Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция (освен игри като Portal?)
При VR-a immersion-а и реалистичните контроли с движения на ръцете са следващата стъпка над 90те години, когато шутърите на id software направиха flat screen 3D революцията.
Единствено чакаме по-леки и удобни хедсетове, че със сегашните е изморително повече от час да цъкаш, без значение дали тичаш в стаята или си седнал.
ДонРеба
Създадено на 24.10.2022, видяно: 389 пъти. #71878
то па на халфа какво му беше новото? мен ми допадна че даже я и играх, но все пак просто шутър. по спомени пионер беше волфенщайна, не съм го играл, но като го видях си глътнах езика.
Препоръчвам ти Duty Calls - кратка игричка, ама много добра. Реалистична история, много драма и екшън. И неочакван край. 😏 Не правят такива игри вече. Да бяха добавили само и изстребители дет се блъскат в жилищни сгради и немаше да има друга като нея.
По-точно казано, че с VR-a изпитах за пръв път чувството от 90те (когато беше 3D flat screen революцията). Т.е. последните 20 години колкото и добри заглавия да имаше, в крайна сметка беше "още от същото". С VR-а за пръв път се почувствах като дете, на което са му купили първия компютър. Може би следващото такова чувство ще е след още 20 години, ако пуснат някакви холографски гейм стай.
Иначе игри като Portal са забележителни, защото разчупват еднообразието с нови механики.
Stilgar
Създадено на 24.10.2022, видяно: 362 пъти. #71891
Събудете ме като се появи нещо по-интересно от виртуа файтър 2 или унреал търнамент 99 :)
Имаш много да наваксваш :)
Кажи ЕДНА игра която да ме накара да я поставя поне до тея двете :)
Минимализмът в тея два шедьовъра е изстрадан и точно затова са толкова добри, ако искам да гледам истинска трева ще одя на Витоша, няма да гледам фолиажа на унреал енжин 18, триъгълниците на дек 16 са друг свят обаче :)
Unreal Tournament няма никакъв минимализъм, все пак оръжията имат алтернативна стрелба. Или ти имаш предвид минимализъм в графиката?
Ето ти едно по-минималистично и в двата смисъла - https://www.youtube.com/watch?v=GSGFvPkCmng (има и по-минималистични ама ми идват прекалени). Quake–овете също са по-минималистични от UT. За съжаление не следя 3D fighter игрите та не мога да кажа точно на virtua fighter кое е наследник, но в 2D fighters има брутално изобилие. Има и иновация примерно сега са супер модерни един тип fighter игри където целта е да бутнеш човечето на другия от арената (Smash Bros е най-популярната поредица от жанра, но има други според много хора по-добри)
Прави впечатление че си си избрал 2 конкретни игри от младостта ти и отричаш тея след тях и вероятно тея преди тях. Примерно защо не VF1 или дори Street Fighter II а VF2? Що UT99 а не Doom? По каква логика тея минимализми в тея игри са точните минимализми, а преди и след тях не стават?
Разбира се има и други жанрове примерно Portal дето според мен е играта на десетилетието 2000-2009 няма как реално да я сравним с тея две игри (минималистична е не се притеснявай)
Stilgar
Създадено на 24.10.2022, видяно: 359 пъти. #71892
Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция
За мен двата нови DooM 2016 и DooM Eternal са иновация спрямо текущите shooters от ранга на това което беше Half-Life спрямо тогавашните. Успели са да преместят атмосферата на старите DooM игри дето е тотално мазало и трепане на маса демони в модерен game loop като са решили проблема със save/load на всеки завой и са направили механики които те дърпат в мелето вместо да те карат да се пазиш и да си къташ здравето и мунициите и всичко това с много мазно, бързо и плавно движение.
Колкото до HL1 предвид, че това е игра разчитаща на атмосфера, левъл дизайн и история няма нищо лошо да се пускат още и още такива игри с друга история и setting, в крайна сметка няма как да преиграваш HL1 50 пъти, ще ти омръзне щото знаеш какво ще стане, но можеш да играеш 50 нови игри като HL и индустрията ни ги дава.
