Ех, носталгия - ставаха добри deathmatch-ове на Half-Life. 😏 Тея двамцата biggy и rayvex май са некви световни шампиони (бех гледал rayvex да играе пак с некво pro де му взе 3 фрага, а rayvex го утрепа поне 100 пъти).
Като ги гледах тея се понаучих на некви трикове и преди години играх в некъв "балкански сървър" пак на тая карта и дълго време бех 2-ри след некъв турчин дет ме водеше с 10 фрага (некъв арбалетаджия), но последната минута се взех в ръце и го минах с неколко фрага (нацепих много фрагове с лазерната) и тоя взе, че rage quit-на... 😄
Що тъй направи ни моа да разбера - явно е видел, че не мое да ме настигне за 20 секунди и quit-на. Аз и да бех загубил, щех да си доиграя до край картата. 😒
П.П. А тоя quadrazid дет е качил клипчето с deathmatch-а, праи ибати speedrun-ите. Ей как се минава Half-Life за 20 минути. 😄 И аз мислех, че аз пиша бъгав софтуер... но реално тоя speedrun са го правили неколко speed runner-a и quadrazid им е Project Manager-a.
Ти сега ясно, че си дуум фен от много отдавна, ама чак пък иновации... Нищо ново не изкараха освен повече кървища и бруталии, а събирането на хелт от пода като хлебарка си е все едно бицаш аркади тип Earth Worth Jim през 95-та. Абсолютно нищо ново като концепция не са показали. Верно саундртака е много добър, графика , контроли, но историята е все така куха както и на първия дуум.
ДонРеба
Създадено на 24.10.2022, видяно: 421 пъти. #71911
tr1 (1996) също е чисто 3д вкл и героите, и то доста по-впечатляващо изглеждаща от кваке 1
то па на халфа какво му беше новото? мен ми допадна че даже я и играх, но все пак просто шутър. по спомени пионер беше волфенщайна, не съм го играл, но като го видях си глътнах езика.
По онова време никой не си беше позволил да сложи толкова история и да положи толкова усилия да направи реалистична среда и поведение на всички замесени. Примерно оръжията се намираха там където в реалния свят е логично да има оръжия, оръжейни стаи, лаборатории за разработка на оръжия и така нататък, аптечките също. Преди това игрите ги слагаха ей така на пода в коридора. Имаше доволен брой персонажи които ти говорят нещо и те водят някъде с впечатляващо за онова време AI. В интерес на истината тогава имаше 3 игри които излязоха едновременно известни като "светата троица", които опитваха това (Sin, Blood 2 и Half-Life), но Half-Life беше стигнал най-далеч в тея концепции и работеше най-добре (Blood 2 беше безобразно тежка, а Sin супер бъгав като излезе после го закърпиха след 1 година пачове)
Blood 2 беше безобразно бъгава като излезе 98-ма, голям проблем имаше с видео картите на S3, а това беше масовката из щайгите на редовия компютърджия. Може би избушваха видео рама и цялата игра оставаше без текстури на бели обекти. Иначе на демотата изглеждаше супер, но така и не я подкарахме след години като вземахме рива картите.
Покрай Sin, която не беше лоша имаше и Kingpin, която май вървеше на същия енджин. Но пък ако беше излязъл Duke Nukem Forever същата година или 99-та ей тогва и Халфа щеше да потъне! Имаше едно списание Компютрие и чат пат даваха дискове, на него имаше едно avi с демото на Дюк Форевър и беше трепач, отвсякъде биеше халфа като физика и механики. Но какво ли не се случи и вместо 98/99-та излезе едно детско повръщано чак през 2011-та.
tr1 (1996) също е чисто 3д вкл и героите, и то доста по-впечатляващо изглеждаща от кваке 1
Виж забравих за Ейдос, но не бих казал по-впечатляващо, помниш на Кака Лара пирамидените цици, нали ?
То и МК4 излезе 97-ма в пълно 3д обаче пак беше грозотия. Дори и там с тоя Glide API или както там му се викаше преди DX да избие всичко. В софтуерно рендерване всичко си беше ръбести обекти, а това да имаш Voodoo 1/2 си беше за богати пишлемета.
Евлампи
Създадено на 24.10.2022, видяно: 419 пъти. #71914
Unreal Tournament няма никакъв минимализъм, все пак оръжията имат алтернативна стрелба. Или ти имаш предвид минимализъм в графиката?
