На мен ми е забавно, че размера на операндите намалява (сега се обсъждат 1.5 битови операнди) докато размера на указателите расте.
досега растяха заедно.
1.5 бита? Това си дивотия. Напомня ми на аритметичното кодиране. То ясно, че за ИИ моделите би свършило работа за да ги посмачкат малко и да може сметките да се джуркат по бързо ама си е извращение. По скоро ще се появи нова специализирана архитектура която по да пасва на ИИ сметките.
- 1, 0, и 1
Това не е 1.5 ... а по скоро '-1', '-0', '+0' и '+1'
Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…
Рано е още. 128 бита имат смисъл когато има нужда от памет над 2^64 ... т.е. трябва да има нужда от адресно пространство което да принуди да се увеличи големината на регистрите за да може да обработваш адреси. Вкарване на адрес в два регистъра е тегаво - сегментите на х86 примерно. А да се прави аритметика с числа които не се събират в един регистър не е такава драма - биг инт, дабъл, флоат и т.н.
Страницирането си заема 64 битово адресно пространство ако искаш растящи масиви без реалокация.
|
Създадено на 19.09.2024, видяно: 198 пъти. #116485
Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…
Колайдърът проработи, парите няма да са тая година.
После вика - не лъжел.
Кво е 128 битов, то и сегашните имат такива регистри и трансфер с паметта.
Показаха ли те по телевизията?
Туй ли ти е критерия за успех?
В кмб нямаме телевизия, само бавачка за идиоти е, и рекламен кенеф.
Това е твоя критерий за успех. Не помниш какво си писал.
Помня, ама не го свързвам с успех. Те и за изпаднали дядки дават, как ги напъждат с ЧСИ. Разбира се, ти си топ и такова не може да ти се случи.
Засега няма доказателства, че работи. само твоите халюцинации.
|
Създадено на 19.09.2024, видяно: 196 пъти. #116487
На мен ми е забавно, че размера на операндите намалява (сега се обсъждат 1.5 битови операнди) докато размера на указателите расте.
досега растяха заедно.
1.5 бита? Това си дивотия. Напомня ми на аритметичното кодиране. То ясно, че за ИИ моделите би свършило работа за да ги посмачкат малко и да може сметките да се джуркат по бързо ама си е извращение. По скоро ще се появи нова специализирана архитектура която по да пасва на ИИ сметките.
- 1, 0, и 1
Това не е 1.5 ... а по скоро 1, 0, +0 и +1
1.5 бита е. Твоето е 2 бита.
waldorf
Създадено на 19.09.2024, видяно: 190 пъти. #116488
Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…
Рано е още. 128 бита имат смисъл когато има нужда от памет над 2^64 ... т.е. трябва да има нужда от адресно пространство което да принуди да се увеличи големината на регистрите за да може да обработваш адреси. Вкарване на адрес в два регистъра е тегаво - сегментите на х86 примерно. А да се прави аритметика с числа които не се събират в един регистър не е такава драма - биг инт, дабъл, флоат и т.н.
Страницирането си заема 64 битово адресно пространство ако искаш растящи масиви без реалокация.
Бая зор си е да напълниш 2^64 ... не забравяй, че дисковете трябва да са по големи от рам-а - иначе става още по шантаво.
Т.е. аз го виждам - първо да се появят дискове над 2^64
След това да се появи РАМ-ец на разумна цена над 2^64
И чак тогава процесорите ще повлекат крак.
|
Създадено на 19.09.2024, видяно: 186 пъти. #116489
Или се надявате да дойдат след като се пенсионирате? Чувам за 2035-та, колайдъра още няма да е готов…
Рано е още. 128 бита имат смисъл когато има нужда от памет над 2^64 ... т.е. трябва да има нужда от адресно пространство което да принуди да се увеличи големината на регистрите за да може да обработваш адреси. Вкарване на адрес в два регистъра е тегаво - сегментите на х86 примерно. А да се прави аритметика с числа които не се събират в един регистър не е такава драма - биг инт, дабъл, флоат и т.н.
Страницирането си заема 64 битово адресно пространство ако искаш растящи масиви без реалокация.
