библиотеки, съмнявам се силно това да го държи, по скоро са разни дърти феодални пръчове по държавни университети. :)
Никак не трябва да те съмнява това. Специализиран математически софтуер първо не се пише всеки ден и второ не може всеки до го пише, а още по-малко ще се хване да го прави за университетска заплата. Така да се каже специфичността на областта държи нещата.
не е като да няма нови математически езици които са широко ползвани, силно развити и мачкат фортрана като бързодействие, удобство и тн. един приятел все ми навира матлаба в носа, той си е език за програмиране+бонус може да ти бълва и С код. аз обаче дори на матлаб не се навивам, значи "библиотеките" са ала бала, математиката не е като примерно писането на джипег. аз не бих се хванал като джонката да пиша джипег по спецификация, ползвам libjpeg като всеки нормален човек. за математика обаче не ползвам никви библиотеки, математиката е проста, докато се оправиш с апито на библиотеката, ще си го напишеш сам. така или иначе, "удобен за математика" мен ми е смешен аргумент, и в най-тежкия математически продукт, самата математика е малко като дял, повечето код е стандартните глупости - отваряш затваряш файлове, сокети, протоколи , сериализации, парсване на текстове, ундо/редо , копи пасте - такива неща. това е 99% от всички софтуери, останалия един процент е същината която върши "истинската" (според гийковете) работа.
Реба писането на софтуера може всеки програмист да го прави, но настройката за това да работи както трябва след това - тук вече нещата се оплескват. Понякога програмистът на продукта се налага да си учи нови теореми или дори да и извежда разни леми, за да засече къде какво става и защо нещата се оплескват. Не е като писане на графичен интерфейс като пуснеш и ти се изкриви прозореца, да разбереш, че нещо си оплескал и да опитваш да го оправиш.
Всъщност ти си много наясно с това което казвам по-горе, защото самият ти пишеш софтуер за 3d визуализация, но не си даваш сметка, че просто някакъв програмист не може да те замени, ако не е наясно с принципа на прилаганите физични формули при осъществяването на симулацията.