<bgdev />free

| |  


All tags 2023 9may ai algorithm alpha amd american api argon2 arm asm asmbb assembler attachment awareness balgaria bay888 bcrypt bender beta bgdev-next bgdev-next.👍 big.data bitchnigga bitcoin bmw boi borg brexit bug bulgaria business c cad chat cloud computer-names console crossorigin deprivation desktop dna dotnet email eupl falling feature forum foundation fp fresh fun game github goats google gpl gpt gpt.3.5 gypsies happiness harvard hash improvement include investment it java javascript js kleta kleta.maqka.balg lambi language learning leftovers legend level levenshtein.dist libx license linkedlist linux ma mcafee mele microsoft minimag minimalism negro net nginx nigga not.a.bug oop paradigm parler patterns perception persuasion pipe play.station politics populi pornhub pow pro programming protonmail python reba rust sci-fi scripting seks seo server shell sleep smartbeauty soft-skills sqlite srabska sse starship sugerface syntax tablet tailwindcss telegram theme thug troll80lvl tutanota typescript uacme ui uk unix untermensch upload uptime usa utilities ux vb via viber virtual.reality vox vps vulnerable war wasm weapons-grade web windows word x86 xbox xss youtube zig ziglang Übermensch БОКЕБЪЛГАРИН БЪ БЪлгария Белезниците Били Били.Белезниците БялДонор Веган Виста Възраждане ГЛУПАК Гана Глиста ЕС Казарма Копейкин Мода.и.овча.мисъ НЕКАДЪРНИК НРБ ПО-ЗЛЕ.И.ОТ.РАБИ Подкасти Разни Румен СИК СКУМ СетенЧук Скум ТИР Туче Украйна Урсула Яначков авангард аз айфонджия алгоритми амбиции анархизъм антиваксъри армения аудио аутисти бази.данни бакъп без без.пръчове безпросвета бенчмарк биготи биомаса бира боклук борисов ботев брадва булшит бъг бъгове бял ваксина вандал век венерика викинги вицове вишу война вървежен гана ганорник гей гейщина германия герои гешев глупак говеда групировка гюбек данъкоплатец двойни.стандарти дедотия демокрация дизайн дисциплина добитък докери долар донори држава дришльо дрон ебане еврогейски.съюз езици експеримент електроника електроника.s2 емиграция ендпойнт енум ерген ергономия жалкар задача затоплизъм защита здраве златен злато игри идеали идиократ идиократи идиокрация идиот избори избори.рабин изкуство икономика имбецили имейл инвестиране инокулация инструмента интервю ипад искам.да.си.реда казах камшикодържач капитализъм карабах караница картечница кино клавиатура ковид19 колайдер колям.кур комари комплексар комунизъм консолидация конспирации космонавтика кофа кофит-19 краставица криптовалути курви кучелюбци лайно лаладжия лаптоп либерастия литература лоши.практики луд лъжеучени лъжец любов майни майтапи малоумници мафия мениджмънт месо местене метавселена метафизика механика мистика мисъл мода мода.овча.мисъл модерация морал мутра мутри наука национализъм не.it негър некадърник некадърници неон нидерландия овча овчи олигофрени организация офтопик парички партия педал пенджури пенсия пишока плюскане победа погромист поезия политика порно посредствен почивка празници прасе превод предалщина програмиране проект проста простотии против.правилата проф пръч пръч.дришльо пръчка психика психични.болести психология пустиняк путин путката путьо рабин рабин.е.шибан.пе работа радост разврат разни разработка расизъм резерват рейтинг реклама рекламен религия рест ризи ропче ропчета русия руски.език рутина самоковска сасипаха секира село селяндур сериали сериозно.програм сетен сеянин симулация скопяване скръм слушалки сортиране софия софтуер софтуни социализъм спектрометър спринтове сране стандарти стил стуйо стюи сушилня сцена съвет съм сън сървър сърничка таб ташаци телевизия тема територията терминология термояд технологии титли традиция тролинг тръмп туба туче тъпак тъпанари тъпня уиндоус украйна умнокрасивци фалит фантастика фашизъм фейк.акаунти физика филми форум форумни.проекти футбол хазарт хамали харабия хардуер хахаха хомофобия хостинг храна хумор цайко цайси целофан цензура цензурра циганин чалга чалгар чекии чернокраки честота чипове чнг чужбина чук шпация щайга юан яката яко ям 🔨 😂 🪓