Бая зор си е да напълниш 2^64 ... не забравяй, че дисковете трябва да са по големи от рам-а - иначе става още по шантаво.
Т.е. аз го виждам - първо да се появят дискове над 2^64
След това да се появи РАМ-ец на разумна цена над 2^64
И чак тогава процесорите ще повлекат крак.
Отдавна има файлови системи по-големи от 2^64. паметта също ще започне да става shared. погледни например CXL.
На мен ми е забавно, че размера на операндите намалява (сега се обсъждат 1.5 битови операнди) докато размера на указателите расте.
досега растяха заедно.
1.5 бита? Това си дивотия. Напомня ми на аритметичното кодиране. То ясно, че за ИИ моделите би свършило работа за да ги посмачкат малко и да може сметките да се джуркат по бързо ама си е извращение. По скоро ще се появи нова специализирана архитектура която по да пасва на ИИ сметките.
- 1, 0, и 1
Това не е 1.5 ... а по скоро 1, 0, +0 и +1
1.5 бита е. Твоето е 2 бита.
Ми щото така правят във форматите за плаваща запетая - имаше '+0' и '-0' както и '+безкрайност' и '-безкрайност'
Но сега ме караш да се замисля ... има идея да се вкарат в 3 бита 2 променливи:
П1 П2 Д
-1 -1 0
-1 0 1
-1 1 2
0 -1 3
0 0 4
0 1 5
1 -1 6
1 0 7
1 1 8 - тук за малко не стигнаха 3 бита ама идеята мисля, че е ясна
Т.е. за 3 променливи ще ни трябват 3^3 значения или 27 което влиза в 5 бита .... пак не е оптимална компресия ама е по добре от 6 бита което би било за 3 пъти по 2 бита
Евлампи
Създадено на 19.09.2024, видяно: 182 пъти. #116491
По-рано ще е, от момента коги си намериш смислена работа.
Рабинка, НИКОГА не съм бачкал по-смислена работа, нали се сещаш бай българ как подозрително гледа секи дето си угажда?
Е, мене не ме гледат така щото МЕ ВИЖДАТ как бачкам за да си угаждам :)
Познават ме бабите (дедовците у кмб са малко лабави и умират по-рано), познават ме майките и бащите, познават ме лапетията, познават ме сички :)
Ся направих справка, от 2011 са 256 битови. С изключение на базовите модели от сорта на целерон. Те стават такива 2020.
Rabin
Последно редактирано на 20.09.2024 от Rabin, видяно: 123 пъти. #116514
Ся направих справка, от 2011 са 256 битови. С изключение на базовите модели от сорта на целерон. Те стават такива 2020.
Mигрантското лайно визира адресирането на паметта. 64 битови ОС.
128 битови регистри има отдавна, а шината при видеокартите е нещо като 300 бита по спомен.
waldorf
Създадено на 20.09.2024, видяно: 117 пъти. #116515
Хубаво е да не се бърка шина за данни с адресна шина. Широчината на шината за данни е по голяма от вътрешната архитектура за да се ускори чрез паралелезиране достъпа до паметта заради по бързата скорост вътре в процесора отколкото скороста за зареждане на данни. Това не прави процесора 256 битов. Скаларните регистри също са друга бира и също са праралелезиране на операции заради бавния достъп до данни.
Но сега с ИИ моделите се променя фундаментално начина на писане на работа на процесорите и това няма начин да не се отрази и на архитектурата им т.е. това понятие N битов може да остане за класическите процесори които се програмират на асемблер или с компилатори докато за евентуалните ИИ процесори сигурно ще имаме нова терминология. Да видим де.
waldorf
Създадено на 20.09.2024, видяно: 110 пъти. #116516
Точно почнах да гледам тази лекция - в началото човеко говори точно за промените в архитектурите на процесорите последните 10-на години за да обоснове оптимизациите които компилатора трябва да прави за да вдигне производителността.
Хубав пример е как 12 адрен процесор е по бавен от 8 ядрен защото всъщност е на 2 х 6 ядра на два отделни чипа които са бонднати един за друг т.е. пробутват ти за 12 ядрен процесор два 6 ядрени.