<bgdev />free

| |  


All tags 2023 9may ai algorithm alpha amd american api argon2 arm asm asmbb assembler attachment awareness balgaria bay888 bcrypt bender beta bgdev-next bgdev-next.👍 big.data bitchnigga bitcoin bmw boi borg brexit bug bulgaria business c cad chat cloud computer-names console crossorigin deprivation desktop dna dotnet email eupl falling feature forum foundation fp fresh fun game github goats google gpl gpt gpt.3.5 gypsies happiness harvard hash improvement include investment it java javascript js kleta kleta.maqka.balg lambi language learning leftovers legend level levenshtein.dist libx license linkedlist linux ma mcafee mele microsoft minimag minimalism negro net nginx nigga not.a.bug oop paradigm parler patterns perception persuasion pipe play.station politics populi pornhub pow pro programming protonmail python reba rust sci-fi scripting seks seo server shell sleep smartbeauty soft-skills sqlite srabska sse starship sugerface syntax tablet tailwindcss telegram theme thug troll80lvl tutanota typescript uacme ui uk unix untermensch upload uptime usa utilities ux vb via viber virtual.reality vox vps vulnerable war wasm weapons-grade web windows word x86 xbox xss youtube zig ziglang Übermensch БОКЕБЪЛГАРИН БЪ БЪлгария Белезниците Били Били.Белезниците БялДонор Веган Виста Възраждане ГЛУПАК Гана Глиста ЕС Казарма Копейкин Мода.и.овча.мисъ НЕКАДЪРНИК НРБ ПО-ЗЛЕ.И.ОТ.РАБИ Подкасти Разни Румен СИК СКУМ СетенЧук Скум ТИР Туче Украйна Урсула Яначков авангард аз айфонджия алгоритми амбиции анархизъм антиваксъри армения аудио аутисти бази.данни бакъп без без.пръчове безпросвета бенчмарк биготи биомаса бира боклук борисов ботев брадва булшит бъг бъгове бял ваксина вандал век венерика викинги вицове вишу война вървежен гана ганорник гей гейщина германия герои гешев глупак говеда групировка гюбек данъкоплатец двойни.стандарти дедотия демокрация дизайн дисциплина добитък докери долар донори држава дришльо дрон ебане еврогейски.съюз езици експеримент електроника електроника.s2 емиграция ендпойнт енум ерген ергономия жалкар задача затоплизъм защита здраве златен злато игри идеали идиократ идиократи идиокрация идиот избори избори.рабин изкуство икономика имбецили имейл инвестиране инокулация инструмента интервю ипад искам.да.си.реда казах камшикодържач капитализъм карабах караница картечница кино клавиатура ковид19 колайдер колям.кур комари комплексар комунизъм консолидация конспирации космонавтика кофа кофит-19 краставица криптовалути курви кучелюбци лайно лаладжия лаптоп либерастия литература лоши.практики луд лъжеучени лъжец любов майни майтапи малоумници мафия мениджмънт месо местене метавселена метафизика механика мистика мисъл мода мода.овча.мисъл модерация морал мутра мутри наука национализъм не.it негър некадърник некадърници неон нидерландия овча овчи олигофрени организация офтопик парички партия педал пенджури пенсия пишока плюскане победа погромист поезия политика порно посредствен почивка празници прасе превод предалщина програмиране проект проста простотии против.правилата проф пръч пръч.дришльо пръчка психика психични.болести психология пустиняк путин путката путьо рабин рабин.е.шибан.пе работа радост разврат разни разработка расизъм резерват рейтинг реклама рекламен религия рест ризи ропче ропчета русия руски.език рутина самоковска сасипаха секира село селяндур сериали сериозно.програм сетен сеянин симулация скопяване скръм слушалки сортиране софия софтуер софтуни социализъм спектрометър спринтове сране стандарти стил стуйо стюи сушилня сцена съвет съм сън сървър сърничка таб ташаци телевизия тема територията терминология термояд технологии титли традиция тролинг тръмп туба туче тъпак тъпанари тъпня уиндоус украйна умнокрасивци фалит фантастика фашизъм фейк.акаунти физика филми форум форумни.проекти футбол хазарт хамали харабия хардуер хахаха хомофобия хостинг храна хумор цайко цайси целофан цензура цензурра циганин чалга чалгар чекии чернокраки честота чипове чнг чужбина чук шпация щайга юан яката яко ям 🔨 😂 🪓