Ето ти едно по-минималистично и в двата смисъла - https://www.youtube.com/watch?v=GSGFvPkCmng (има и по-минималистични ама ми идват прекалени). Quake–овете също са по-минималистични от UT. За съжаление не следя 3D fighter игрите та не мога да кажа точно на virtua fighter кое е наследник, но в 2D fighters има брутално изобилие. Има и иновация примерно сега са супер модерни един тип fighter игри където целта е да бутнеш човечето на другия от арената (Smash Bros е най-популярната поредица от жанра, но има други според много хора по-добри)
Прави впечатление че си си избрал 2 конкретни игри от младостта ти и отричаш тея след тях и вероятно тея преди тях. Примерно защо не VF1 или дори Street Fighter II а VF2? Що UT99 а не Doom? По каква логика тея минимализми в тея игри са точните минимализми, а преди и след тях не стават?
Разбира се има и други жанрове примерно Portal дето според мен е играта на десетилетието 2000-2009 няма как реално да я сравним с тея две игри (минималистична е не се притеснявай)
Под минимализъм имам предвид че са точно на минимума да не са прекалено дървени - преди това тоя тип игри са забележимо дървени, след това разбира се са много по-мазни но за тоя тип игри като си улисан в екшъна детайлите които се забелязват ако просто гледаш за да кефиш на графиката (и които безспорно са много по-добри с развитието на нещата) след определено ниво нямат значение като играеш и парадоксално цялата атмосфера става някак по-изкуствена с подобряването на реалистичността на графиката. Разбира се биаса понеже тия игри съм ги играл когато в някаква степен съм играл игри активно е голямата част от това ми възприятие :)
Говорейки за кой е бил пионер в 3д-то, докато хората масово възхваляха Волфа 3д и Дуум 1, някак си всички пропускаха този енджин за времето си (94-та). Не е пълно 3д, обаче имаш 3д обекти на 640х480 или 800х600 под ДОС на много красиви спрайтове, които се появиха много по-късно в другите игри
Little Big Adventure
Delegate
Създадено на 24.10.2022, видяно: 405 пъти. #71918
Дори и там с тоя Glide API или както там му се викаше преди DX да избие всичко. В софтуерно рендерване всичко си беше ръбести обекти, а това да имаш Voodoo 1/2 си беше за богати пишлемета.
Имах Вуду 2 втора ръка, но ми крашваше на Q3 arena иначе мазно возеше. Халф лайфа съм го играл софтуерно в квадратче 128х128 или нещо такова.
Сигурно си спомняш, че 96-та 97-ма да имаш каквото и да е вуду си беше абсолютен лукс, а 99-та вече всички квартални компютърни клубчета разпродаваха единици и двойки за да ъпгрейдват за тройки. И тамън ъпгрейднаха и бам дойде НиВидия РивЪ и всички 3dFx енвеститори се прецакаха. Щях да кажа бурни времена, но сега, след като всяка година пускат ново поколение цпу-та и почти всяка джипиу-та май са още по-бурни времена. Тамън излезе купиш си и пак си демоде.
Stilgar
Създадено на 25.10.2022, видяно: 383 пъти. #71926
По онова време никой не си беше позволил да сложи толкова история и да положи толкова усилия да направи реалистична среда и поведение на всички замесени. Примерно оръжията се намираха там където в реалния свят е логично да има оръжия, оръжейни стаи, лаборатории за разработка на оръжия и така нататък, аптечките също. Преди това игрите ги слагаха ей така на пода в коридора.
това е защото я броиш за шутър, факта че съм я играл в сингълплеър не е много съвместим с това. никога не съм играл унреал или кваке ей така самичък, а халфа си го изиграх.
Ето, виждаш ли! Измислили са single player–а на shooter-ите, ти преди това не си играл друга :)
Stilgar
Създадено на 25.10.2022, видяно: 382 пъти. #71927
то па на халфа какво му беше новото? мен ми допадна че даже я и играх, но все пак просто шутър. по спомени пионер беше волфенщайна, не съм го играл, но като го видях си глътнах езика.
Допреди халфа само Quake I беше истински триизмерен FPS през 96-та.
И Quake 2 и Unreal и няколко по-малки. Не е от триизмерността успеха на Half-Life.
