<bgdev />free

Вход Регистрация

Готвите ли се за 128 битови процесори
0

0 1 2 3 4 ....6 7 8 9 10 11 12 13 14
#116482 (ツ) Rabin
Създадено на 19.09.2024, видяно: 149 пъти.
Baj_boeb
Rabin
waldorf

1.5 бита?

Я някой да ми обЯсни кво е това...

какво може да е - средно

Е как да не те напсувам сега, сетих се кво да ти кажа, ама по изкл. ще се въздържа.

Та, какво е 1,5 бита?

#116483 (ツ) waldorf
Последно редактирано на 19.09.2024 от waldorf, видяно: 148 пъти.
|
waldorf
|

На мен ми е забавно, че размера на операндите намалява (сега се обсъждат 1.5 битови операнди) докато размера на указателите расте.

досега растяха заедно.

1.5 бита? Това си дивотия. Напомня ми на аритметичното кодиране. То ясно, че за ИИ моделите би свършило работа за да ги посмачкат малко и да може сметките да се джуркат по бързо ама си е извращение. По скоро ще се появи нова специализирана архитектура която по да пасва на ИИ сметките.

- 1, 0, и 1

Това не е 1.5 ... а по скоро '-1', '-0', '+0' и '+1'

#116484 (ツ) BIGBUGEX
Създадено на 19.09.2024, видяно: 147 пъти.
waldorf
|

Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…

Рано е още. 128 бита имат смисъл когато има нужда от памет над 2^64 ... т.е. трябва да има нужда от адресно пространство което да принуди да се увеличи големината на регистрите за да може да обработваш адреси. Вкарване на адрес в два регистъра е тегаво - сегментите на х86 примерно. А да се прави аритметика с числа които не се събират в един регистър не е такава драма - биг инт, дабъл, флоат и т.н.

Страницирането си заема 64 битово адресно пространство ако искаш растящи масиви без реалокация.

#116485 (ツ) |
Създадено на 19.09.2024, видяно: 146 пъти.
Rabin
|
Rabin
|
Rabin
|

Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…

Колайдърът проработи, парите няма да са тая година.

После вика - не лъжел.

Кво е 128 битов, то и сегашните имат такива регистри и трансфер с паметта.

Показаха ли те по телевизията?

Туй ли ти е критерия за успех?

В кмб нямаме телевизия, само бавачка за идиоти е, и рекламен кенеф.

Това е твоя критерий за успех. Не помниш какво си писал.

Помня, ама не го свързвам с успех. Те и за изпаднали дядки дават, как ги напъждат с ЧСИ. Разбира се, ти си топ и такова не може да ти се случи.

Засега няма доказателства, че работи. само твоите халюцинации.

#116487 (ツ) |
Създадено на 19.09.2024, видяно: 144 пъти.
waldorf
|
waldorf
|

На мен ми е забавно, че размера на операндите намалява (сега се обсъждат 1.5 битови операнди) докато размера на указателите расте.

досега растяха заедно.

1.5 бита? Това си дивотия. Напомня ми на аритметичното кодиране. То ясно, че за ИИ моделите би свършило работа за да ги посмачкат малко и да може сметките да се джуркат по бързо ама си е извращение. По скоро ще се появи нова специализирана архитектура която по да пасва на ИИ сметките.

- 1, 0, и 1

Това не е 1.5 ... а по скоро 1, 0, +0 и +1

1.5 бита е. Твоето е 2 бита.

#116488 (ツ) waldorf
Създадено на 19.09.2024, видяно: 138 пъти.
BIGBUGEX
waldorf
|

Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…

Рано е още. 128 бита имат смисъл когато има нужда от памет над 2^64 ... т.е. трябва да има нужда от адресно пространство което да принуди да се увеличи големината на регистрите за да може да обработваш адреси. Вкарване на адрес в два регистъра е тегаво - сегментите на х86 примерно. А да се прави аритметика с числа които не се събират в един регистър не е такава драма - биг инт, дабъл, флоат и т.н.

Страницирането си заема 64 битово адресно пространство ако искаш растящи масиви без реалокация.

Бая зор си е да напълниш 2^64 ... не забравяй, че дисковете трябва да са по големи от рам-а - иначе става още по шантаво.

