<bgdev />free

Вход Регистрация

Офтопик
0

#107073 (ツ) Реконструктор
Последно редактирано на 27.05.2024 от Реконструктор, видяно: 355 пъти.

Трябва ми нещо бързо и максимално просто за много елементарен дизайн - селектиране и местене на обекти по прозореца. Платформено независимо. Сещате ли се за някъв готов код или да се мъча с глупости :(

#107077 (ツ) Rabin
Създадено на 27.05.2024, видяно: 343 пъти.

Айде тоя път пиши по-бавно, и по-убаво. zerocoding ли искаш, figma, или кво по дяволите? Дори за LabVIEW се сетих.

#107084 (ツ) synergie
Създадено на 27.05.2024, видяно: 328 пъти.
Реконструктор

Трябва ми нещо бързо и максимално просто за много елементарен дизайн - селектиране и местене на обекти по прозореца. Платформено независимо. Сещате ли се за някъв готов код или да се мъча с глупости :(

Не се мучи с глупости бе дебел, сложи си едно кюфте

#107101 (ツ) Дон Реба
Създадено на 28.05.2024, видяно: 308 пъти.

аз съм изписал доста мини редактори със стандартна функционалност (селекция, местене/въртене,копи/пасте, ундо/редо и тн...) скептичен съм нещо че ще има удобен фрамеворк. само селектиране и местене е фасулски просто, но винаги става така че само това не е, и простото става сложно и по-лошото става зависимо от същината на обектите. имам предвид това - решението "сферични пилета във вакуум" е с точково представяне, но е потребителски грозно, всеки иска да захваща обектите по видимото им представяне, а не по представителна точка. да не говорим че освен грозно става и проблемно когато точките на два обекта съвпадат, въпреки че обектите са ясно различими, тогава потребителя ще те псува на майка. така че 100% ти трябва ръчна имплементация на ОбектПоТочка() и моя опит показва че ей тая част е много по-сложна от самата селекция и местене. мислил съм за унифицирано решение с двойно изчертаване - имаш буфер за ИДта и рисуваш както на екрана така и в него, но и това създава бая проблеми. все пак ако има фрамеворк вероятно ще се базира на тоя подход, но тъй като ти ще ползваш и готова библиотека за изчертаване реализацията му ПАК ще е хуй

#107103 (ツ) Реконструктор
Създадено на 28.05.2024, видяно: 303 пъти.
Дон Реба

аз съм изписал доста мини редактори със стандартна функционалност (селекция, местене/въртене,копи/пасте, ундо/редо и тн...) скептичен съм нещо че ще има удобен фрамеворк. само селектиране и местене е фасулски просто, но винаги става така че само това не е, и простото става сложно и по-лошото става зависимо от същината на обектите. имам предвид това - решението "сферични пилета във вакуум" е с точково представяне, но е потребителски грозно, всеки иска да захваща обектите по видимото им представяне, а не по представителна точка. да не говорим че освен грозно става и проблемно когато точките на два обекта съвпадат, въпреки че обектите са ясно различими, тогава потребителя ще те псува на майка. така че 100% ти трябва ръчна имплементация на ОбектПоТочка() и моя опит показва че ей тая част е много по-сложна от самата селекция и местене. мислил съм за унифицирано решение с двойно изчертаване - имаш буфер за ИДта и рисуваш както на екрана така и в него, но и това създава бая проблеми. все пак ако има фрамеворк вероятно ще се базира на тоя подход, но тъй като ти ще ползваш и готова библиотека за изчертаване реализацията му ПАК ще е хуй

Е качи нещо в гитхъба де. rofl

само селектиране и местене е фасулски просто, но винаги става така че само това не е

Да, ще ми трябват и стрелки като във визиото и прочие тулове за диаграми и още евентуално други неща.

всеки иска да захваща обектите по видимото им представяне

Става и по баундинг бокса, мен в поечето случаи това ми е достатъчно

Абе явно ще трябва да се занимавам с глупости, преди да мина към същинската реализация, деба

#107105 (ツ) palavrov
Създадено на 28.05.2024, видяно: 299 пъти.

Варианти бол. Кажи първо за каква платформа ти трябва и горе долу какво искаш да правиш - диаграми? Кад? Гуи?

През годините съм ги правил всите като започнеш с мое си гуи на ц++ за дос където всичко се чертае точка по точка, за виндовс с Ц#, за хтмл с ноде.йс … всяко решение си има спецификите

#107109 (ツ) Rabin
Създадено на 28.05.2024, видяно: 284 пъти.