Stilgar
Създадено на 24.10.2022, видяно: 358 пъти. #71893
те от 5 години влизат в тайван всеки момент, но според мен изчакват щатите да нагазят твърде много в украинското блато, още по-добре пряк сблъсък с русия, което не се знае кога ще стане ако изобщо стане
Гледах едно видео, не било от 5 ми от 50
Stilgar
Създадено на 24.10.2022, видяно: 355 пъти. #71894
то па на халфа какво му беше новото? мен ми допадна че даже я и играх, но все пак просто шутър. по спомени пионер беше волфенщайна, не съм го играл, но като го видях си глътнах езика.
По онова време никой не си беше позволил да сложи толкова история и да положи толкова усилия да направи реалистична среда и поведение на всички замесени. Примерно оръжията се намираха там където в реалния свят е логично да има оръжия, оръжейни стаи, лаборатории за разработка на оръжия и така нататък, аптечките също. Преди това игрите ги слагаха ей така на пода в коридора. Имаше доволен брой персонажи които ти говорят нещо и те водят някъде с впечатляващо за онова време AI. В интерес на истината тогава имаше 3 игри които излязоха едновременно известни като "светата троица", които опитваха това (Sin, Blood 2 и Half-Life), но Half-Life беше стигнал най-далеч в тея концепции и работеше най-добре (Blood 2 беше безобразно тежка, а Sin супер бъгав като излезе после го закърпиха след 1 година пачове)
то па на халфа какво му беше новото? мен ми допадна че даже я и играх, но все пак просто шутър. по спомени пионер беше волфенщайна, не съм го играл, но като го видях си глътнах езика.
Как кво бе, брат? Мани историята, мани level дизайна, мани пуцалките и оръжията. Half-Life май беше първата игра дето можеш да трепаш "хамериканци". 😏
Щото май по другите игри го играеше ченге, войник, space marine или др. и хамериканците са "добрите". А в Half-Life си некъв nerd дето трепе "добрите" и почваш да се чудиш, ся ти къв си "боклик ли си", "добър ли си". 😄
А и беше яко, че идва с 3 expansion-а дет си некъв друг (войник, охрана и 2 пички докторки).
ДонРеба
Създадено на 24.10.2022, видяно: 324 пъти. #71903
Half-Life май беше първата игра дето можеш да трепаш "хамериканци". 😏
какви американци бе, цялата игра трепеш извънземни от паралелна вселена
ДонРеба
Създадено на 24.10.2022, видяно: 323 пъти. #71904
По онова време никой не си беше позволил да сложи толкова история и да положи толкова усилия да направи реалистична среда и поведение на всички замесени. Примерно оръжията се намираха там където в реалния свят е логично да има оръжия, оръжейни стаи, лаборатории за разработка на оръжия и така нататък, аптечките също. Преди това игрите ги слагаха ей така на пода в коридора.
това е защото я броиш за шутър, факта че съм я играл в сингълплеър не е много съвместим с това. никога не съм играл унреал или кваке ей така самичък, а халфа си го изиграх.
то па на халфа какво му беше новото? мен ми допадна че даже я и играх, но все пак просто шутър. по спомени пионер беше волфенщайна, не съм го играл, но като го видях си глътнах езика.
Допреди халфа само Quake I беше истински триизмерен FPS през 96-та. До 98-ма почти всичко останало се въртеше около Duke Nukem енждина със спрайтове - Duke Nukem, Blood, Shadow Warrior, Redneck Rampage. Там волфове и дуумове потънаха като изелезе Дюка. Валвето и Сиера биха куейка с много по-добри детайли на обектите, по-добри текстури, колко неща можеха да се чупят или да се местят и като цяло енджина изкърти на Кармак първото творение.
Отделно EAX за звука - стана стандард. Да не говорим, че е първата игра, която премести ръчичките от стрелките към WSAD клавишите. Може би и първият по-реалистичен AI, където противниците ти не са бахча със зеленчуци.
Десктоп игрите доминират като история, графика, качество и т.н., обаче още от времето на Half-Life 1 досега нищо уникално ново не се е появило като концепция (освен игри като Portal?)
При VR-a immersion-а и реалистичните контроли с движения на ръцете са следващата стъпка над 90те години, когато шутърите на id software направиха flat screen 3D революцията.
Единствено чакаме по-леки и удобни хедсетове, че със сегашните е изморително повече от час да цъкаш, без значение дали тичаш в стаята или си седнал.
Забравяш GTA 3, тя даде основите на всички open world игри.