софия софтуер софтуни социализъм спектрометър спринтове сране стандарти стил стуйо стюи сушилня сцена съвет съм сън сървър сърничка таб ташаци телевизия тема територията терминология термояд технологии титли традиция тролинг тръмп туба туче тъпак тъпанари тъпня уиндоус украйна умнокрасивци фалит фантастика фашизъм фейк.акаунти физика филми форум форумни.проекти футбол хазарт хамали харабия хардуер хахаха хомофобия хостинг храна хумор цайко цайси целофан цензура цензурра циганин чалга чалгар чекии чернокраки честота чипове чнг чужбина чук шпация щайга юан яката яко ям 🔨 😂 🪓


Следващият програмиски език

  

0 1


  Евлампи  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1958 пъти. #8225

Неска си мислех че количествените натрупвания действително водят до качествен скок нема нема сякаш от нищото. Джаваскриптчето го е направило последно през 1996-та за две седмици и чак десетина години по-късно се разбра кво се е случило. Преди тва батко му Цъ (без плюсовете).

Мисля че е възможно да сме некъде около тоя момент понастоящем въпреки че те у паралели са писали за летящи коли през 2000-та ама нещо не ги виждам много много да фъркат.

Та за езика си мислех по една линия че синтаксиса му ебава майката изначално обричайки го на obsolescence обаче пък е нещото което дава форма без която не може. Конундрум.

Отделно има куп неща дето се бият, примерно async е досада, тоя подразбиращия run to completion в рамките на функция модел на джаваскриптчето е едно от нещата дето неусетно го направиха голямо и концептуално сякаш така ни е по-сгодно да мислим в много домейни, стъпка едно, после две, етц.

Обаче пък в други случаи трябва асинхронност със съответната синтактична поддръжка.

Тоест вървим към това есенцията на езика да е в некъв вид форма позволяваща различни синтаксиси да се аплайват като вю-та отгоре на машина поддържаща множество парадигми. Примерно да мое да цъкнеш некво парче код да ти го форматне jquery чейн стайл, или пък друго да го форматне point free, друго, асинхронно, да го форматне без досадния синтактичен шум на ключовите думи/сигили, то реално есенцията отдолу не се губи но действително синтаксиса дава важна форма в КОНКРЕТЕН случай обаче за беда просто няма как хем да е достатъчно практичен хем достатъчно общ и гъвкав, дори езици като руби които се ползват умерено успешно за domain specific language стил програмиране се чупят в един момент и абстракцията е изнасилена.

Wasm изглежда като неква обещаваща поне примордиал база за такава сюжетна линия отначало с цар джаваскрипт като синтактичен мазаляк но постепенно и други докато в крайна сметка не изкристализира идеята че езикът посредством синтаксиса е просто вю към същността отдолу и има сгода това да е превключващо се, нещо като zoom in/out, от десет километра да са некви блокчета, после dsl парчета и натам доколкото е практично. Сичко това с директна поддръжка от езика, не адхок мазаляка сега.

Плюс дивелъп/диплой/съпорт цикъл сюжетна линия от самото начало, засега огромното ограничение (досега неизбежно) на езиците е да си измислят некъв свят с техни идеално или не чак толкова сферични тюринг магарета и после екосистемата дето е връзка с грозната зъбата реалност е въпросния адхок мазаляк, тоест, да се поставят ясно въпросите - кво всъщност са development time, run time, debugging, с всичките там произлизащи неща за типове, туулинг съпорт и екосистема от библиотеки/разширения. Как са свързани? Възможно ли е самият процес на билдване да се вкара в некъв вид проджект а защо не и езикова база знание, сега се изхвърля това, всеки билд цикъл е сам за себе си, ебати глупостта, дори рънването с ръчно цъкане ако следи машина отдолу и си записва в допълващ сорса файл формата на срещнатите обекти е далавера и може да се извлича полезна информация ако се пази и анализира.

Глей кви глупости си мисли човек като не му се налага да върти мотиката, ебахти :)



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1951 пъти. #8234

Във wasm няма нищо ново, това на практика е връщане към корените на Java и JVM.

Това с DSL-ите отдавна се говори, но на практика е трудно за реализация заради допълнителната инфраструктура (дебъгери, профайлъри, и т.н.) която е необходима. Аз лично смятам C++ за миш-маш от 4-5 DSL-а, а всички знаем какъв е резултата от това. Друг пример за смесица с DSL който се сещам в момента е OpenMP, също с неубедителен успех (според мен).