Аз ли съм тъп - толкоз ли няма нещо готово? Покрай ганорника съм рисувал на поне 10 различни вида правоверни СКУМ-аджийски тулчета. Чак на PowerPoint съм им правил презентации, щото в НБУ са се закотвили дотам.

#107110 (ツ) Дон Реба
Последно редактирано на 28.05.2024 от Дон Реба, видяно: 284 пъти.
Реконструктор

Става и по баундинг бокса, мен в поечето случаи това ми е достатъчно

бб е приемлив вариант да, макар че за повечето редактори не става и едва ли ще намериш готов фрамеворк базиран на бб.

Абе явно ще трябва да се занимавам с глупости, преди да мина към същинската реализация, деба

те тия глупости обикновено са по-важни от "същинската реализация", таблото на колата е по-важно от кубици и цилиндри на двигателя, има доста дребни детайли дето почти със сигурност новобранците ги пропускат и интерфейса става дразнещ. например като цъкнеш обект той да се премести нежелано така че центъра му да дойде точно под мишката - класика в жанра "влачене на обект". и един съвет, който чак наскоро осъзнах - ако ще имаш ундо/редо, прави записа СЛЕД промяната а не преди нея, както "здравия разум" диктува. това е тотално нелогично, и затова го осъзнах чак на дъртини ама кво да прайш.

#107112 (ツ) palavrov
Създадено на 28.05.2024, видяно: 281 пъти.

Reba, като се влачи обект, преместването трябва да е точно толкова колкото е преместена мишката от граб до дроп - така няма значение къде си го грабнал ... това с центриране под курсора е пълна дивотия и анти патърн.

#107116 (ツ) Дон Реба
Създадено на 28.05.2024, видяно: 271 пъти.

когато влачиш обект така или иначе ти решаваш къде да го пуснеш, и ще го направиш където трябва, така че на пръв поглед е все тая, особено като се отчете че не винаги разполагаш с "оригинала" на обекта това "от драг до дроп" не е тривиално да се направи. работата е друга - във уиндоуса получаваш WM_MOUSEMOVE дори когато няма никакво преместване на мишката, така че дори обикновен клик ще ти активира "местене" и от там една камара глупости - фалшиво маркиране като модифициран, излишен ундо запис, и разбира се тоя нежелан "скок" към мишката

#107118 (ツ) palavrov
Създадено на 28.05.2024, видяно: 267 пъти.

Е, то навсякъде събитията от мишката са такива. Затова се слага някакъв трешолд за време и разстояние за да се различават влачене от обикновено кликане. Това е отдавна решен проблем.

Относно влаченето - като се влачи обекта точката която първоначално си я грабнал с мишката трябва да си седи под мишката - всичко друго е не интуитивно и дразни хората. Затова казвам, че обекта трябва да се премести с толкова колкото е разстоянието между драг и дроп. Това е съвсем различно от центъра на обекта да отиде на дроп координатите.

#107119 (ツ) palavrov
Създадено на 28.05.2024, видяно: 262 пъти.
#108722 (ツ) Дон Реба
Създадено на 08.06.2024, видяно: 174 пъти.
palavrov

Reba, като се влачи обект, преместването трябва да е точно толкова колкото е преместена мишката от граб до дроп - така няма значение къде си го грабнал ... това с центриране под курсора е пълна дивотия и анти патърн.

току що забелязах че бамбу лаба, мастит и много използван софтуер за 3д принтери, го прави точно това. когато избереш инструмент "местене" и кликнеш върху някоя ръкохватка, обекта видимо се премества защото ръкохватката се "намества" по мишката. иначе извън тая част бамбуто изглежда добре, определено не са го писали аматьори, тоест тия "тривиалните" капани ловят и мастити професионалисти.

#108726 (ツ) Реконструктор
Последно редактирано на 08.06.2024 от Реконструктор, видяно: 160 пъти.
palavrov

За HTML най доброто май беше D3 - https://d3js.org

Абе да ти кажа, така като гледам, май чистото js+css с малко код ше свърши работа. :-)

Офтопик
0

AsmBB v3.0 (check-in: a316dab8b98d07d9); SQLite v3.42.0 (check-in: 831d0fb2836b71c9);
©2016..2023 John Found; Licensed under EUPL. Powered by Assembly language Created with Fresh IDE