<bgdev />free

Вход Регистрация

Rust
0

0 1 2
#243 (ツ) Gamma Goblin
Създадено на 23.07.2020, видяно: 1955 пъти.

Виждам, че ви липсва темата за ръст :)

#2628 (ツ) bvbfan
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1912 пъти.

Като видя едно ей такова лайно - https://github.com/OpenVisualCloud/SVT-HEVC/blob/master/Source/App/EbAppConfig.c и се чудя защо не се пише вече на ръст вместо на С, така или иначе нищо не се печели.

#2635 (ツ) Дон Реба
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1901 пъти.

защото майстор торвалдс така е решил, той знае най-добре

#2637 (ツ) Elim Garak
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1893 пъти.

реално Цто трябва само ако комуникираш с хардуер, тъй като single ownership модела на ръст очевидно няма как да работи в този случай, всъщност, тогава ползваш unsafe и пишеш Ц на ръст

#2638 (ツ) Rabin
Последно редактирано на 04.08.2020 от Rabin, видяно: 1688 пъти.

Тоя подход усилено се ползва от писачите на фърмуер. Кодът е четим. От кво се оплакваш? Ръст може ли да билдва за чип дето е Tiny AVR и имаш 2 килобайта флаш и 256 БАЙТА RAM? Щото аз чак съм се чудил как са успели да направят толкоз съвършен компилатор. Един от най-големите инженерни шедьоври, невидими и непризнати от простолюдието. WinAVR ако тряя съм конкретен, само че ползва GCC за ядро, не помна коя точно вариация.

Кво му е убавото на Ръст и кой пише на това? Питам щот не знам, а не щот се заяждам.

#2640 (ツ) code2
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1880 пъти.
Rabin

Кво му е убавото на Ръст и кой пише на това? Питам щот не знам, а не щот се заяждам.

Какво му е хубавото не мога да ти кажа, но който пише на него си личи от името му: rust = ru руснаци + st жители на Сао Томе и Принсипи.

#2641 (ツ) Elim Garak
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1880 пъти.

Ръст решава проблема с memory safety-то. Според Меките и Гуглите едно 70+% отвсички бъгове са memory бъгове. Това е основния фиичър на езика. От друга страна има автоматично управлени ена паметта, ноняма GC, което го прави подходящ за low latency сценарии и където stop the world не е ОК. Друго много яко нещо е, че е от самата типова система става ясно, кой обект може да се ползва безопасно от няколко нишки и кой не и съответно компилатора не ти позволява да правиш код с race conditions.

#2644 (ツ) Дон Реба
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1875 пъти.
Elim Garak

Според Меките и Гуглите едно 70+% отвсички бъгове са memory бъгове.

това е защото няма как крашване да го пишеш феатур, реално има много повече бъгове на които просто не се обръща внимание.

#2647 (ツ) Rabin
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1688 пъти.
Elim Garak

Ръст решава проблема с memory safety-то. Според Меките и Гуглите едно 70+% отвсички бъгове са memory бъгове. Това е основния фиичър на езика. От друга страна има автоматично управлени ена паметта, ноняма GC, което го прави подходящ за low latency сценарии и където stop the world не е ОК. Друго много яко нещо е, че е от самата типова система става ясно, кой обект може да се ползва безопасно от няколко нишки и кой не и съответно компилатора не ти позволява да правиш код с race conditions.

Кой и за какво пише на Ръст? Автомобилните пишат на С и малко Java. Самолетите ги пишат на Ада. Туй дето го каза ми прилича на рекламен слоган. Много е лесно на теория да бичиш яки приказки.

Мавенжийницата примерно е много убава дори за средно големи проекти. За реалния живот почва да става основен препъни камък у проекта. Инак на теория и стартъпи е цветя и рози.

#2659 (ツ) bvbfan
Последно редактирано на 04.08.2020 от bvbfan, видяно: 1857 пъти.
Rabin

Тоя подход усилено се ползва от писачите на фърмуер. Кодът е четим. От кво се оплакваш? Ръст може ли да билдва за чип дето е Tiny AVR и имаш 2 килобайта флаш и 256 БАЙТА RAM? Щото аз чак съм се чудил как са успели да направят толкоз съвършен компилатор. Един от най-големите инженерни шедьоври, невидими и непризнати от простолюдието. WinAVR ако тряя съм конкретен, само че ползва GCC за ядро, не помна коя точно вариация.