Patterns'n'shit

  

0 1 2 3 4 5 6 7 8


  Courvoisier  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2267 пъти. #3023

Само да не станеш като Егор Бугайенко, на него всичко му е антипаттърн. ORM is a perfect anti-pattern



  Golden Gega  Последно редактирано на 05.08.2020 от Golden Gega, видяно: 2264 пъти. #3024

Лисков понякога може да бъде коварен и подвеждащ, да разгледаме пример:

имаме метод за изчисляване на разстояния между две географски координати:

var p1 = new point(lat1, long1)
var p2 = new point(lat2, long2)

Distance(p1, p2)

Решаваме обаче че това не винаги стига и правим наследник в който имаме

var p1 = new point(lat1, long1, alt1)
var p2 = new point(lat1, long1, alt2)

Distance (p1, p2)

координатната система е еднаква, дименсиите са еднакви, всичко изглежда 6, в един светъл момент получаваме проблеми защото в базовия метод дистанцията е смятана в евклидово пространство, а в по-модерния - с отчитане на земната геометрия. Първичните тестове със сравняване на резултати са били с допустима точност, защото са се смятали разстояния в квартали, но проекта скалира и почват да се смятат разстояния между градове в различни държави.

Тук секса е че ако сме противници на Лисков просто ще разкараме базовия клас, ще си напишем собствен и ще сменим навсякъде, като ще преизчислим дори и първичните данни. Т.е. в случая анти-солида се оказва правилния начин на работа.



  Евлампи  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2257 пъти. #3027
Courvoisier

Само да не станеш като Егор Бугайенко, на него всичко му е антипаттърн. ORM is a perfect anti-pattern

Не съм толко харизматичен а и си давам сметка че всеки 'антипатърн' го има щото благодарение на него поне тоя дето го е измислил е сложил ядене на масата или е ебал образно казано, ся доколко е универсално приложим и кое представлява 'чист' такъв патърн (около което патърнаджиите изглежда обичат да обсесират) е друг въпрос :)



  Courvoisier  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2252 пъти. #3029

Тоя Егор специално ако го питаш всичко е анти-патърн, даже патърните.



  Elim Garak  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2250 пъти. #3031

Егор е топ. Трябва да се изучава в училище



  gat3way  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2244 пъти. #3035

Тея хора дето говорят за патърни треа се трепят.



  stewie  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2090 пъти. #3038
Rabin
Евлампи

А Лисков казва точно това - подаването на инстанция на наследник не трябва да да чупи кода както синтактично така и семантично което ако си наясно с по-общата идея на полиморфизма е очевидно - всеки наследник или добавя или имплементира базова функционалност по специфичен начин, но това трябва да не променя желаното поведение на програмата, тоест децата да поддържат ПОНЕ нещата поддържани от родителите а тези които ги правят по специфичен начин да са семантично коректни, не просто овъррайднатият метод да е синтактично коректен но и смислово да прави квото базата е посочила като път към светлото бъдеще

Т.е. имаме си 3 думички ено и също нещо. Лисков, open-closed principle, и полиморфизъм?

Леко, че както си се запътил да мислиш ще вземеш да пропишеш SOLID, а това само Ганите го налагат. Са'ни излъжиш ей!



  Евлампи  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2239 пъти. #3043
Golden Gega

Тук можем да навлезем в един интересен спор какво значи "смисъл вложен в абстракцията". Ако двата метода са с леко различен смисъл тогава солидни ли сме или не?

Зависи как разбираме 'леко различен смисъл'. Ако приемем изрично като част от дизайна на една система че можем да третираме три де точките като две де точки игнорирайки съзнателно z примерно и тази куца абстракция все пак ни върши работа тогава формално LSP е удовлетворен.

