<bgdev />free

| |  


All tags 2023 9may ai algorithm alpha amd american api argon2 arm asm asmbb assembler attachment awareness balgaria bay888 bcrypt bender beta bgdev-next bgdev-next.👍 big.data bitchnigga bitcoin bmw boi borg brexit bug bulgaria business c cad chat cloud computer-names console crossorigin deprivation desktop dna dotnet email eupl falling feature forum foundation fp fresh fun game gcc github goats google gpl gpt gpt.3.5 gypsies happiness harvard hash improvement include investment it java javascript js kleta kleta.maqka.balg lambi language learning leftovers legend level levenshtein.dist libx license linkedlist linux m0 ma mcafee mele microsoft minimag minimalism negro net nginx nigga not.a.bug oop paradigm parler patterns perception persuasion pipe play.station politics populi pornhub pow pro programming protonmail python reba rust sci-fi scripting seks seo server shell sleep smartbeauty soft-skills sqlite srabska sse starship sugerface syntax tablet tailwindcss telegram theme thug troll80lvl tutanota typescript uacme ui uk unix untermensch upload uptime usa utilities ux vb via viber virtual.reality vox vps vulnerable war wasm weapons-grade web windows word x86 xbox xss youtube zig ziglang Übermensch БОКЕБЪЛГАРИН БЪ БЪлгария Белезниците Били Били.Белезниците БялДонор Веган Виста Възраждане ГЛУПАК Гана Глиста ЕС Казарма Копейкин Мода.и.овча.мисъ НЕКАДЪРНИК НРБ ПО-ЗЛЕ.И.ОТ.РАБИ Подкасти Разни Румен СИК СКУМ СетенЧук Скум ТИР Туче Украйна Урсула Яначков авангард аз айфонджия алгоритми амбиции анархизъм антиваксъри армения аудио аутисти бази.данни бакъп без без.пръчове безпросвета бенчмарк биготи биомаса бира боклук борисов ботев брадва булшит бъг бъгове бял ваксина вандал век венерика викинги вицове вишу война вървежен гана ганорник гей гейщина германия герои гешев глупак говеда групировка гюбек данъкоплатец двойни.стандарти дедотия демокрация дизайн дисциплина добитък докери долар донори држава дришльо дрон ебане еврогейски.съюз езици експеримент електроника електроника.s2 емиграция ендпойнт енум ерген ергономия жалкар задача затоплизъм защита здраве златен злато игри идеали идиократ идиократи идиокрация идиот избори избори.рабин изкуство икономика имбецили имейл инвестиране инокулация инструмента интервю ипад искам.да.си.реда казах камшикодържач капитализъм карабах караница картечница кино клавиатура ковид19 колайдер колям.кур комари комплексар комунизъм консолидация конспирации космонавтика кофа кофит-19 краставица криптовалути курви кучелюбци лайно лаладжия лаптоп либерастия литература лоши.практики луд лъжеучени лъжец любов майни майтапи малоумници мафия мениджмънт месо местене метавселена метафизика механика мистика мисъл мода мода.овча.мисъл модерация морал мутра мутри наука национализъм не.it негър некадърник некадърници неон нидерландия овча овчи олигофрени организация офтопик парички партия педал пенджури пенсия пишока плюскане победа погромист поезия политика порно посредствен почивка празници прасе превод предалщина програмиране проект проста простотии против.правилата проф пръч пръч.дришльо пръчка психика психични.болести психология пустиняк путин путката путьо рабин рабин.е.шибан.пе работа радост разврат разни разработка расизъм резерват рейтинг реклама рекламен религия рест ризи ропче ропчета русия руски.език рутина самоковска сасипаха секира село селяндур сериали сериозно.програм сетен сеянин симулация скопяване скръм слушалки сортиране софия софтуер софтуни социализъм спектрометър спринтове сране стандарти стил стуйо стюи сушилня сцена съвет съм сън сървър сърничка таб ташаци телевизия тема територията терминология термояд технологии титли традиция тролинг тръмп туба туче тъпак тъпанари тъпня уиндоус украйна умнокрасивци фалит фантастика фашизъм фейк.акаунти физика филми форум форумни.проекти футбол хазарт хамали харабия хардуер хахаха хомофобия хостинг храна хумор цайко цайси целофан цензура цензурра циганин чалга чалгар чекии чернокраки честота чипове чнг чужбина чук шпация щайга юан яката яко ям 🔨 😂 🪓