Някой играл ли си е с Nvidia Isaac?

  


  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 855 пъти. #8354

Не мога да намеря време да го разгледам. По-свястно ли е от ROS? Признавам си, че не съм достатъчно умен да използвам ROS.

Опитвам се да помогна на децата от селския клуб по роботика да добавят повече автономност на робота си (локация, разпознаване на елементи от играта).



  gat3way  Създадено на 05.09.2020, видяно: 848 пъти. #8356

Не ма съм си играл с ROS, всъщност играл не е точно казано, ползвали сме го на работа. За нищо свързано с роботи де.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 842 пъти. #8365
gat3way

Не ма съм си играл с ROS, всъщност играл не е точно казано, ползвали сме го на работа. За нищо свързано с роботи де.

Нямам интелектуалния капацитет да се справя в ROS, това сигурно го е писал някой физик. :)

Засега си правя всичко нулата, но се надявах че ще има нещо, което децата да научат и да се справят сами. Между другото, опитите ми да добавя нов обект за разпознаване в някоя от мрежите на тензор флоу (някоя от mobilenet, не помня точно коя) беше пълно фиаско.



  gat3way  Създадено на 05.09.2020, видяно: 839 пъти. #8369

Е чак па толко....то е повече недодялано и пълно с неща дето не знам закво са там. Но това пак казано, мен роботиката слабо ме интересува и не знам какво му ползват. У аутомотива не е толкова непознат ros-а, особено в адас-а, за някои неща върши прилична работа, примерно rosbag-овете са относително стандартен "лог" от движението на автомобил там с навързаните му сензори - GPS за бейс линка, камери, радари и мутки пайни навързани с трансформации към него и съответно изходите от тези сензори записани под формата на ros съобщения у бага. После евентуално може да визуализираш кво станало у rviz-а, да анализираш кога точно какво се случило, да си проиграваш алгоритмите, дори ако навържеш некой симулатор може да сътвориш full loop от-до, CV, perception, functions тинтири минтири.

А иначе аз най-вероятно по-малко от 10% от роските глупости познавам, знам като цяло каква е идеята, ползвал съм съобщения дето са релевантни (и съм дефинирал мои си), писал съм за rqt-то плъгини, което като цяло не е много. Май най-сложното дето съм правил беше да обръщам от xodr формат (това е една отврат xml свинщина с която се описват векторни карти за навигация примерно) към маркер съобщения с полигони, за да се визуализират улици и ленти у рвиз-а, като ме накараха и да е 3D заради пресичанията на две нива ми се вгорчи лекинко животеца. А иначе някои хора много си играят, виждал съм яките urdf модели на колички, гуми се въртят по неколко оси, джуджавки, дори хубав 3D модел на таратайката направен само и само да изглежда яко и лъскаво у рвиз-а.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 833 пъти. #8370
gat3way

Е чак па толко....то е повече недодялано и пълно с неща дето не знам закво са там. Но това пак казано, мен роботиката слабо ме интересува и не знам какво му ползват. У аутомотива не е толкова непознат ros-а, особено в адас-а, за някои неща върши прилична работа, примерно rosbag-овете са относително стандартен "лог" от движението на автомобил там с навързаните му сензори - GPS за бейс линка, камери, радари и мутки пайни навързани с трансформации към него и съответно изходите от тези сензори записани под формата на ros съобщения у бага. После евентуално може да визуализираш кво станало у rviz-а, да анализираш кога точно какво се случило, да си проиграваш алгоритмите, дори ако навържеш некой симулатор може да сътвориш full loop от-до, CV, perception, functions тинтири минтири.