Но три де точките са по-ограничаващ интерфейс от програмистка гледна точка от две де точките (неинтуитивно щото носят повече информация обаче също така ИЗИСКВАТ повече информация за работа с тях И от две де кода) и ако просто пускаме три де точки там където кода очаква две де без да сме помислили дали простото отцепване на x, y например от x, y, z като лесен паразитен ефект от наследяването е това което искаме LSP е счупен и в хубавия случай ще ни го каже някакъв вид верификация на програмата а в лошия програмата някак ще върви обаче ще се чудим що разни точки се появяват на шантави места



  johnfound  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2223 пъти. #3061
Golden Gega

Лисков понякога може да бъде коварен и подвеждащ, да разгледаме пример:

имаме метод за изчисляване на разстояния между две географски координати:

var p1 = new point(lat1, long1)
var p2 = new point(lat2, long2)

Distance(p1, p2)

Решаваме обаче че това не винаги стига и правим наследник в който имаме

var p1 = new point(lat1, long1, alt1)
var p2 = new point(lat1, long1, alt2)

Distance (p1, p2)

координатната система е еднаква, дименсиите са еднакви, всичко изглежда 6, в един светъл момент получаваме проблеми защото в базовия метод дистанцията е смятана в евклидово пространство, а в по-модерния - с отчитане на земната геометрия. Първичните тестове със сравняване на резултати са били с допустима точност, защото са се смятали разстояния в квартали, но проекта скалира и почват да се смятат разстояния между градове в различни държави.

Тук секса е че ако сме противници на Лисков просто ще разкараме базовия клас, ще си напишем собствен и ще сменим навсякъде, като ще преизчислим дори и първичните данни. Т.е. в случая анти-солида се оказва правилния начин на работа.

Тоя пример също не ми изглежда нормален. Ако методите за двумерна точка са предназначени за подаване на евклидови координати примерно в метри, а ние подаваме ъгли дължина и ширина, то много ясно, че ще получим грешни резултати. Но първо, те няма да са верни нито за близки, нито за далечни разстояния. И второ - ООП-то няма нищо общо, ако подаваме грешни мерни единици.

Впрочем, в такива случаи, когато ще използваме различни мерни единици е редно да претоварим методите и да напишем метод за смятане в евклидови координати и такъв смятащ в ъглови координати. Но това пак няма нищо общо със ООП-то като такова, нито със наследяването.

Ако пък наследим класът и го направим с 3 координати, то и методите следва да се направят да обработват правилно и 3 и 2 координати. Което в дъщерния модул е елементарно...

И всичко ще се смята винаги правилно, независимо от това дали точките са от родителският или дъщерният клас.



  Golden Gega  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2213 пъти. #3076
johnfound
Golden Gega

Лисков понякога може да бъде коварен и подвеждащ, да разгледаме пример:

имаме метод за изчисляване на разстояния между две географски координати:

var p1 = new point(lat1, long1)
var p2 = new point(lat2, long2)

Distance(p1, p2)

Решаваме обаче че това не винаги стига и правим наследник в който имаме

var p1 = new point(lat1, long1, alt1)
var p2 = new point(lat1, long1, alt2)

Distance (p1, p2)

координатната система е еднаква, дименсиите са еднакви, всичко изглежда 6, в един светъл момент получаваме проблеми защото в базовия метод дистанцията е смятана в евклидово пространство, а в по-модерния - с отчитане на земната геометрия. Първичните тестове със сравняване на резултати са били с допустима точност, защото са се смятали разстояния в квартали, но проекта скалира и почват да се смятат разстояния между градове в различни държави.

Тук секса е че ако сме противници на Лисков просто ще разкараме базовия клас, ще си напишем собствен и ще сменим навсякъде, като ще преизчислим дори и първичните данни. Т.е. в случая анти-солида се оказва правилния начин на работа.

Тоя пример също не ми изглежда нормален. Ако методите за двумерна точка са предназначени за подаване на евклидови координати примерно в метри, а ние подаваме ъгли дължина и ширина, то много ясно, че ще получим грешни резултати. Но първо, те няма да са верни нито за близки, нито за далечни разстояния. И второ - ООП-то няма нищо общо, ако подаваме грешни мерни единици.

Впрочем, в такива случаи, когато ще използваме различни мерни единици е редно да претоварим методите и да напишем метод за смятане в евклидови координати и такъв смятащ в ъглови координати. Но това пак няма нищо общо със ООП-то като такова, нито със наследяването.

Ако пък наследим класът и го направим с 3 координати, то и методите следва да се направят да обработват правилно и 3 и 2 координати. Което в дъщерния модул е елементарно...

И всичко ще се смята винаги правилно, независимо от това дали точките са от родителският или дъщерният клас.