Според мен следващия език ще е този, който успее да интегрира съвременния хардуер (много processing elements, със/без unified memory) и го направи лесен за използване.



  code2  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1950 пъти. #8235

>Глей кви глупости си мисли човек като не му се налага да върти мотиката, ебахти :) Ами така е глупости са. Хващай се и почвай да предлагаш синтаксис, семантика, вид тестов редактор, среда за изпълнение и изобщо каквото се сетиш за някакъв твой нов език за програмиране. Така веднага ще може да се отговаря и да се получи приказката.



  Евлампи  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1946 пъти. #8247
|

Според мен следващия език ще е този, който успее да интегрира съвременния хардуер (много processing elements, със/без unified memory) и го направи лесен за използване.

О да, това с хардуера го пропуснах, само тангенциално през async обаче всъщност е много по-дълбоко, затова с фиксиран синтаксис няма да стане, впрочем това е което май е направило Си без плюсовете силно - достатъчно добра абстракция ефективно утилизираща тогавашния хардуерен ландшафт.

Сега трябва нещо от рода да може да се съчетават примитиви които се гушват с начина на работа на хардуера отдолу но позволяват различни изгледи като синтаксис/визуализиране с идея за конкретни части да се ползва оптималното, не да плуваме срещу течението



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1943 пъти. #8253
Евлампи
|

Според мен следващия език ще е този, който успее да интегрира съвременния хардуер (много processing elements, със/без unified memory) и го направи лесен за използване.

О да, това с хардуера го пропуснах, само тангенциално през async обаче всъщност е много по-дълбоко, затова с фиксиран синтаксис няма да стане, впрочем това е което май е направило Си без плюсовете силно - достатъчно добра абстракция ефективно утилизираща тогавашния хардуерен ландшафт.

Сега трябва нещо от рода да може да се съчетават примитиви които се гушват с начина на работа на хардуера отдолу но позволяват различни изгледи като синтаксис/визуализиране с идея за конкретни части да се ползва оптималното, не да плуваме срещу течението

Според мен най-трудния проблем с хардуера в момента е как да се направи език, който да позволява унифицирано изразяване на instruction-level parallelism (avx и подобни) и thread-level parallelism. GPU-тата с техния странен модел правят проблема още по-труден.



  Евлампи  Последно редактирано на 05.09.2020 от Евлампи, видяно: 1942 пъти. #8257
code2

Ами така е глупости са. Хващай се и почвай да предлагаш синтаксис, семантика, вид тестов редактор, среда за изпълнение и изобщо каквото се сетиш за някакъв твой нов език за програмиране. Така веднага ще може да се отговаря и да се получи приказката.

Прекалено много ентусиасти са оставили безславно костите си на тоя хълм тръгвайки със стахановски ентусиазъм :)

Цъкам бавно едно онлайн книжле на един образ замесен с Дарт - Crafting Interpreters, гледам сорса на Io и цъкам clojure и ramda за да попия функционално религиозен фанатизъм, срещу хидра требе да имаш кое друго като оръжие :)

едит: Деба, забравих едно важно - ползващо Цъ за комуникация



  johnfound  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1929 пъти. #8265

Всякакви опити за прогнозиране на езиците трябва да включват и обясняват как новият език ще решава два проблема:

1. Краят на ръста на производителност на хардуера. Реално значително по-бързи от сегашните компютри няма да има. Ще има ограничено нарастване на броя на ядрата, леки оптимизации тук и там. Но и това ще приключи скоро.

2. Увеличеният брой ядра не решава проблема – тук се намесва закона на Амдал който отрязва мечтите на тези, които си мислят че с хиляда ядра, компютрите ще станат хиляда пъти по-бързи.

Моят извод от тези факти е, че ще се наблюдава постепенно сваляне на нивото на езиците и постепенно масово завръщане към езици от нивото на C (без плюсовете) може да са обектни, функционални и каквито и да е, но трябва да осигуряват производителността на C.

Между другото, точно тази тенденция в момента ясно се забелязва.

А след това, ще се премине масово и към асемблер.

Това е относно езиците за програмиране. А специално за хардуера следва да се очаква масово внедряване на специализирани процесори, които да решават частни специфични проблеми по-бързо от софтуерните решения.

Тази тенденция също се наблюдава ясно.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1922 пъти. #8269
johnfound

Всякакви опити за прогнозиране на езиците трябва да включват и обясняват как новият език ще решава два проблема:

1. Краят на ръста на производителност на хардуера. Реално значително по-бързи от сегашните компютри няма да има. Ще има ограничено нарастване на броя на ядрата, леки оптимизации тук и там. Но и това ще приключи скоро.

2. Увеличеният брой ядра не решава проблема – тук се намесва закона на Амдал който отрязва мечтите на тези, които си мислят че с хиляда ядра, компютрите ще станат хиляда пъти по-бързи.