Stilgar
Създадено на 25.10.2022, видяно: 381 пъти. #71928
Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция
За мен двата нови DooM 2016 и DooM Eternal са иновация спрямо текущите shooters от ранга на това което беше Half-Life спрямо тогавашните. Успели са да преместят атмосферата на старите DooM игри дето е тотално мазало и трепане на маса демони в модерен game loop като са решили проблема със save/load на всеки завой и са направили механики които те дърпат в мелето вместо да те карат да се пазиш и да си къташ здравето и мунициите и всичко това с много мазно, бързо и плавно движение.
Колкото до HL1 предвид, че това е игра разчитаща на атмосфера, левъл дизайн и история няма нищо лошо да се пускат още и още такива игри с друга история и setting, в крайна сметка няма как да преиграваш HL1 50 пъти, ще ти омръзне щото знаеш какво ще стане, но можеш да играеш 50 нови игри като HL и индустрията ни ги дава.
Ти сега ясно, че си дуум фен от много отдавна, ама чак пък иновации... Нищо ново не изкараха освен повече кървища и бруталии, а събирането на хелт от пода като хлебарка си е все едно бицаш аркади тип Earth Worth Jim през 95-та. Абсолютно нищо ново като концепция не са показали. Верно саундртака е много добър, графика , контроли, но историята е все така куха както и на първия дуум.
Кажи кой друг shooter ти позволява така да се впиеш в лошите без да те притеснява че ще похарчиш ресурса и няма да го има за другата битка? Това дето health-а се лее от лошите и се събира автоматично е супер добро, също тва дето те кара да ги трепеш по различни начини за да си пълниш който ресурс липсва също е много барнато и не съм го виждал другаде.
Stilgar
Създадено на 25.10.2022, видяно: 380 пъти. #71929
Unreal Tournament няма никакъв минимализъм, все пак оръжията имат алтернативна стрелба. Или ти имаш предвид минимализъм в графиката?
Ето ти едно по-минималистично и в двата смисъла - https://www.youtube.com/watch?v=GSGFvPkCmng (има и по-минималистични ама ми идват прекалени). Quake–овете също са по-минималистични от UT. За съжаление не следя 3D fighter игрите та не мога да кажа точно на virtua fighter кое е наследник, но в 2D fighters има брутално изобилие. Има и иновация примерно сега са супер модерни един тип fighter игри където целта е да бутнеш човечето на другия от арената (Smash Bros е най-популярната поредица от жанра, но има други според много хора по-добри)
Прави впечатление че си си избрал 2 конкретни игри от младостта ти и отричаш тея след тях и вероятно тея преди тях. Примерно защо не VF1 или дори Street Fighter II а VF2? Що UT99 а не Doom? По каква логика тея минимализми в тея игри са точните минимализми, а преди и след тях не стават?
Разбира се има и други жанрове примерно Portal дето според мен е играта на десетилетието 2000-2009 няма как реално да я сравним с тея две игри (минималистична е не се притеснявай)
Под минимализъм имам предвид че са точно на минимума да не са прекалено дървени - преди това тоя тип игри са забележимо дървени, след това разбира се са много по-мазни но за тоя тип игри като си улисан в екшъна детайлите които се забелязват ако просто гледаш за да кефиш на графиката (и които безспорно са много по-добри с развитието на нещата) след определено ниво нямат значение като играеш и парадоксално цялата атмосфера става някак по-изкуствена с подобряването на реалистичността на графиката. Разбира се биаса понеже тия игри съм ги играл когато в някаква степен съм играл игри активно е голямата част от това ми възприятие :)
Това дето приказваш са буумърщини. Точно тея дето ти си играл когато там приятелите ти са играли са точно колкото трябва, преди това са много дървени, а след това не са достатъчно минималистични (то дори не е ясно що минимализмът е + ама карай)... бахти съвпадението, че точно тогава се паднаха, а!
Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция (освен игри като Portal?)
При VR-a immersion-а и реалистичните контроли с движения на ръцете са следващата стъпка над 90те години, когато шутърите на id software направиха flat screen 3D революцията.
Единствено чакаме по-леки и удобни хедсетове, че със сегашните е изморително повече от час да цъкаш, без значение дали тичаш в стаята или си седнал.
Забравяш GTA 3, тя даде основите на всички open world игри.