3D CAD система за програмисчита – OpenSCAD

  

0 1 2 3 4


  Реконструктор  Създадено на 03.11.2024, видяно: 273 пъти. #125451
Дон Реба
Реконструктор

И аз така, поради което 3дс мах рулз 😁

3д макс е отврат за механични детайли

Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.



  johnfound  Създадено на 03.11.2024, видяно: 269 пъти. #125453
Rabin

Кви 3 клика, вече не разбирам. Картинките ме мързи да ги точа на диска. Преди си беше добре.

Цъкни върху някоя картинка, която изглежда малка и не можеш да я разгледаш.



  Дон Реба  Създадено на 03.11.2024, видяно: 261 пъти. #125455
Реконструктор
Дон Реба
Реконструктор

И аз така, поради което 3дс мах рулз 😁

3д макс е отврат за механични детайли

Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.

ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се

My picture
Attached files:
FileSizeUploadedDownloadsMD5 hash
image.png58508 bytes03.11.2024764830c7ccf1c11896089a2a137fed96ce


  johnfound  Създадено на 03.11.2024, видяно: 254 пъти. #125457
Дон Реба

ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се

Това на OpenSCAD става за 2 минути, ако работиш с фиксирани числа и за 5 ако ти трябва да може да се параметрира:

$fn=200;
d1 = 50; // външен диаметър.
d2 = 46; // вътрешен диаметър.
d3 = 30; // диаметър на стъпенката на вътрешния отвор.
h = 10; // обща височина на детайла.
h1 = 4; // дебелина на дъното.
h2 = 2; // втора стъпенка.

color("#a0ffa0") difference(){
  linear_extrude(h) circle(d=d1);
  translate([0, 0, h1]) linear_extrude(2*h) circle(d=d2);
  translate([0, 0, h1-h2]) linear_extrude(2*h) circle(d=d3);
  translate([0, 0, -1]) linear_extrude(2*h) circle(d=d3-2*h2);
}

My picture
Attached files:
FileSizeUploadedDownloadsMD5 hash
image.png11046 bytes03.11.202474eed5692997231e41692551f38643f438


  waldorf  Създадено на 03.11.2024, видяно: 253 пъти. #125458
Rabin

Кви 3 клика, вече не разбирам.

Пак ли? Или не си разбрал или не си можал …



  |  Създадено на 03.11.2024, видяно: 249 пъти. #125460

Най-големият проблем с отворения код е, че е писан от програмисти, а програмистите си нямат никаква идея какво е добър UI. Ако са малко по-умни може да различават добър от лош, но е абсурд да успеят на направят такъв.

Не се сещам за нито един GUI отворен софтуер, който да става за използване.

CAD системите всичките са с доста неприятен интерфейс, защото са писани за инженери, но според мен всички са по-добре от интерфейс само с писане на код. Спомням си, че TinkerCAD като започваха техния проект целта беше да направят CAD за обикновени хора. Не знам доколко успяха, на мен техния интерфейс ми харесва, но пък и съм пристрастен понеже имам приятели които работеха за тях преди да ги купят Аутодеск.



  johnfound  Създадено на 03.11.2024, видяно: 244 пъти. #125463
|

Най-големият проблем с отворения код е, че е писан от програмисти, а програмистите си нямат никаква идея какво е добър UI. Ако са малко по-умни може да различават добър от лош, но е абсурд да успеят на направят такъв.

Не се сещам за нито един GUI отворен софтуер, който да става за използване.

CAD системите всичките са с доста неприятен интерфейс, защото са писани за инженери, но според мен всички са по-добре от интерфейс само с писане на код. Спомням си, че TinkerCAD като започваха техния проект целта беше да направят CAD за обикновени хора. Не знам доколко успяха, на мен техния интерфейс ми харесва, но пък и съм пристрастен понеже имам приятели които работеха за тях преди да ги купят Аутодеск.