Моят извод от тези факти е, че ще се наблюдава постепенно сваляне на нивото на езиците и постепенно масово завръщане към езици от нивото на C (без плюсовете) може да са обектни, функционални и каквито и да е, но трябва да осигуряват производителността на C.

Между другото, точно тази тенденция в момента ясно се забелязва.

А след това, ще се премине масово и към асемблер.

Това е относно езиците за програмиране. А специално за хардуера следва да се очаква масово внедряване на специализирани процесори, които да решават частни специфични проблеми по-бързо от софтуерните решения.

Тази тенденция също се наблюдава ясно.

1. Това зависи от дефиницията на "производителност". Каква е твоята?

2. Това, разбира се, зависи от проблема. Точно както казва закона на Амдал.

А това за асемблера са пълни бълнувания, особено като се има предвид че дори и в момента има поне 3-4 популярни архитектури с различни ISA.



  Rabin  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1921 пъти. #8271
johnfound

Всякакви опити за прогнозиране на езиците трябва да включват и обясняват как новият език ще решава два проблема:

1. Краят на ръста на производителност на хардуера. Реално значително по-бързи от сегашните компютри няма да има. Ще има ограничено нарастване на броя на ядрата, леки оптимизации тук и там. Но и това ще приключи скоро.

2. Увеличеният брой ядра не решава проблема – тук се намесва закона на Амдал който отрязва мечтите на тези, които си мислят че с хиляда ядра, компютрите ще станат хиляда пъти по-бързи.

Моят извод от тези факти е, че ще се наблюдава постепенно сваляне на нивото на езиците и постепенно масово завръщане към езици от нивото на C (без плюсовете) може да са обектни, функционални и каквито и да е, но трябва да осигуряват производителността на C.

Между другото, точно тази тенденция в момента ясно се забелязва.

А след това, ще се премине масово и към асемблер.

Това е относно езиците за програмиране. А специално за хардуера следва да се очаква масово внедряване на специализирани процесори, които да решават частни специфични проблеми по-бързо от софтуерните решения.

Тази тенденция също се наблюдава ясно.

Добре де, как се оправят с толкоз ядра при супер-компютрите?

Неска геедам в новите НВидиа 3090 вече не ползват двоична система. Някакви там междинни нива вкарват, не съм много наясно, ама с една линия кодират 2 бита.

За специализирания хардуер може и да си прав.

За Асемблера имаш много здраве. Дори да не е толко трудно, колкото на мен ми беше зор кат пишех на Асм. Като почнах на С за контролери и чак не повярвах че е истина и лукс.

Имаме предразсъдъци, с топ не мож ме накара да напиша тоя форум на Асм. На Жава - с удоволствие.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1916 пъти. #8273
Rabin

Неска геедам в новите НВидиа 3090 вече не ползват двоична система. Някакви там междинни нива вкарват, не съм много наясно, ама с една линия кодират 2 бита.

Рабин пак изръси гениално твърдение. :)



  johnfound  Последно редактирано на 05.09.2020 от johnfound, видяно: 1911 пъти. #8276
|

1. Това зависи от дефиницията на "производителност". Каква е твоята?

2. Това, разбира се, зависи от проблема. Точно както казва закона на Амдал.

А това за асемблера са пълни бълнувания, особено като се има предвид че дори и в момента има поне 3-4 популярни архитектури с различни ISA.

1. Аз говоря за производителността на компютрите - няма много дефиниции, първата производна на способността им да изпълняват алгоритми по времето.

Тоест, разбира се има различни дефиниции, но те са свързани и зависими помежду си, така че няма значение за коя говоря – всички те вече няма да се ускоряват в тези темпове с които бяхме свикнали. Никакъв експоненциален ръст е невъзможен по принцип.

2. Номерът е там обаче, че това означава, че паралелните изчисления могат да ускоряват само част от алгоритмите. Под голям въпрос е дали всеки алгоритъм има еквивалентен добре паралелезиращ се алгоритъм.

А ние обсъждаме производителността на универсални компютри. Тоест, такива, които могат да изпълняват всякакви алгоритми. И това е именно проблемът, който соча.

И да – супер компютрите могат да решават ефективно само и единствено задачи, които подлежат на паралелезация.



  Rabin  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1905 пъти. #8282
johnfound

А ние обсъждаме производителността на универсални компютри. Тоест, такива, които могат да изпълняват всякакви алгоритми. И това е именно проблемът, който соча.

И да – супер компютрите могат да решават ефективно само и единствено задачи, които подлежат на паралелезация.