Т.е. аз го виждам - първо да се появят дискове над 2^64 След това да се появи РАМ-ец на разумна цена над 2^64 И чак тогава процесорите ще повлекат крак.

#116489 (ツ) |
Създадено на 19.09.2024, видяно: 134 пъти.
waldorf
BIGBUGEX
waldorf
|

Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…

Рано е още. 128 бита имат смисъл когато има нужда от памет над 2^64 ... т.е. трябва да има нужда от адресно пространство което да принуди да се увеличи големината на регистрите за да може да обработваш адреси. Вкарване на адрес в два регистъра е тегаво - сегментите на х86 примерно. А да се прави аритметика с числа които не се събират в един регистър не е такава драма - биг инт, дабъл, флоат и т.н.

Страницирането си заема 64 битово адресно пространство ако искаш растящи масиви без реалокация.

Бая зор си е да напълниш 2^64 ... не забравяй, че дисковете трябва да са по големи от рам-а - иначе става още по шантаво.

Т.е. аз го виждам - първо да се появят дискове над 2^64 След това да се появи РАМ-ец на разумна цена над 2^64 И чак тогава процесорите ще повлекат крак.

Отдавна има файлови системи по-големи от 2^64. паметта също ще започне да става shared. погледни например CXL.

#116490 (ツ) waldorf
Последно редактирано на 19.09.2024 от waldorf, видяно: 133 пъти.
|
waldorf
|
waldorf
|

На мен ми е забавно, че размера на операндите намалява (сега се обсъждат 1.5 битови операнди) докато размера на указателите расте.

досега растяха заедно.

1.5 бита? Това си дивотия. Напомня ми на аритметичното кодиране. То ясно, че за ИИ моделите би свършило работа за да ги посмачкат малко и да може сметките да се джуркат по бързо ама си е извращение. По скоро ще се появи нова специализирана архитектура която по да пасва на ИИ сметките.

- 1, 0, и 1

Това не е 1.5 ... а по скоро 1, 0, +0 и +1

1.5 бита е. Твоето е 2 бита.

Ми щото така правят във форматите за плаваща запетая - имаше '+0' и '-0' както и '+безкрайност' и '-безкрайност'

Но сега ме караш да се замисля ... има идея да се вкарат в 3 бита 2 променливи:


П1   П2     Д

-1   -1     0
-1    0     1
-1    1     2
 0   -1     3
 0    0     4
 0    1     5
 1   -1     6
 1    0     7
 1    1     8 - тук за малко не стигнаха 3 бита ама идеята мисля, че е ясна

Т.е. за 3 променливи ще ни трябват 3^3 значения или 27 което влиза в 5 бита .... пак не е оптимална компресия ама е по добре от 6 бита което би било за 3 пъти по 2 бита

#116491 (ツ) Евлампи
Създадено на 19.09.2024, видяно: 130 пъти.
Rabin

По-рано ще е, от момента коги си намериш смислена работа.

Рабинка, НИКОГА не съм бачкал по-смислена работа, нали се сещаш бай българ как подозрително гледа секи дето си угажда?

Е, мене не ме гледат така щото МЕ ВИЖДАТ как бачкам за да си угаждам :)

Познават ме бабите (дедовците у кмб са малко лабави и умират по-рано), познават ме майките и бащите, познават ме лапетията, познават ме сички :)

#116492 (ツ) Baj_boeb
Създадено на 19.09.2024, видяно: 126 пъти.
Евлампи
Rabin

По-рано ще е, от момента коги си намериш смислена работа.

Рабинка, НИКОГА не съм бачкал по-смислена работа, нали се сещаш бай българ как подозрително гледа секи дето си угажда?

Е, мене не ме гледат така щото МЕ ВИЖДАТ как бачкам за да си угаждам :)

Познават ме бабите (дедовците у кмб са малко лабави и умират по-рано), познават ме майките и бащите, познават ме лапетията, познават ме сички :)

дали на ум си викат "ей този е известния гол свирец от форума бг дев фрий асм" ?

#116493 (ツ) Rabin
Създадено на 19.09.2024, видяно: 120 пъти.
Евлампи
Rabin

По-рано ще е, от момента коги си намериш смислена работа.