Тоест, критериите ти за хубав/лош GUI интерфейс се базират на това, че са го правили твои приятели? Страшно компетентно и обективно, няма спор.

Впрочем проблемът на механичните CAD системи тръгва съвсем не от проектите с отворен код, а именно от проектите на Autodesk и техния смотан интерфейс с потребителя. И разбира се механичните инженери, които са "едно си баба знае, едно си баба бае".



  |  Създадено на 03.11.2024, видяно: 238 пъти. #125465
johnfound

Тоест, критериите ти за хубав/лош GUI интерфейс се базират на това, че са го правили твои приятели? Страшно компетентно и обективно, няма спор.

Сега, не знам как е при резерватниците, но аз когато разговарям дълго с други хора, понякога си променям мнението. И, след като някои хора са ми приятели, нормално е да съм говорил много с тях, и съответно има вероятност да съм си променил предпочитанията.

Затова и го споменавам като предупреждение.



  Rabin  Създадено на 03.11.2024, видяно: 229 пъти. #125476
waldorf
Rabin

Кви 3 клика, вече не разбирам.

Пак ли? Или не си разбрал или не си можал …

Макяти фостенцата кирливи!



  waldorf  Създадено на 03.11.2024, видяно: 217 пъти. #125488

Брат ми по едно време работеше като чертожник на компютър и най много харесваше аутокад защото можеш да работиш без мишка само от клавиатурата. Сигурно е адски дървен интерфейса за гуи нацитата но пък про-тата си ценят времето и правят разлика кога трябва да нацелиш крив размер с мишката вместо от командния ред да напишеш съответния размер.

Същото съм го забелязал в банковия софтуер - лелите на гишето се оправят много по пъргаво като софтуера им е през телнет отколкото като завлачат с мишката. САП също има дървен но удобен интерфейс с разни кодове за бърз достъп навътре.



  Rabin  Последно редактирано на 03.11.2024 от Rabin, видяно: 214 пъти. #125490
waldorf

Същото съм го забелязал в банковия софтуер - лелите на гишето се оправят много по пъргаво като софтуера им е през телнет отколкото като завлачат с мишката.

В ДСК ползват изчадни сървъри. Като цяло съм доволен. През браузър е всичко, едва наскоро изкараха за Андроид.

Ако е въпросът лично видях как се пращаха пощенски записи през РОБОТРОН. Преди 15 г. В БГ Пощи.

В КАТ последно бяха на 486 с ч/б монитори и тия полутъмните оловни филтри отпред.

САП също има дървен но удобен интерфейс с разни кодове за бърз достъп навътре.

Не познавам някой да не ги плюе. Аз само като интерфейс, супер неудобно нещо, таймшийта им. Най-неудобния софт евър, чак на второ място е Гейбука.



  Дон Реба  Създадено на 03.11.2024, видяно: 202 пъти. #125499
waldorf

да нацелиш крив размер с мишката вместо от командния ред да напишеш съответния размер.

всички кад системи имат въвеждане на стойности, но да и аз съм забелязал че мишката е много коварно "удобство"



  waldorf  Последно редактирано на 03.11.2024 от waldorf, видяно: 198 пъти. #125503
Дон Реба
waldorf

да нацелиш крив размер с мишката вместо от командния ред да напишеш съответния размер.

всички кад системи имат въвеждане на стойности, но да и аз съм забелязал че мишката е много коварно "удобство"

Проблема е, че цъкаш върху размера на чертежа. После местиш върху някой текст бокс, пишеш, после местиш и кликаш върху ОК … повтаряш за следващия размер.

Брат ми в аутокад - цъка с мишката на размера, вкарва от клавиатурата новия размер+ентер, цъка на следващия размер, вкарва размер+ентер и т.н. Т.е. няколко пъти по бръзо.

А наш Рабин се фали, че кълве и във форума с мишката, завалийката …



  Rabin  Последно редактирано на 03.11.2024 от Rabin, видяно: 185 пъти. #125510
waldorf

А наш Рабин се фали, че кълве и във форума с мишката, завалийката …

Слизам от колайдера като пребит. Ена грешка и си чупя врата.

Вече си начупих кост, по други причини. 1 година ме дръпна назад.