TУй е големия зор на directX 12. Новите игри се пишат да товарят всички ядра. WinZip примерно върви на 1 ядро, ама ти е се тая дали за минута ще намачка, или за 2. Където е критично си ползват многонишковост. Де го сега Ребата, той се занимава с подобни неща. Изтри му картинките и се фръцна завинаги.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1903 пъти. #8283
johnfound
|

1. Това зависи от дефиницията на "производителност". Каква е твоята?

2. Това, разбира се, зависи от проблема. Точно както казва закона на Амдал.

А това за асемблера са пълни бълнувания, особено като се има предвид че дори и в момента има поне 3-4 популярни архитектури с различни ISA.

1. Аз говоря за производителността на компютрите - няма много дефиниции, първата производна на способността им да изпълняват алгоритми по времето.

Тоест, разбира се има различни дефиниции, но те са свързани и зависими помежду си, така че няма значение за коя говоря – всички те вече няма да се ускоряват в тези темпове с които бяхме свикнали. Никакъв експоненциален ръст е невъзможен по принцип.

2. Номерът е там обаче, че това означава, че паралелните изчисления могат да ускоряват само част от алгоритмите. Под голям въпрос е дали всеки алгоритъм има еквивалентен добре паралелезиращ се алгоритъм.

А ние обсъждаме производителността на универсални компютри. Тоест, такива, които могат да изпълняват всякакви алгоритми. И това е именно проблемът, който соча.

И да – супер компютрите могат да решават ефективно само и единствено задачи, които подлежат на паралелезация.

Зависи от алгоритмите. Има срамно-паралелни алгоритми, които се изпълняват по-бързо на повече PEs. Производителността не зависи само от честотата, има там разни такива неща като memory wall и т.н. Има още много неща на хардуерно ниво, които могат да се изследват, и може би ще подобрят производителността. Един приятел, по типичен за него навик, вместо да работи по идеята си за стартъп, в момента си проектира език за програмиране, който да се компилира лесно до FPGA и да може да изрази естествената паралелност на елементите на такова ниво.

За щастие за ползвателите на суперкомпютри, физиката позволява лесно разпалеляване на алгоритмите. :)



  Евлампи  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1901 пъти. #8287
johnfound

А специално за хардуера следва да се очаква масово внедряване на специализирани процесори, които да решават частни специфични проблеми по-бързо от софтуерните решения.

Тази тенденция също се наблюдава ясно.

Има една друга тангента - традиционно езиците за програмиране се напасват към съществуващата хардуерна реалност. Тва некъв природен закон ли е обаче?

Да, мечтите за лисп/джава и там къвто процесор не са реалност обаче неска нещата са малко по-други и може би е възможно да има поле за 'обратно' влияние диктуващо хардуерен дизайн пасващ на софтуера/езика който пък е напаснат към моделирането на там квото моделира



  Rabin  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1898 пъти. #8288
Евлампи

Да, мечтите за лисп/джава и там къвто процесор не са реалност обаче неска нещата са малко по-други и може би е възможно да има поле за 'обратно' влияние диктуващо хардуерен дизайн пасващ на софтуера/езика който пък е напаснат към моделирането на там квото моделира

Бай музикантин не помни, ама ено време се продаваха хардуерни java платки. Както и хардуерен декодер да геедаш DVD. Монтирал съм такива.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1896 пъти. #8289
Rabin

Монтирал съм такива.

На лапето ли?



  Rabin  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1892 пъти. #8291
|
Rabin

Монтирал съм такива.

На лапето ли?

На макя ти!



  bvbfan  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1885 пъти. #8298
|

Аз лично смятам C++ за миш-маш от 4-5 DSL-а, а всички знаем какъв е резултата от това.

Аз му викам свобода, това че теб нещо те обърква не означава, че е объркано. C++ е типичен пример за език, който дава познания в абсолютно всички аспекти на програмирането, обектно ориентирано, функционално, императивно, декларативно.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1883 пъти. #8299
bvbfan
|

Аз лично смятам C++ за миш-маш от 4-5 DSL-а, а всички знаем какъв е резултата от това.

Аз му викам свобода, това че теб нещо те обърква не означава, че е объркано. C++ е типичен пример за език, който дава познания в абсолютно всички аспекти на програмирането, обектно ориентирано, функционално, императивно, декларативно.

Така е, напълно свободен си да се застреляш в крака. Освен ако някой не е сложил const някъде. :)



  bvbfan  Създадено на 05.09.2020, видяно: 1881 пъти. #8301

Щом това можеш - това правиш. Просто е.


0 1


Следващият програмиски език

  



AsmBB v3.0 (check-in: 7544654b24928b93); SQLite v3.47.0 (check-in: 03a9703e27c44437);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL; Powered by Assembly language Created with Fresh IDE