А иначе аз най-вероятно по-малко от 10% от роските глупости познавам, знам като цяло каква е идеята, ползвал съм съобщения дето са релевантни (и съм дефинирал мои си), писал съм за rqt-то плъгини, което като цяло не е много. Май най-сложното дето съм правил беше да обръщам от xodr формат (това е една отврат xml свинщина с която се описват векторни карти за навигация примерно) към маркер съобщения с полигони, за да се визуализират улици и ленти у рвиз-а, като ме накараха и да е 3D заради пресичанията на две нива ми се вгорчи лекинко животеца. А иначе някои хора много си играят, виждал съм яките urdf модели на колички, гуми се въртят по неколко оси, джуджавки, дори хубав 3D модел на таратайката направен само и само да изглежда яко и лъскаво у рвиз-а.

Идеята на ROS изглежда добра, но е толкова overdesigned че няма накъде.

Аз исках нещо с което сравнително лесно да сложа RealSense D435 или T265, да дефинирам един робот с верижно задвижване и да си експериментирам с разни алгоритми от книжката на Thrun. Имам вкъщи един zumo робо. Децата се мъчат да правят такъв със swerve drives, но като се има предвид че в момента рисуват на LabView, ROS ще им е доста труден (след като аз нямам нерви да го науча).



  gat3way  Последно редактирано на 05.09.2020 от gat3way, видяно: 829 пъти. #8372

Чакай да видиш у ros2 какво представляват баговете....една sqlite база данни в която всяко съобщение се пази абсолютно в двоичен вид както си е, сериализирано, айде с некакви полета от хедъра отстрани, ма тва не помага много. Като бухнеш на колата неколко fullhd камери и запишеш няколко минути каране, започваш да установяваш разни странни неща, хаха.

Та мисълта ми е че не знам дали е овърдизайннато, може би в някои отношения да, в други е голяма забава.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 823 пъти. #8377
gat3way

Чакай да видиш у ros2 какво представляват баговете....една sqlite база данни в която всяко съобщение се пази абсолютно в двоичен вид както си е, сериализирано, айде с некакви полета от хедъра отстрани, ма тва не помага много. Като бухнеш на колата неколко fullhd камери и запишеш няколко минути каране, започваш да установяваш разни странни неща, хаха.

Та мисълта ми е че не знам дали е овърдизайннато, може би в някои отношения да, в други е голяма забава.

Погледнах ros2 с надеждата, че някой разумен е решил да оправи overdesign-a, но май е ориентиран повече към индустрията вместо към аматьорите. Надявам се Айзък да е по-свестен. Странно, че докато работех от офиса имах повече време да се занимавам с глупости.



  gat3way  Създадено на 05.09.2020, видяно: 822 пъти. #8380

Ами д, пак не ми е сила роботиката и не знам, но не бих мъчил деца с това определено.



  |  Създадено на 05.09.2020, видяно: 819 пъти. #8381
gat3way

Ами д, пак не ми е сила роботиката и не знам, но не бих мъчил деца с това определено.

Така е, ама искат да побеждават, а конкуренцията е с ментори от Силициевата долина и NASA. :)



  gat3way  Създадено на 05.09.2020, видяно: 817 пъти. #8384

Е че ако искаш да популяризираш ros-а лошо няма разбира се, но ако не искаш, не знам защо трябва да става така :)



Някой играл ли си е с Nvidia Isaac?

  



AsmBB v3.0 (check-in: 7544654b24928b93); SQLite v3.47.0 (check-in: 03a9703e27c44437);
©2016..2024 John Found; Licensed under EUPL; Powered by Assembly language Created with Fresh IDE