Движа се кат пенсионер, не щото ме нещо боли.

РЕЛАКС! маматипроста!



  Реконструктор  Създадено на 03.11.2024, видяно: 167 пъти. #125516
Дон Реба
Реконструктор
Дон Реба
Реконструктор

И аз така, поради което 3дс мах рулз 😁

3д макс е отврат за механични детайли

Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.

ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се

My picture

Тва се прави елементарно и бързо, утре ще ти направя клипче за два метода



  Реконструктор  Създадено на 04.11.2024, видяно: 123 пъти. #125681
Реконструктор
Дон Реба
Реконструктор
Дон Реба
Реконструктор

И аз така, поради което 3дс мах рулз 😁

3д макс е отврат за механични детайли

Факт, но е супер от примитиви да правиш сложни обекти. Без код.

ами не е супер, аз като си зех принтера пробвах прост фланец да направя, само сечение на цилиндри нищо повече - е голям зор, отели ми се вола. ей тва например, пробвай се

My picture

Тва се прави елементарно и бързо, утре ще ти направя клипче за два метода

Под 3 мин.



  Дон Реба  Последно редактирано на 05.11.2024 от Дон Реба, видяно: 97 пъти. #125732

така, а забелязваш ли че като пикваш обект в булевия модификатор, старите вече са се стопили? ей това е основния проблем с булевия на макса - работи "инплейс", не създава нов обект е модифицира базовия, като операнда изчезва. много често се правят няколко итерации и се налага да се променят размери, ако се стъпи на макса трябва да пазиш сцена със всички участници и да правиш рязането на края. всъщност точно това правят кад софтуерите, и моя. това е "компилацията на кода", само че в макса вероятно трябва да си пишеш скрипт.

ето как изглежда при мене, ползвам някакъв скапан онлайн рекордер и е насечено, но се вижда добре.

Attached files:
FileSizeUploadedDownloadsMD5 hash
burmi.mp43069483 bytes05.11.2024108654382d94e295be9687523a7e896f8c4


  Baj_boeb  Създадено на 05.11.2024, видяно: 80 пъти. #125752
Дон Реба

така, а забелязваш ли че като пикваш обект в булевия модификатор, старите вече са се стопили? ей това е основния проблем с булевия на макса - работи "инплейс", не създава нов обект е модифицира базовия, като операнда изчезва. много често се правят няколко итерации и се налага да се променят размери, ако се стъпи на макса трябва да пазиш сцена със всички участници и да правиш рязането на края. всъщност точно това правят кад софтуерите, и моя. това е "компилацията на кода", само че в макса вероятно трябва да си пишеш скрипт.

ето как изглежда при мене, ползвам някакъв скапан онлайн рекордер и е насечено, но се вижда добре.

ShareX



  Реконструктор  Последно редактирано на 05.11.2024 от Реконструктор, видяно: 78 пъти. #125754

Малко тъпо е, че пази само последната операция, но така или иначе не виждам проблем - аз обикновено си нагласям всичко и чак тогава почвам да режа - върху копие. Ако трябва да се променя нещо, триеш копието, нагласяш каквото ти трябва, пак копие и така.

Иначе и тоя метод го има в макса, ама нещо не ми харесва резултата, обикновено.



  Дон Реба  Създадено на 05.11.2024, видяно: 67 пъти. #125760
Реконструктор

Малко тъпо е, че пази само последната операция

нямат голям избор, рязането е бавно и ако пазят целия стек (както нормално правят при другите модификатори), пипнеш ли нещо ще мисли 100 часа, губиш цялата интерактивност. изобщо в макса всичко трябва да правиш с булеви операции, няма екструдване и революция, които са базови инструменти на всеки кад. също нямаш клониране с аранжимент, трябва да го правиш със скрипт, което е мъка. тоя детайл е долу горе лесен, но я пробвай някаква зъбчатка или планка с няколко десетки дупки за вентилация


0 1 2 3 4


3D CAD система за програмисчита – OpenSCAD

  



AsmBB v3.0 (check-in: 7544654b24928b93); SQLite v3.47.0 (check-in: 03a9703e27c44437);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL; Powered by Assembly language Created with Fresh IDE