Оф, всички мерни единици са градуси, идеята беше че разстоянията могат да се смятат по различен начин в различните методи, като за засилване на контраста казах че първия метод с приемлива точност за малки разстояние приема че работи в равнина и съответно смята разстоянията по Питагор, а следващия вече приема повърхноста за елипсоид/геоид и смята по крива.

Дори и за сметки по криви алгоритмите са доста, ей тук има примерна дискусия: My link



  johnfound  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2206 пъти. #3080
Golden Gega

Оф, всички мерни единици са градуси, идеята беше че разстоянията могат да се смятат по различен начин в различните методи, като за засилване на контраста казах че първия метод с приемлива точност за малки разстояние приема че работи в равнина и съответно смята разстоянията по Питагор, а следващия вече приема повърхноста за елипсоид/геоид и смята по крива.

Дори и за сметки по криви алгоритмите са доста, ей тук има примерна дискусия: My link

ОК, хубаво, но аз решително не схващам какво точно е порочно на тази схема?

Ако сме направили родителският клас да смята приблизително и точността е спряла да ни устройва, то проблема е именно в родителският клас. Там и трябва да се оправя. Но отново това няма нищо общо с ООП парадигмата. Е, или аз не виждам връзката.



  Golden Gega  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2199 пъти. #3084
johnfound
Golden Gega

Оф, всички мерни единици са градуси, идеята беше че разстоянията могат да се смятат по различен начин в различните методи, като за засилване на контраста казах че първия метод с приемлива точност за малки разстояние приема че работи в равнина и съответно смята разстоянията по Питагор, а следващия вече приема повърхноста за елипсоид/геоид и смята по крива.

Дори и за сметки по криви алгоритмите са доста, ей тук има примерна дискусия: My link

ОК, хубаво, но аз решително не схващам какво точно е порочно на тази схема?

Ако сме направили родителският клас да смята приблизително и точността е спряла да ни устройва, то проблема е именно в родителският клас. Там и трябва да се оправя. Но отново това няма нищо общо с ООП парадигмата. Е, или аз не виждам връзката.

Ако имаме родителския клас без сорс кода например.



  Golden Gega  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2198 пъти. #3086
Golden Gega
johnfound
Golden Gega

Оф, всички мерни единици са градуси, идеята беше че разстоянията могат да се смятат по различен начин в различните методи, като за засилване на контраста казах че първия метод с приемлива точност за малки разстояние приема че работи в равнина и съответно смята разстоянията по Питагор, а следващия вече приема повърхноста за елипсоид/геоид и смята по крива.

Дори и за сметки по криви алгоритмите са доста, ей тук има примерна дискусия: My link

ОК, хубаво, но аз решително не схващам какво точно е порочно на тази схема?

Ако сме направили родителският клас да смята приблизително и точността е спряла да ни устройва, то проблема е именно в родителският клас. Там и трябва да се оправя. Но отново това няма нищо общо с ООП парадигмата. Е, или аз не виждам връзката.

Извинявай, ако наследим родителския клас от друг разработчик.



  stewie  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2090 пъти. #3087
Golden Gega
johnfound
Golden Gega

Оф, всички мерни единици са градуси, идеята беше че разстоянията могат да се смятат по различен начин в различните методи, като за засилване на контраста казах че първия метод с приемлива точност за малки разстояние приема че работи в равнина и съответно смята разстоянията по Питагор, а следващия вече приема повърхноста за елипсоид/геоид и смята по крива.

Дори и за сметки по криви алгоритмите са доста, ей тук има примерна дискусия: My link

ОК, хубаво, но аз решително не схващам какво точно е порочно на тази схема?

Ако сме направили родителският клас да смята приблизително и точността е спряла да ни устройва, то проблема е именно в родителският клас. Там и трябва да се оправя. Но отново това няма нищо общо с ООП парадигмата. Е, или аз не виждам връзката.

Ако имаме родителския клас без сорс кода например.

Ааа тука ръгаме адаптер патърн !



  johnfound  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2191 пъти. #3092

Е-е-е, ама то така ще стане адски зле - код подпрян на патерици и подпорки. И бавно и със скрити бъгове.

В такива случаи, според мене единственият вариант е да се пренапише всичко отначало. Код реюз, добре, но не на тая цена!



  Golden Gega  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2188 пъти. #3094
johnfound

Е-е-е, ама то така ще стане адски зле - код подпрян на патерици и подпорки. И бавно и със скрити бъгове.

