bvbfan
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1872 пъти. #12764
Хванахте се стринговете, като безсмислената работа е цялото дърво, тая функция може да си сложиш и в sqlite.
|
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1870 пъти. #12765
Ти можеш да навреш каквото си искаш, където си искаш. Но въпросът е защо? :)
Да не си като оня, дето имал чук...
bvbfan
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1867 пъти. #12766
Аз това имах предвид, че твоят е бавен, не стринговете, а това че зареждаш бинарно дърво на всеки старт, точно затова sqlite е по-бърз. Функцията на Левенщайн е най-неинтересното в случая, дали ще я правя на openCL или не - си е твое решение.
|
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1866 пъти. #12767
Абе, ти от коя Вселена пишеш? :)
Зареждането на данните в паметта е под секунда. Сравняването на 100К стринга със 200К стринга е 1300 секунди на GPU.
Хайде опитай се да си поне малко по-адекватен?
bvbfan
Последно редактирано на 27.09.2020 от bvbfan, видяно: 1861 пъти. #12768
Както почнеш да работиш с данни над милион пак пиши. Дори и 100к пак не е под секунда.
|
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1859 пъти. #12769
И какво, като данните са над милион, сравнението между двете колекции няма ли да се увеличи също?
Казах ти, опитай се да си поне малко адекватен.
bvbfan
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1858 пъти. #12770
Опитай ти да си поне малко умен, всяко пускане на твоята програма е бавене и нищо друго. Данните седят база, за да не се зареждат излишно, това което правиш ти.
|
Последно редактирано на 27.09.2020 от |, видяно: 1857 пъти. #12771
УжасТ, моята програма ще се бави и вместо една седмица ще отнеме седмица и 5 секунди! Край, съгласих се, пускам sqlite.
P.S. Идиот. :)
P.P.S. Я разкажи КОИ данни се зареждат излишно, да ти се посмеем. :)
Абе нещо пак не е така. Задачата е за всеки от 100-те хиляди стринга да намериш най-близкия от другата колекция. С други думи, решението ти трябва да произведе 100_000 реда на изхода.
ПП: задачата много прилича на spellchecker обаче там алгоритмите се издъниха здраво :Д Както казва мастър Линус - когато теорията и практиката се сблъскат, практиката винаги печели.
gat3way
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1833 пъти. #12782
Да, само един срещу 100 хиляди, макар че произволна бройка срещу произволна бройка няма да е кой знае колко различно, няма да нарасне баш линейно времето, защото достъпите до паметта са лайняна работа, но от друга страна, няма да е и нещо много по-зле.
На AMD APP SDK-то имаше много приличен profiler, дето за нвидията не му знам еквивалента (сигурно има), та няма как да го твърдя със сигурност, но това мога да се обзаложа че е относително memory-интензивен kernel и повечето време не отива за ALU операции, а за достъпване на памет. Вероятно компилатора тук-там успява да мине тънко с cmov-подобни изпълнения, вместо да бранчва наистина, но като цяло повечето усилия за оптимизиране бих ги хвърлил за по-умно използване на паметта (и утилизация на локалната доколкото може).
Все пак обаче подозирам че каквото и както да било върху CPU-то ще върви по-бавно не заради друго, а заради паралелизма, задачата си е почти embarassingly parallel, не е чак толкова memory-интензивен kernel-а, нема достатъчно бранчване че да се обезсмисли, не вярвам да ползва особено много регистри, поради което винаги ще си намазва върху GPU-та.
|
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1832 пъти. #12783
Броят на резултатите трябва да е равен на броят на стринговете в колекция Б. За всеки стринг от нея трябва да намерим най-близкия стринг от А.
Иначе биоинформатиците обикновено цепят тези стрингове на подстрингове (kmers) и правят разни неща с тях. Всеки стринг се цепи на (n-k) подстринга с дължина k. Ако избереш правилното k (стрингове с дължина до 32 приятно се събират в 64-битово число), можеш да правиш разни интересни неща, de Bruijn graphs и т.н.
Но не знам дали алгоритмите им ще работят ако има прекалено много грешки.
Като цяло, специалистите по бази данни изместиха проблема в области, които са много безинтересни. Но, when you have a hammer ...
Евлампи
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1812 пъти. #12794
Като цяло, специалистите по бази данни изместиха проблема в области, които са много безинтересни. Но, when you have a hammer ...
Всъщност кефещото поне за мен в темата е точно противопоставянето на database и 'true' програмиране подходите
|
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1807 пъти. #12795
Като цяло, специалистите по бази данни изместиха проблема в области, които са много безинтересни. Но, when you have a hammer ...
Всъщност кефещото поне за мен в темата е точно противопоставянето на database и 'true' програмиране подходите
Засега администратора е водещ за наградата идиотщина на темата с изцепката (перифразирам) "ти обработваш данни, sql е създаден за обработка на данни, следователно е логично да използваш sql". :)
Евлампи
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1803 пъти. #12796
Засега администратора е водещ за наградата идиотщина на темата с изцепката (перифразирам) "ти обработваш данни, sql е създаден за обработка на данни, следователно е логично да използваш sql". :)
Всъщност the promised land of SQL е точно идеята че ще бъдем свободни от ненужните досадни детайли и само ще изразяваме чистите си идеи ползвайки синтаксис близък до set theory а могъщият енджин отдолу ще транслира това това до макс ефективен код обаче както се вижда каубойското пуцане с пойнтери на някои нива бие с нокаут :)
Което пък е забавно понеже ти се ебаваше с Джон на тема hand tuned assembly vs compilers :)
|
Последно редактирано на 27.09.2020 от |, видяно: 1798 пъти. #12798
Засега администратора е водещ за наградата идиотщина на темата с изцепката (перифразирам) "ти обработваш данни, sql е създаден за обработка на данни, следователно е логично да използваш sql". :)
Всъщност the promised land of SQL е точно идеята че ще бъдем свободни от ненужните досадни детайли и само ще изразяваме чистите си идеи ползвайки синтаксис близък до set theory а могъщият енджин отдолу ще транслира това това до макс ефективен код обаче както се вижда каубойското пуцане с пойнтери на някои нива бие с нокаут :)
Което пък е забавно понеже ти се ебаваше с Джон на тема hand tuned assembly vs compilers :)
Е няма как да сравняваш "дърво" като релационните данни, и особено идиотщина като SQL с език за програмиране, от колкото и да е високо ниво. Това наистина е все едно да използваш чук за да завиеш болт.
Евлампи
Създадено на 27.09.2020, видяно: 1792 пъти. #12800
Е няма как да сравняваш "дърво" като релационните данни, и особено идиотщина като SQL с език за програмиране, от колкото и да е високо ниво. Това наистина е все едно да използваш чук за да завиеш болт.
SQL е примордиален DSL с ниско качество като абстракция и съответно куп грозотии отгоре и особености при имплементациите ама това е положението, Еволюцията бачка така, очевидно няма време за ПРАВИЛЕН grand design щом джаваскрипт и C царуват :)
P.S забавно 1 срещу 100 хиляди за 0.03 секунди, 1000 срещу 100 хиляди за 35 секунди, при това с тоя потресаващо тъп reduce кернел, очевидно доста съм го подценил, явно нвидията има некакви скрити "costs" когато изпълнява за първи път кернела, при АМД смътни такива спомени имах от същото, но нямам идея на какво точно се дължи.