Рабинка, НИКОГА не съм бачкал по-смислена работа, нали се сещаш бай българ как подозрително гледа секи дето си угажда?

Да, по тая причина тука ги избива на кози. Просто не съм като тях. Ай да не спамим и тая тема!

#116497 (ツ) Евлампи
Създадено на 19.09.2024, видяно: 110 пъти.
Baj_boeb

дали на ум си викат "ей този е известния гол свирец от форума бг дев фрий асм" ?

Едва ли. Иначе се някой щеше да ми викне - Ламби, донеси една резлива шотландска боза за стотина лева бе бате :)

#116498 (ツ) Евлампи
Създадено на 19.09.2024, видяно: 108 пъти.
Rabin

Да, по тая причина тука ги избива на кози. Просто не съм като тях. Ай да не спамим и тая тема!

Спами бе, 128 бита имаш на разположение :)

А за козите те ебаваме щото си тъпак и се връзваш :)

#116499 (ツ) Baj_boeb
Създадено на 19.09.2024, видяно: 107 пъти.
Евлампи
Baj_boeb

дали на ум си викат "ей този е известния гол свирец от форума бг дев фрий асм" ?

Едва ли. Иначе се някой щеше да ми викне - Ламби, донеси една резлива шотландска боза за стотина лева бе бате :)

в тоя твой магазин, само с покана ли може да се влезе, има ли проверящва на входа дали си в списъка с гости ?

#116503 (ツ) Евлампи
Създадено на 19.09.2024, видяно: 101 пъти.
Baj_boeb

в тоя твой магазин, само с покана ли може да се влезе, има ли проверящва на входа дали си в списъка с гости ?

Широко отворена порта, влизат всякакви хора, има и по-ефтинжан бози де, не сичко е 100+ кинта :)

#116507 (ツ) Дон Реба
Създадено на 20.09.2024, видяно: 87 пъти.

мисля че никога няма да имаме 128 битови процесори

#116513 (ツ) Реконструктор
Създадено на 20.09.2024, видяно: 77 пъти.

Ся направих справка, от 2011 са 256 битови. С изключение на базовите модели от сорта на целерон. Те стават такива 2020.

#116514 (ツ) Rabin
Последно редактирано на 20.09.2024 от Rabin, видяно: 71 пъти.
Реконструктор

Ся направих справка, от 2011 са 256 битови. С изключение на базовите модели от сорта на целерон. Те стават такива 2020.

Mигрантското лайно визира адресирането на паметта. 64 битови ОС.

128 битови регистри има отдавна, а шината при видеокартите е нещо като 300 бита по спомен.

#116515 (ツ) waldorf
Създадено на 20.09.2024, видяно: 65 пъти.

Хубаво е да не се бърка шина за данни с адресна шина. Широчината на шината за данни е по голяма от вътрешната архитектура за да се ускори чрез паралелезиране достъпа до паметта заради по бързата скорост вътре в процесора отколкото скороста за зареждане на данни. Това не прави процесора 256 битов. Скаларните регистри също са друга бира и също са праралелезиране на операции заради бавния достъп до данни.

Но сега с ИИ моделите се променя фундаментално начина на писане на работа на процесорите и това няма начин да не се отрази и на архитектурата им т.е. това понятие N битов може да остане за класическите процесори които се програмират на асемблер или с компилатори докато за евентуалните ИИ процесори сигурно ще имаме нова терминология. Да видим де.

#116516 (ツ) waldorf
Създадено на 20.09.2024, видяно: 58 пъти.

Точно почнах да гледам тази лекция - в началото човеко говори точно за промените в архитектурите на процесорите последните 10-на години за да обоснове оптимизациите които компилатора трябва да прави за да вдигне производителността.

Хубав пример е как 12 адрен процесор е по бавен от 8 ядрен защото всъщност е на 2 х 6 ядра на два отделни чипа които са бонднати един за друг т.е. пробутват ти за 12 ядрен процесор два 6 ядрени.

0 1 2 3 4 ....6 7 8 9 10 11 12 13 14

Готвите ли се за 128 битови процесори
0

AsmBB v3.0 (check-in: 34aa9a5279e9fc93); SQLite v3.42.0 (check-in: 831d0fb2836b71c9);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL. Powered by Assembly language Created with Fresh IDE