Rabin
Създадено на 20.12.2020, видяно: 2024 пъти. #23912
По наще села бяха плъзнали агенти да навиват бабичките да инвестират в крипто. Гледам си на техния акъл.
johnfound
Създадено на 20.12.2020, видяно: 2015 пъти. #23914
Да, и аз съм чел за това. Действително е парадоксално и поразяващо със шизофренията си действие – да строиш жилища в които реално не може да се живее (или е много проблематично) само за да ги купуват инвеститори и да си ги препродават един на друг.
Крипто валутите са именно от този сорт – работа, само заради самата работа, без никаква реална ценност.
Но здравият разум подсказва, че ако нещо претендира за ценност, то трябва да бъде полезно в някакъв смисъл.
Неполезните неща имат смисъл само докато всички ги мислят за полезни, но не ги използват, а си ги предават един на друг за бъдещо използване.
Тоест, полезността им е илюзия, а от тука и ценността им е илюзия.
В момента в който голям брой хора решат да живеят в инвестиционните жилища, то цените им ще се сгромолясат до нулата.
гофи2
Създадено на 20.12.2020, видяно: 2012 пъти. #23916
И КОЕ Е полезното в златото, например?
ДонРеба
Създадено на 20.12.2020, видяно: 2011 пъти. #23919
е, при криптото поне се поти само компютъра,а не реални хора които биха могли да строят магистрали например
johnfound
Създадено на 20.12.2020, видяно: 2007 пъти. #23922
Златото не претендира за "proof-of-work". Но то има и много полезни свойства, разбира се. Например не се окислява, което значи, че е неизменно във времето като количество, много силно пластично е и може да се формова във много тънки нишки и слоеве и т.н.
Тоест, винаги можеш да използваш златото за нещо полезно.
Rabin
Последно редактирано на 20.12.2020 от Rabin, видяно: 2004 пъти. #23923
Олигарси точат по 15 кубика питейна вода за киловатчас произведен, скоро ще седите на воден режим, че да има ток за някой олигофрен да копа новата менте икономика. Биткойн реално е база данни. Всеки може да си пусне Биткойн, точно толкова оригинален като основния.
ДонРеба
Създадено на 20.12.2020, видяно: 2000 пъти. #23925
цената на златото е 99% proof of work. почти всичкото произведено злато седи в трезори и събира прах, малка част отива за бижута, и микроскопична за електроника.
Stilgar-е, 5 ли 7 ли транзакции в секунда позволява бай хойн. За кого по-напред? Само за тутраканска селищна система не стига тоя капацитет.
Овцете колко минути помнят не знам, ама хората през 2-3 г. забравят за пукането на крипто балона.
@Реба, оригинално кредитните карти са проектирани да бачкат офлайн. Минава лелката на края на деня/седмицата, и верифицира транзакциите дотук.
Рядко се съгласявам с тебе, ама също по тая причина не вярвам в крипто модата.
Щото SWIFT и SEPA са мегабързи, да не говорим за БИСЕРА. Айде, за БГ банки към БГ банки имаш RINGS за 20 лв трансакцията.
Rabin
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1994 пъти. #23928
Щото SWIFT и SEPA са мегабързи, да не говорим за БИСЕРА. Айде, за БГ банки към БГ банки имаш RINGS за 20 лв трансакцията.
Нали се сещаш, че като почнеш да се оправдаваш с друго и вече някой ти е акал у гащите.
Биткойн транзакция преди гръмването на последния балон беше стигнала 100$, и се чакаше по няколко дни да ти мине превода. Новите криптота не са толкоз бъгави. Високата цена на недодялания Биткойн показва, че е 100% балон и истерия. Реално не върши работа, освен за пишман нумизмати, дето "инвестират".
johnfound
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1989 пъти. #23930
цената на златото е 99% proof of work. почти всичкото произведено злато седи в трезори и събира прах, малка част отива за бижута, и микроскопична за електроника.
Въобще, "цената" в пазарната икономика е извънредно размазано понятие.
Но по принцип, стойността на всички изкопаеми природни ресурси се формира само и единствено от труда изразходван за добиването им. Самите ресурси са съвсем безплатни. Просто защото понятието стойност е производно на понятието труд.
Впрочем, аз не съм съгласен и с твоята теза, че повечето злато стои в трезорите. На мене ми се струва, че е точно обратното – повечето злато е именно пръснато под формата на промишлени изделия и бижутерията не е значителна част от тези изделия. Имаш ли някакви числени данни за това?
Впрочем, дори и да е така, то това злато и стоящо в трезорите, пак си запазва полезните свойства, които могат да се използват при нужда.
Евлампи
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1988 пъти. #23931
Хората недоумяват какво дава цената на криптото, по чисто психологически причини няма да мине номера.
Цената на криптото я дава същото дето дава цената на редките метали и мангизите - достатъчно редки са и не може всеки ей така лесно да си ги прави. Вероятно същите доводи са давани навремето за кинтите, че 'няма нещо дето да им дава цена' за разлика от златото обаче сега джиткаме с кинти и даже нямат златно покритие като в началото
Stilgar
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1983 пъти. #23932
Stilgar-е, 5 ли 7 ли транзакции в секунда позволява бай хойн. За кого по-напред? Само за тутраканска селищна система не стига тоя капацитет.
Овцете колко минути помнят не знам, ама хората през 2-3 г. забравят за пукането на крипто балона.