В такива случаи, според мене единственият вариант е да се пренапише всичко отначало. Код реюз, добре, но не на тая цена!

Да, именно това е правилния подход според мен - да се пренапишат и двата метода (или стария да се рапне към новия), като миналите данни през стария метод да се минат (преизчислят) пак. Но това не е ли доста антисолидно решение?



  johnfound  Последно редактирано на 05.08.2020 от johnfound, видяно: 2187 пъти. #3095
Golden Gega

Но това не е ли доста антисолидно решение?

Че аз откъде да знам. За мене "solid" е агрегатно състояние на веществата. А от ООП езиците знам само Delphi/Object Pascal. Вярно, там съм добър. Е да и си написах ООП библиотека за асемблер, по образеца на Delphi.



  Golden Gega  Създадено на 05.08.2020, видяно: 2182 пъти. #3096
johnfound
Golden Gega

Но това не е ли доста антисолидно решение?

Че аз откъде да знам. За мене "solid" е агрегатно състояние на веществата. А от ООП езиците знам само Delphi/Object Pascal. Вярно, там съм добър. Е да и си написах ООП библиотека за асемблер, по образеца на Delphi.

Ох Джонка, целия пример беше в контекста на солида, по-точно за принципа на Лисков. Явно и аз не съм го представил много добре, днес беше бурен/бирен ден



  Courvoisier  Последно редактирано на 05.08.2020 от Courvoisier, видяно: 2278 пъти. #3100
johnfound

В такива случаи, според мене единственият вариант е да се пренапише всичко отначало. Код реюз, добре, но не на тая цена!

И аз така викам, обаче рядмо ми дават и го лепа, къде с лепило, къде с тиксо, къде с плюнка. Имам 5 неща от 3-ма вендори и две наши и вече сме дали много пари, затова го лепима с вечепосочените и тръгва. След време, ако сме били правили милиарди, ще го пренаписваме. Но май и тогава ще го лепим.



  Courvoisier  Последно редактирано на 06.08.2020 от Courvoisier, видяно: 2269 пъти. #3105
Elim Garak

хората отдавна са се отрекли от layered, сега е модерно "clean architecture"

Краткият ми въпрос е, за микросървиси има ли смисъл от каквато и да е архитектура, след като имам не повече от 20 класа. Justification-а ми е както следва.

Не съм ходил на интервю от 4 години, бях се насочил и към други ИТ неща, като мрежи, операционни системи, облак, девопс, така че това ми е убягнало. Нищо, ще наваксам.

Гледах преди време Clean Architecture на Ardalis @ https://github.com/ardalis/CleanArchitecture (Има го и на GOTO Copenhagen в тубата, всъщност от там разбрах). Пуснах един малък сайт с този метод. Видях коментари за MediatR, ползвах го без да задълбая. Сега гледам на Matthew Renze @ https://matthewrenze.com/presentations/clean-architecture/

Той препоръчва и за сървиси. Добре, ако правя REST, ок. Но не би ли било изнасилване в чисто enterprise сценарии, където имам много домейн логика в oracle и аз съм само the means да се консумира тази логика, като им правя сървис. Точно в такава ситуация съм имал един голям solution от 50+ проекта, чиято основна цел беше да определи точно кои stored procedures да run-не на база кой клиент за какво си е платил и кой продукт иска, плюс да persist-на достатъчно данни, така че да се bill-не клиента за използването си и да има достатъчно лог да рови тех съпорт вместо мен. Ако Domain-а ми е сложен в базата, то би ли имало sense, защото layered се фокусира именно върху persistence layer-а. Повечето архитекти, с които съм работил са на 50 годе, трябва да направя наистина огромен justification какво ще спечели. Мога да си broadcast-вам за maintainability и как ще спечелим след време, но това бих имал възможност да го докажа ако се даде да се пише нов проект и да мине достатъчно време, да се плъгнат достатъчно хора и волята някак си да измеря как е минало, сравнявайки го с нещо друго. Бизнесът от velocity за development не разбират, те искат time to market without bugs (хаха!). Досега съм бачкал в компании, които компроментират качество, за сметка на време до пазар, отколкото да залагат на мегакачество. Кауза пердута може би. Но ако точно домейна ми е в базата, в момента аз реално си мисля, че не ми пасва. Освен ако не дойде ново CTO и някак си продаде идеята да се пренаправи всичко пред борда чичковци, вземащи тежки решения, което ще е един дълъг процес.