Първите open world игри бяха разните симулатори. Примерно Су-27, която беше първия истински симулатор и за 1995-та беше нещо фантастично. Играл съм го в продължение на 10 год. сигурно. После дойде фирмата NovaLogic, с нейния уникален воксел енджин и пусна Делта форс. Доста забавна игра. После (малко преди ГТА 3) едни чехи пуснаха Operation Flashpoint също много кефеща игрица.
Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция (освен игри като Portal?)
При VR-a immersion-а и реалистичните контроли с движения на ръцете са следващата стъпка над 90те години, когато шутърите на id software направиха flat screen 3D революцията.
Единствено чакаме по-леки и удобни хедсетове, че със сегашните е изморително повече от час да цъкаш, без значение дали тичаш в стаята или си седнал.
Забравяш GTA 3, тя даде основите на всички open world игри.
Първите open world игри бяха разните симулатори. Примерно Су-27, която беше първия истински симулатор и за 1995-та беше нещо фантастично. Играл съм го в продължение на 10 год. сигурно. После дойде фирмата NovaLogic, с нейния уникален воксел енджин и пусна Делта форс. Доста забавна игра. После (малко преди ГТА 3) едни чехи пуснаха Operation Flashpoint също много кефеща игрица.
За симулаторите, аз мисля че играх това https://www.youtube.com/watch?v=dj2-FSHfAAo доста преди 95-та, помня че със съседа опъвахме rs232 кабел и даже повече чатехме в играта отколкото наистина да играем
Иначе за Delta Force 1 - играта беше великолепна като усещане, била е правена с консултант от баретите, натам не се сещам нещо 3D да ме е хващало толкова да го играя. Както и да е, не се смятам за експерт точно в тия игри, иначе като графика веднъж се възхитих на едно мощно за това време тинк пад и Far Cry
ДонРеба
Създадено на 25.10.2022, видяно: 360 пъти. #71938
аа, делта форса е технически уникална, по онова време нямаше никакъв начин да се направи толкова голям и детайлен терен с полигони, те бяха баровци с техния енджин
Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция
За мен двата нови DooM 2016 и DooM Eternal са иновация спрямо текущите shooters от ранга на това което беше Half-Life спрямо тогавашните. Успели са да преместят атмосферата на старите DooM игри дето е тотално мазало и трепане на маса демони в модерен game loop като са решили проблема със save/load на всеки завой и са направили механики които те дърпат в мелето вместо да те карат да се пазиш и да си къташ здравето и мунициите и всичко това с много мазно, бързо и плавно движение.
Колкото до HL1 предвид, че това е игра разчитаща на атмосфера, левъл дизайн и история няма нищо лошо да се пускат още и още такива игри с друга история и setting, в крайна сметка няма как да преиграваш HL1 50 пъти, ще ти омръзне щото знаеш какво ще стане, но можеш да играеш 50 нови игри като HL и индустрията ни ги дава.
Ти сега ясно, че си дуум фен от много отдавна, ама чак пък иновации... Нищо ново не изкараха освен повече кървища и бруталии, а събирането на хелт от пода като хлебарка си е все едно бицаш аркади тип Earth Worth Jim през 95-та. Абсолютно нищо ново като концепция не са показали. Верно саундртака е много добър, графика , контроли, но историята е все така куха както и на първия дуум.
Кажи кой друг shooter ти позволява така да се впиеш в лошите без да те притеснява че ще похарчиш ресурса и няма да го има за другата битка? Това дето health-а се лее от лошите и се събира автоматично е супер добро, също тва дето те кара да ги трепеш по различни начини за да си пълниш който ресурс липсва също е много барнато и не съм го виждал другаде.
Не се сещам, но не съм се и замислял, защото жуля на easy трудност. Е са примерно на това де играя нямам хелт бар, като ям пердах не знам кога ще умра, регенерирам като залегна до произволен обект.
Ми не съм съгласен за симулаторите, не са дали тласък на това да ходиш и да ръчкаш тоя отворен свят. Не може в симулатор на самолет да слезеш от него и да пребиеш някой полицай с голямо дилдо и после да дигнеш и армията на крак.
Ти виждаш ли нещо съществено у светлините с ртх-а? Red dead е невъзможна с това яздене и стрелба с пушка, все ме убиват. Може би с джойстик трябва да се играе.