Вече за трети път ти обяснявам, че това е изкуствено а не техническо ограничение на Bitcoin. Затова и в други криптовалути както и в двата форка на Bitcoin - Bitcoin Cash и Bitcoin SV го няма (то затова съществуват тези форкове). Вярно Bitcoin не става за употреба като пари той е по-скоро злато, но почти всички други стават. И аз като пазарувах пазарувах с ETH а не с Bitcoin.
Stilgar
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1977 пъти. #23935
Google казва, че някъде около половината от новоизкопаното злато отива за бижута. Не ми е много ясно колко процента от всичкото злато е в бижута. Иначе то една от основните причини да се ползва за бижута е че е скъпо тоест пак е форма на инвестиция дори под формата на бижу.
ДонРеба
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1974 пъти. #23937
да, реално дори когато си вземаш чисто инвестиционно злато, не ти дават ей така както е изкопан камъка у реката,а ти дават приятни кюлчета с картинки и щампи, красива изработка, може да си я сложиш на секцията.
johnfound
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1972 пъти. #23938
И аз като пазарувах пазарувах с ETH а не с Bitcoin.
За пазаруване стават само валути, които поне нямат заложена дефлация. А още по-добре да имат инфлация.
Иначе винаги е по-изгодно да не купиш днес нещо, за да купиш утре две. Което превръща валутата автоматично в средство за натрупване.
Rabin
Последно редактирано на 20.12.2020 от Rabin, видяно: 1970 пъти. #23939
Вече за трети път ти обяснявам, че това е изкуствено а не техническо ограничение на Bitcoin. Затова и в други криптовалути както и в двата форка на Bitcoin - Bitcoin Cash и Bitcoin SV го няма (то затова съществуват тези форкове). Вярно Bitcoin не става за употреба като пари той е по-скоро злато, но почти всички други стават. И аз като пазарувах пазарувах с ETH а не с Bitcoin.
Щото още не са натоварили мрежата, Стилгаре. Да се юрне половината свят да ползва една "валута", па да видим дали няма да се насере. Някаква игричка с крипто котки събори етериума. Дося не знам и един да му ползва смарт контрактите, само с копане и търгашество се занимават.
Един приятел се беше зарибил да търгува с разни криптовалути (не Bitcoin или Ethereum) покрай негови колеги дето правят хилядарки с това. Но си говорехме, че криптовалутите нямат характеристиките позволяващи им да бъдат "дългосрочна инвестиция", та той се бе решил да бутне некви дребни пари (по 100+ лв.) в 10+ криптовалути и да чака какво ще стане.
Казах му, че това като цяло не е толкоз лоша идея - има по-голям шанс за дългосрочна възвращаемост от рулетката в казиното (той беше хазартен тип до скоро, сега май се чуди къде да залага). И му казах, че е намислил да прави нещо като "индекс" (ее некой ден ще прочета как бачкат индексите в дълбочина, ама сега съм се захванал с др. инвестиции). И може да има смисъл, гледам и S&P Global го обмислят тоя вариант. Или просто криптовалутите ще станат още по-манипулирани.
Бех гледал едно интервю с Вълка от Уолстрийт преди първия срив на Bitcoin, където го разпитваха дали е инвеститрал, а той казваше, че Bitcoin е боклук и няма да инвестира нищо. И всички коментари бяха:
"Аа тоя ни лъже, за да не купуваме и да си накупи целия Bitcoin. Сигурно всичките му кинти са в Bitcoin. И т.н.".
И после като се срина (даже не беше ударил дъното още май), той пусна видеото Как се надува балон, където псуваше някакви дето го hate-ат, на майка и обясняваше как се манипулира пазар. Даже май предвиди, че ще има и вторичен срив - сигурно скоро ще го видим.
П.П. Цитат от Вълка от Уолстрийт: "Когато и бакшишът ти заговори за нещо (Bitcoin) - знаеш, че е свършило."
Rabin
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1951 пъти. #23944
П.П. Цитат от Вълка от Уолстрийт: "Когато и бакшишът ти заговори за нещо (Bitcoin) - знаеш, че е свършило."
Еми гледай мотиката, и се сещай! Не ще да доведе някой бакшиш, с философа ще станат завършени трио глупаци.
П.П. Цитат от Вълка от Уолстрийт: "Когато и бакшишът ти заговори за нещо (Bitcoin) - знаеш, че е свършило."
Еми гледай мотиката, и се сещай! Не ще да доведе някой бакшиш, с философа ще станат завършени трио глупаци.
Намират се и бакшиши с IQ над средното, ама се намират и брутални случаи. Макар и на тех да не им е лесно.
С един приятел се прибираме от дискотека и бакшишът ни говори:
"А бе возя некви като вас и ги оставям, и гледам после на задната седалка пликче с амфети. Добре че познавам едни дилърчета. А пък един път семейство с малко дете, яко почерпени ги оставям. Потеглям и гледам детото отзад... добре, че познавам едни дилърчета."
Не бе намерил ги е им и е върнал детето, ама аз ако бях на мястото на детето, веднага щом достигна "съзнателна възраст" си пускам документите за осиновяване - ебати смотаните родители.
ДонРеба
Създадено на 20.12.2020, видяно: 1940 пъти. #23947
ако е заспало като нищо се забравя. свикваш че щом е тихо - няма деца