Друг сценарии - микросървиси с много раздробен домейн, буквално са по 20-на класа на сървис, по- често 10, които са вързани към queue-та (сметнахме го за по- добър вариант, защото така гледахме от гурута, защото избягваме HTTP Chaining, за да не страдаме от latency и availability issues, и решихме, че вътрешно ще е overkill да симулираме асинхронна комуникация през HTTP с callback-ове (по- скоро колбеци rofl), и би било по- евтино да симулираме синхронна комуникация навън от системата, на ниво gateway, ако на външен HTTP Request трябва да върна непременно Response с нещо, което не е само ID (като например, някой ме пита какво е времето в София и аз му връщам температура, влажност, UV, etc.). Но това е по- скоро бонус, по- скоро гледаме да съпортваме callback/webhook. Може би тук трябва да се насоча по- скоро върху самата абстракция, subdomain-а ми няма да порасне много, а ако порасне, може би ще искаме да го разделим. И ако в крайна сметка се връзва да слушам на едно queue и пиша в няколко queue-та, като съм направил малко бизнес логика с event-а и съм го валидирал + малко encryption + малко hashing, що да overkill-вам? Да, на моменти трябва да имплементирам сага, за да знам, ако Иван купува с Пейпал акаунта си кашон цигари, то има ли той достатъчно пари в пейпал акаунта си и има ли партньора ми на склад точно такава бройка цигари, въпреки че сутринта ми е казал, че има N+1000 бройки и ми казва от време на време колко точно бройки има, все пак може да не резервирам кашона с цигари, защото го няма, а аз не мога да му взема парите, ако не мога да му предоставя цигарите (всъщност мога, но после доусложнявам процеса, че ще трябва да му ги върна и може да има такси, икебана работа). Тогава ще пусна 2-3-4 месиджа по queue-то или http до другите сървиси, те ще си кажат кой как се чувства и ще предприема действие или няма да предприема.

Защо да сегрегирам? Регистрирал съм евент, например искам да пратя пари от Англия за Гана или пращам пари от Германия за Белгия (щото минават през различни пеймънт системи и различни пеймънт провайдъри и други финансови институции, в това число банки, уестърни, некви уйове, отнема различно време и още много детайли, така че реално не знам дали парите ще идат днес, утре, другата седмица докато не видя от точно коя финансова организация до коя финансова организация го пращам, а отделно трябва да следя и за PEP и anti money laundering и още наистина много детайли, но може и да не следя, а финансовите организации и така нататък други законодателни или не специфики... после що хората харесват биткойн...). Какво е станало с него (с евента)? Връща се ID на този евент. Ти може и да си поискал callback на адрес, но може и да не си го поискал, може да искаш да идеш на друг адрес и да видиш с това ID статус или детайли, или и двете, няма значение. Финансовите преводи са много хубав пример, защото могат да имат частни ситуации с много детайли. Как парите да стигнат от един човек до друг човек с минимални такси и максимално бързо. Или как да стигнат между тези хора по- анонимно. А дали не искат биткойн или монеро или хуйнеро. Тук ще има още повече развитие в бъдеще и може би накрая NWO ще излезнат с една единствена електронна валута, след като бутнат Китай и Русия. Специално Европа, като изключим регулациите, прави този процес по- лесен. В Гана и Бурунди да пращаш пари си е приключение. Може да има по- малко детайлна, но подобна ситуация ако продавам сървис за пращане на СМС-и в повече от една страна (been there, done that).

В крайна сметка имам много сървиси с малко код в тях. Да, от една страна, за да знам какво става, трябва да знам целия процес и трябва да съм много внимателен с логинга, щото иначе иди му хвани края, но от друга страна, почти всеки може да напише, ако иска и може и всичко на статик да ми напише, плъгвам го и бачка. Е, не е баш така, щото трябва да внимава със специфики около queue-то, но няма идеален свят. Но имам един малък unit без гранде патърне и даже може да не е SOLID.


0 1 2 3 4 5 6 7 8


Patterns'n'shit

  



AsmBB v3.0 (check-in: 7544654b24928b93); SQLite v3.47.0 (check-in: 03a9703e27c44437);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL; Powered by Assembly language Created with Fresh IDE