Кво му е убавото на Ръст и кой пише на това? Питам щот не знам, а не щот се заяждам.

Аз специално пуснах линк, защото това е video encoder, който работи на сървърната част, в общият случай x86. Разбирам да беше написан на С++14/17, но чисто С в този случай няма предимства.

Resolution Minimum Footprint (GB) 8k 64 4k 16

#2661 (ツ) Rabin
Последно редактирано на 04.08.2020 от Rabin, видяно: 1688 пъти.
bvbfan

Аз специално пуснах линк, защото това е video encoder, който работи на сървърната част, в общият случай x86. Разбирам да беше написан на С++14/17, но чисто С в този случай няма предимства.

С++ плаши дори корави и брадати програмисти, плаши и мен. Някога се мъчих да уча MFC за Windows. Когато още не беше SpyOS. Oще ми държи влага туй занятие. Предпочитам С.

#2665 (ツ) Elim Garak
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1848 пъти.

Това, че Линус не ще Ц+- в ядрото ясно показва, че не става

#2667 (ツ) bvbfan
Последно редактирано на 04.08.2020 от bvbfan, видяно: 1844 пъти.
Rabin

С++ плаши дори корави и брадати програмисти, плаши и мен. Някога се мъчих да уча MFC за Windows. Когато още не беше SpyOS.

C++ отдавна е изплашил M$, започнал си с най-лошият пример.

#2668 (ツ) Дон Реба
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1843 пъти.
Elim Garak

Това, че Линус не ще Ц+- в ядрото ясно показва, че не става

ама и ръст не ще, начи и той не става

#2669 (ツ) johnfound
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1841 пъти.
Дон Реба
Elim Garak

Според Меките и Гуглите едно 70+% отвсички бъгове са memory бъгове.

това е защото няма как крашване да го пишеш феатур, реално има много повече бъгове на които просто не се обръща внимание.

100% съгласен! При това, никой не отчита, че мемори бъговете се оправят на порядъци по-лесно от сложните бъгове базирани на взаимодействията между слоевете абстракции.

И това го казвам именно от опита си с писане на асемблер. Ето AsmBB в момента няма нито един проблем с паметта. Примерно този форум колко време вече работи и няма нито един краш на енджина.

Защо? Ами защото проблемите с паметта са винаги видими, откриват се лесно и се оправят бързо.

#2670 (ツ) bvbfan
Последно редактирано на 04.08.2020 от bvbfan, видяно: 1840 пъти.
Elim Garak

Това, че Линус не ще Ц+- в ядрото ясно показва, че не става

Kernel-ът се изписва на С диалект, който има специфични keywords, които са несъвместими със С++. Както и да е, всичко извън него може да е написано на С++.

#2671 (ツ) bvbfan
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1839 пъти.
johnfound

При това, никой не отчита, че мемори бъговете се оправят на порядъци по-лесно от сложните бъгове базирани на взаимодействията между слоевете абстракции.

Абсолютно, дори съм виждал такива глупости, все едно бобър със затворени очи го е писал.

#2672 (ツ) bvbfan
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1839 пъти.
Дон Реба

ама и ръст не ще, начи и той не става

Иска, скоро ще дебютира дори.

#2673 (ツ) Rabin
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1688 пъти.
johnfound

100% съгласен! При това, никой не отчита, че мемори бъговете се оправят на порядъци по-лесно от сложните бъгове базирани на взаимодействията между слоевете абстракции.

И това го казвам именно от опита си с писане на асемблер. Ето AsmBB в момента няма нито един проблем с паметта. Примерно този форум колко време вече работи и няма нито един краш на енджина.

Защо? Ами защото проблемите с паметта са винаги видими, откриват се лесно и се оправят бързо.

Да не би да направи 100 000 регнати юзверга, да бачка на клъстер, да имаш горещ резерв? Тъй си и знаех. Тия виртуални машини не са измислени от хубаво.

#2674 (ツ) Дон Реба
Създадено на 04.08.2020, видяно: 1830 пъти.
bvbfan
Дон Реба

ама и ръст не ще, начи и той не става

Иска, скоро ще дебютира дори.

както пишат във википедия citation needed

0 1 2

Rust
0

AsmBB v3.0 (check-in: a316dab8b98d07d9); SQLite v3.42.0 (check-in: 831d0fb2836b71c9);
©2016..2023 John Found; Licensed under EUPL. Powered by Assembly language Created with Fresh IDE